Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POZORUJ: = = =
Advertisements

Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název Převody jednotek času Předmět, ročník
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
NázevPřevody jednotek objemu Předmět, ročník Matematika, prima (1. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem.
Sčítání lomených výrazů – 3
Název Převody jednotek délky Předmět, ročník
Název Řešení soustavy rovnic dosazovací metodou Předmět, ročník
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Zlomky Porovnávání zlomků..
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
5.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rozšiřování a krácení zlomků
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
Zlomky Porovnávání zlomků.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název Rovnice s neznámou ve jmenovateli Předmět, ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
VY_42_INOVACE_88_POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčervenec 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
NázevNásobení mnohočlenů Předmět, ročník Matematika, tercie (3. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
NázevSoustava 2 rovnic o 2 neznámých Předmět, ročník Matematika, kvarta (4. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace.
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zlomky – usměrňování zlomků, porovnávání zlomků
NázevDigitální zařízení – ostatní – pracovní list Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií Anotace Pracovní list pro.
Matematika a její aplikace
5.
2.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Název Řešení soustavy rovnic sčítací metodou Předmět, ročník
Název Převody jednotek obsahu Předmět, ročník
Matematika a její aplikace
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Název Dřeviny I Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
MATEMATIKA Zlomky úpravy a porovnávání zlomků. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Základní škola Čelákovice
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zlomky Sčítání zlomků..
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Základní škola Čelákovice
Násobení zlomků.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
SLOŽENÝ ZLOMEK.
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace je stručné shrnutí základních kroků potřebných k porovnání dvou nebo více zlomků Klíčová slova Zlomek, čitatel, jmenovatel, společný jmenovatel, společný násobek, rozšiřování, krácení zlomků Autor Radomír Dědek Datum Vytvořeno - prosinec 2013, ověřeno 8. 1 . 2014 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Zlomky Porovnávání

Porovnávání zlomků Se stejným jmenovatelem: Se stejným čitatelem: 5 9 3 9 3 12 3 4 Zlomky se stejným jmenovatelem porovnáváme podle čitatelů – větší je ten zlomek, který má většího čitatele. 5 9 > 3 9 𝑝𝑟𝑜𝑡𝑜ž𝑒 5 >3 Zlomky se stejným čitatelem porovnáváme podle jmenovatelů – větší je ten zlomek, který má menšího jmenovatele. 3 4 > 3 12 𝑝𝑟𝑜𝑡𝑜ž𝑒 4 <12

Porovnávání zlomků s různým jmenovatelem a čitatelem Porovnej zlomky 1 4 ; 3 6 𝑎 16 48 : Rozšiřování a krácení zlomků nemění hodnotu zlomku. Platí tedy: 1 4 = 1.3 4.3 = 3 12 3 6 = 3.2 6.2 = 𝟔 𝟏𝟐 16 48 = 16:4 48:4 = 4 12 Všechny zlomky jsme upravili na stejného jmenovatele 12. Zlomky se stejným jmenovatelem porovnáme podle čitatelů. Řešení: 3 6 > 16 48 > 1 4 𝑝𝑟𝑜𝑡𝑜ž𝑒 6 >4 >3. Pamatuj si: Zlomky nejprve pomocí krácení, rozšiřování převedeme na společného jmenovatele, potom porovnáme čitatele.

Pamatuj si: Společným jmenovatelem dvou nebo více zlomků je vždy společný násobek všech jmenovatelů (výhodné je určit nejmenší společný násobek). Urči nejmenší společný násobek: n(2;6) = 6 n(3;4) = 12 n(6;8) = 24 n(5;8;10) = 40 Seřaď podle velikosti: 5 6 ; 3 4 ; 2 3 ; 6 8 ; 10 12 𝑎 1 2 Řešení: n(6;4;3;8;12;2) = 24 5 6 = 20 24 ; 3 4 = 18 24 ; 2 3 = 16 24 6 8 = 18 24 ; 10 12 = 20 24 ; 1 2 = 12 24 5 6 = 10 12 > 3 4 = 6 8 > 2 3 > 1 2

Použité zdroje: Vlastní tvorba autora