Jakub Špork 20. prosince 2013
O co dnes půjde? Zbytky včerejší večeře (4P) Marketing
Marketing? Uskutečnění směny na trhu „Marketing je společenský a řídící proces, ve kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a chtějí, a to tvorbou, nabídkou a směnou hodnotných výrobků s ostatními.“ Cíl: Tvorba hodnot Pro koho?
Průběh směny Product – co Promotion – jak se o tom dozvím Price – za jakou cenu Place – jak to dostanu People – s kým se setkám
Než začne směna… Volný trh – příležitost – tržní nika (market niche) – neuspokojená potřeba Podnikatelský nápad – vytvoření nabídky – zrod produktu – nová služba Výzkum trhu – testování poptávky – testování produktu Segmentace trhu – volba cílové skupiny – positioning Marketingový mix – 4P/5P
Značka Co to je Jak vznikla Proč se používá Hierarchie značek Jazyk značek
Měření v marketingu Preference Touhy Spontánní reakce Znalost značky Zásah