Chemie = přírodní věda, zkoumá chem. látky, jejich vlastnosti, využití a přeměnu na látky nové má uplatnění ve všech oborech lidské činnosti, může působit.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_01 - ČÍM SE CHEMIE ZABÝVÁ?
Advertisements

PROČ SE MÁME UČIT CHEMII?
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE 1 Stavba atomu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 1 Autor: Lenka Poláková
Vlastnosti materiálů projekt
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Chemie technické lyceum 1. ročník
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rozlišování látek podle vlastností
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
VLASTNOSTI LÁTEK A JEJICH PŘEMĚNY
VLASTNOSTI LÁTEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE.
Skupenské změny.
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_187_Látky a tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
LÁTKY A TĚLESA Chemie 8. ročník.
CHEMICKÉ POKUSY V LABORATOŘI
Svět kolem nás.
STAVBA LÁTEK Tělesa a látky Co nás obklopuje? Zapiš si!
Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat.
Látka, těleso 6. A 2. hodina.
Bezpečnost práce v chemii
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_123_Dělení látek AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8., 5.
Vlastnosti látek Opakovací otázky
Proč se učím chemii, časově tematický plán učiva
CHEMIE KOLEM NÁS.
ÚVOD DO CHEMIE.
Halové prvky /halogeny/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Přírodopis Žáci byli poučeni o bezpečnosti práce, chování a hygienických zásadách v hodinách.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_121_Předmět chemie AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8., 5.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Vedení tepla (kondukce)
LÁTKY A TĚLESA.
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Svět kolem nás. Tělesa a látky Všechny předměty, které kolem sebe pozorujeme, jsou fyzikální tělesa (stůl, židle, tabule, počítač, dům, automobil, Země,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_21_VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST) TÉMA: VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST)
Svět kolem nás. Tělesa a látky Všechny předměty, které kolem sebe pozorujeme, jsou fyzikální tělesa (stůl, židle, tabule, počítač, dům, automobil, Země,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Rozlišování látek podle vlastností Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 04 TEMA: Chemie 8-Jak zkoumáme.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_22_NEBEZPEČNOST LÁTEK TÉMA: NEBEZPEČNOST LÁTEK ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
Chemické prvky P Ra W Ca Fe Zn.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Chemie Žáci byli poučeni o bezpečnosti práce, chování a hygienických zásadách v hodinách a vnitřním řádem učebny.
VLASTNOSTI LÁTEK - OPAKOVÁNÍ
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-10
VY_32_INOVACE_C8-001 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VLASTNOSTI LÁTEK - OPAKOVÁNÍ
Transkript prezentace:

Chemie = přírodní věda, zkoumá chem. látky, jejich vlastnosti, využití a přeměnu na látky nové má uplatnění ve všech oborech lidské činnosti, může působit i negativně

Chemie Minimální podklady pro hodnocení za jedno pololetí jsou: 1 ústní zkoušení 2 písemné opakovací práce 4 desetiminutovky přihlíží se k práci v hodině, zpracování domácích úkolů apod. Podpis rodičů:…………………………..

Chemie = přírodní věda, zkoumá chem. látky, jejich vlastnosti, využití a přeměnu na látky nové má uplatnění ve všech oborech lidské činnosti, může působit i negativně

Chemie chemie využívá různé metody zkoumání vlastností látek: pozorování (smysly kromě chuti) měření – přístroje (váhy, hustoměr,...) pokus = experiment – zjišťuje vlastnosti látek za předem daných podmínek, vznikají nové látky často doprovázen bubláním, změnou barvy, ohněm, praskáním, výbuchy

Chemie těleso – vše, co nás obklopuje látka – jsou z ní složena tělesa tělesa mohou být složena z různých látek látky mohou tvořit tělesa různých tvarů a velikostí

Chemie těleso hřebík stůl tričko kostky ledu talíř látka

Chemie látky mohou být nebezpečné – každá nebezpečná vlastnost je na obalu látky označena: výstražným symbolem

Chemie H-větou (dříve R-větou) – upřesňuje nebezpečí P-větou (dříve S-věta)– pokyny pro bezpečné zacházení

Chemie název skupenství barva vzhled aroma rozpustnost voda líh Cukr Sůl Síra Naftalen Modrá skalice Manganistan draselný

Chemie základní vlastnosti CHL: skupenství (pevné, kapalné, plynné) barva vzhled (krystalky, beztvará látka) rozpustnost hustota elektrická vodivost (vodiče x izolanty)