Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík. Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File /

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentační manažer Kapitola 2.0 (První prezentace)
Advertisements

Prezentační manažer Kapitola 8.0 (Rozšířené efekty)
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
ZŠ a MŠ Frenštát pod Radhoštěm, Tyršova –2011 Letem ke klíčovým kompetencím aneb Pohádkou o Raškovi to nekončí Projekt je realizován v rámci Operačního.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
Vzhled prezentace - šablony
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 13.1 (Schránka a operace se schránkou)
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
ŠIROKOÚHLÁ PREZENTACE Tipy a nástroje k vytváření a prezentacím snímků v širokoúhlých formátech.
Hromadná korespondence, makro
postup tvorby prezentace
3D modelář – designový návrh interiérového prvku VY_32_INOVACE_Design1r0119Mgr. Jiří Mlnařík.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 3.1 (Práce se snímky)
GIMP – úpravy fotografií
TEXTOVÝ EDITOR.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE II. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Audacity Filip Mečíř. O co se jedná Zvukový editor a rekordér Multiplatformní software-pro Windows, Mac i Linux.
Filmový střih 1 VY_32_INOVACE_Mul4r0109Mgr. Jiří Mlnařík.
Atmosféra – montáž zvuku VY_32_INOVACE_Mul4r0113Mgr. Jiří Mlnařík.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Textový editor Vkládání obrázků ze souboru a použití schránky  Pomocí menu vložení a klepnutím na obrázek se nám otevře adresář, ze kterého vybereme.
Atmosféra – rychlost záběru VY_32_INOVACE_Mul4r0112Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – správa multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Zápatí a záhlaví, okraje stránky, číslování stránek
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.4 (Videosekvence)
Tlačítka akcí. Do prezentací můžeme vkládat tzv. tlačítka akcí.
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Storyboard Celtx – storyboard Mgr. Jiří Mlnařík
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 12.1 (Sestavení z externích zdrojů)
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Klíčové snímky podruhé VY_32_INOVACE_Mul4a0206Mgr. Jiří Mlnařík.
Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy Navigace.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Software pro správu multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Trocha fyziky VY_32_INOVACE_Mul4a0209Mgr. Jiří Mlnařík.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Pokročilé – prostředí 2 VY_32_INOVACE_Mul4a0219Mgr. Jiří Mlnařík.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Nastavení prezentace.
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
WORD Vkládání obrázků. Pokud potřebujete doplnit své dokumenty o obrázky, není to pro Word žádný problém. Tyto obrázky můžete libovolně vkládat do dokumentu.
Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík.
Filtry obrazu (layer) VY_32_INOVACE_Mul4a0212Mgr. Jiří Mlnařík.
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
MS PowerPoint Pokročilé efekty a práce s multimédii.
VY_32_INOVACE_ MOVIE MAKER Příručka pro tvorbu prezentací z obrázků a fotografií.
Práce s textem VY_32_INOVACE_Mul4a0214Mgr. Jiří Mlnařík.
Architektura tužkou a v 3D
Movie Maker program pro tvorbu filmů
Využití klíčových snímků
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_11_16_PowerPoint.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Tvorba webových stránek na google – Sites (10.)
Grafický editor – GIMP Transformace
Transkript prezentace:

Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík

Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File / Zvukový soubor, Jedná se ovšem o poměrně komplikovaný postup, který nám navíc neumožní jakkoli se zvukem nakládat (neexistuje možnost pohybu po zvukové ose, manipulovat s úrovněmi nebo dokonce více stopami současně). Jak tedy doplnit zvukovou kulisu? Synfig studio – zvuk ve scéně

Dobrá, jedná se o parafrázi a omlouvám se panu Hemingwayovi, ale nic to nemění na tom, že v okamžiku požadavku na zvuk nezbývá než vyexportovat naši animaci (naučili jste se v 16. dílu) a přejít do produkčního softwaru pro zpracování videa. Již dříve jsme se naučili pracovat s programy Audacity a VSDC Video Editor a ty také použijeme pro další zpracování. Samotné vytvoření zvukové stopy je záležitostí Audacity a můžete postupovat podle materiálu z předešlého kurzu VY_32_INOVACE_Mul4r0113 „Montáž zvuku“. Nám půjde o import AVI a PNG. Sbohem Synfigu + =

Jak nastavit parametry videa, které budeme vytvářet ve VSDC Video Editoru? V Synfigu si zjistíme dva nejdůležitější parametry animace – rozlišení obrazu a snímkovou frekvenci. Ty pak použijeme jako parametry animace v novém projektu ve VSDC. Jak je patrné na snímku, některé kombinace rozměrů nejsou standardní a proto bychom měli už od začátku (v Synfigu) držet rozměry ve správném poměru. Teď ale nechme 480 x 264. Parametry videa

Pokud chceme do scény importovat AVI nebo jiný formát, kterým jsme ze Synfigu publikovali kompletní animaci, bude nám stačit Zvolit Blank project Zvolit import videa A nastavit pozici pro import Jednoduché – import AVI

Pokud chceme kvalitní výsledek, musíme už při exportu (viz 16. díl) sáhnout ke statickým snímkům. Nastavení videa ve VSDC necháme stejné, ale použijeme Import Videos and Images. Samotné vložení souborů je celkem jednoduché, co ale s trváním jednoho snímku, které nám VSDC nastavil na 5000 ms? Při fps=24 potřebujeme cca 42ms na snímek (chyba na 1s je 8ms). Pomůžeme si, jak jinak, trikem... Kvalitní – import PNG

Trik na zkrácení snímků není až tak složitý – po importu snímků do VSDC dostaneme sprite s mnoha obrázky – otevřete si ho. Až otevřete sprite, klepněte na liště Editor na možnost Select All. Zvětšete si zobrazení a jeden (kterýkoliv) obrázek tahem za pravou hranu zkraťte. Otázka – na jakou nejmenší délku můžete zkrátit trvání obrazu? Přesně – na jeden snímek... A pak stačí znovu zarovnat snímky... Trik...

Teď zbývá do našeho klipu doplnit připravený zvuk. Pomůžeme si postupem, který už znáte z kurzu Multimedia 1. Vložení připraveného zvuku

Projekt, do kterého jsme vložili statické snímky nebo dříve ze Synfigu vyexportované video, a které jsme nyní doplnili o zvuk (ať už jen podkladovou stopu nebo kompletní audio včetně dialogů ap.), exportujeme volbou „Export project“ v panelu „Projects“. Zvolíme potřebný formát, vybereme umístění, specifikujeme kvalitu A exportujeme Vzhledem k tomu, že export půjde z produkčního softwaru, výsledná kvalita bude odpovídající... Export sloučeného projektu

 K některé ze svých dosud vytvořených animací připravte podle svých představ jednoduchou (nebo i komplexní) zvukovou kulisu, spojte ji s touto animací a výsledek publikujte. Úkol

Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací Zdroje