MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod
C HARAKTERISTIKA ZVOLENÉHO PRODUKTU Produkt (product) Cena (price) Propagace (promotion) Místo (place) Lidé (people) Obal (package)
MARKETINGOVÝ VÝZKUM Cíl dotazníkového šetření: analýza trhu s tabákem – ovlivnitelnost spotřebitelů cenou nebo jiných faktorech Postup při dotazníkovém šetření: složení dotazníku – typy otázek vybírání respondentů postup při vyplňování dotazníků
V YHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ Respondenti - počet, složení Věková kategorie PlánSkutečnost 18 – 25 let15 26 – 35 let15 36 – 45 let10 46 – 55 let55 56 let a více55 Celkem50
V YHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ Výsledky analýzy: Pro 76% dotazovaných je nejdůležitějším faktorem při výběru cigaret cena, pro zbytek kvalita a značka 88% respondentů přiznalo, že reklama nemá na jejich rozhodnutí o kouření podstatný vliv. 12% dotazovaných se občas nechá reklamou unést Varovné slogany na krabičkách cigaret neodradí od kouření 94% dotazovaných. Negativní možnosti odpovědi jsou rozděleny v poměru: „spíše ne“ 56% a „rozhodně ne“ 38%.
V YHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ Souhlas se zákazem kouření na zastávkách veřejné hromadné dopravy potvrdilo 78% respondentů Věková kategorie Možnost odpovědi Určitě ano Spíše anoSpíše neUrčitě ne 18 – 25 let – 35 let – 45 let – 55 let a více3200 Celkem
V YHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ Seženete Vaší oblíbenou značku cigaret v restauracích? Rozložení odpovědí na ot. č ano, vždytéměř vždyvýjimečněnikdy možnosti odpovědí Počet respondetů
V YHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ Další otázky se zaměřily na konkrétní značku cigaret – Viceroy 76% respondentů vyzkoušelo značku Viceroy. 40% respondentů pravidelně kupuje tuto značku cigaret, to je 20 osob Všem, kdo kouří cigarety značky Viceroy, cena jedné krabičky vyhovuje - v porovnání s ostatními značkami je prý relativně levná Všichni dotazovaní, kteří preferují značku Viceroy si vybaví vzhled obalu cigaret. Design se tedy dá považovat za zapamatovatelný. 10% respondentů si také vybaví obal, i když tuto značku nekupuje. Zbytek (7 osob) vůbec neví, jak tento obal vypadá
V YHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ Účastnil(a) byste se soutěže se značkou Viceroy, která by spočívala ve sbírání bodů z krabiček? Rozložení odpovědí na otázku č určitě ano spíše ano spíše ne rozhodě ne
Doporučení k eliminaci nedostatků: šetřením nebyly zjištěny žádné vážné nedostatky produktu do podvědomí lidí se dostala jako „levnější značka“ zvýšení počtu prodejních míst – především restaurace, hospody Závěr: cíl dotazníkového šetření hlavním faktorem při výběru cigaret je cena zaměření na značku Viceroy – oblíbenost, zapamatovatelnost obalu propagace značky Viceroy
Máte nějaké dotazy???? Ne? Tak děkujeme za pozornost.