Edita Kavříková, Karolína Štěrbová C3A

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Vývoj člověka - postnatální
DĚDIČNÉ CHOROBY.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
Psychopedie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Audiologická vyšetření u poruchy vývoje řeči
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.
Downův a Edwardsův syndrom
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Downův syndrom ( genetické choroby člověka )
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
INTEGRACE DÍTĚTE SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM
MÁ VAŠE DÍTĚ PROBLÉMY S ŘEČÍ?  Mateřská škola RADOST, ul.5.května 1701 v Rožnově p.R. opět od září 2013 otevírá logopedickou třídu.  Dětem je věnována.
PEDIATRIE Mgr. Petra Sedlářová.
Pojetí a přínos kurzu „Základy speciální pedagogiky“
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Narušený vývoj řeči strukturní a systémové narušení jedné či většího počtu oblastí vývoje řeči (osvojování mateřského jazyka) vzhledem k chronologickému.
LEGISLATIVNÍ VYMEZENÍ INTEGRACE
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
GENETICKÉ VADY.
Paměť, intelekt a jejich poruchy (bakalářské a magisterskí studium) Česková E., Psychiatrická klinika LF MU a FN Brno paměť učení.
Ošetřování dítěte s Downovou chorobou
Základy speciální pedagogiky
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluDemence.
DOWNŮV SYNDROM VY_52_INOVACE_ ledna 2014 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium,
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Srovnání škol České republiky a Slovenské republiky Nikola Kejhová Rájec – Jestřebí V úzkých Gymnázium Boskovice 2012.
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_01 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluZdraví a jeho podmínky Anotace Žák.
Vývojové poruchy motoriky © Tom Vespa.
9. Tvorba individuálního plánu
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
Syndrom Patau Pavol Rendek, Markéta Couralová, Veronika Tomášková, Lucie Moťková, Alžběta Moravová Skupina 16 - pediatři.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
9. Tvorba individuálního plánu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Pedie Co mají společné?.
Základní pojmy speciální pedagogiky
ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Edita Kavříková, Karolína Štěrbová C3A Downův syndrom Edita Kavříková, Karolína Štěrbová C3A

Co to je? vrozená chromozomální anomálie důsledky na celý život splynutí vajíčka a spermie ->zůstane chromozom navíc -> další buňka pokračuje s vadou

Typické příznaky šikmo posazené oči nižší a mohutnější postava krátký krk plochý a kulatý obličej náchylnost k nemocím (funkce štítné žlázy, poruch zraku a sluchu, srdeční vady) mentální retardace různého stupně

Vznik DS věk rodičů ( matka po 35 roku, otec starší 50 let) vyskytuje se u obou pohlaví, všech etnických skupin, sociálněekonomických tříd a národností

Kolik se rodí dětí s DS v České republice 70 celosvětově přibližně 100 000 dětí

Jak ovlivňuje DS vývoj a život dítěte vývoj probíhá vcelku normálně výchova a učení vyžaduje specifický přístup motorický vývoj a vývoj řeči je o hodně pomalejší méně ovlivněn emociální a sociální vývoj

Vzdělávání dětí s DS předškolní věk -> mateřské školy (speciální i normální) školní věk -> základní škola speciální (rehabilitační třídy pomocné školy( hluboké postižení -> domácí péče, stacionáře (sdružení) nebo ústavy sociální péče (pokud se o ně nezvládne starat rodina)

po ukončení pov. škol. doch po ukončení pov. škol. doch. – možnost pokračovat na středním odborném učilišti pro dospělé s DS jsou zřizovány večerní školy a kurzy pro doplnění vzdělání