NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komplexní čísla. Komplexní číslo je uspořádaná dvojice [x, y], kde číslo x představuje reálnou část a číslo y imaginární část. Pokud je reálná část nulová,
Advertisements

Rovnice s absolutními hodnotami
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_18.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Sada: 1 Číslo: VY_42_INOVACE_31.
Seminární práce číslo: 7 Zpracoval : Vladimír KORDÍK T-4.C
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
VY_32_INOVACE_MAT_VA_07 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Komplexní čísla – grafické řešení rovnic s absolutní hodnotou Autor: Mgr. Eva.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Opakování.. Práce se zlomky.
Kvadratická nerovnice Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
VY_32_INOVACE_21-04 Pravděpodobnost 4 Geometrická pravděpodobnost.
Nerovnice v podílovém tvaru
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
VY_32_INOVACE_32-13 IRACIONÁLNÍ ROVNICE.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
Nerovnice v součinovém tvaru
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
LINEÁRNÍ NEROVNICE, SOUSTAVY LINEÁRNÍCH NEROVNIC O JEDNÉ NEZNÁMÉ
Lineární rovnice s absolutní hodnotou II.
Nerovnice s absolutní hodnotou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Rovnice s absolutní hodnotou
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
VY_32_INOVACE_08-12 Spojování rezistorů.
13.
VY_32_INOVACE_33-15 XV. Rovnoběžné roviny.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematická oblast: Rovnice, nerovnice, výrazy Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast.
Geometrická definice absolutní hodnoty Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: výklad a procvičení geometrického významu absolutní hodnoty Datum vypracování:
11.
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice s absolutní hodnotou I. VY_32_INOVACE_M1r0106 Mgr. Jakub Němec.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Brož Petr. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
4.11 LINEÁRNÍ ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Mgr. Petra Toboříková.
Rovnice a nerovnice Lineární rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou VY_32_INOVACE_RONE_07.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Nerovnice v součinovém tvaru
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mgr. Radka Pospíchalová
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
Nerovnice s neznámou ve jmenovateli
Nerovnice v podílovém tvaru
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Transkript prezentace:

NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU VY_32_INOVACE_32-10 NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Geometrický význam absolutní hodnoty. Nerovnice s absolutní hodnotou.

Geometrický význam absolutní hodnoty Absolutní hodnota představuje vzdálenost obrazů dvou čísel na číselné ose: vzdálenost čísla x od nuly je menší nebo rovna 3 3 3 3 -3

vzdálenost čísla x od čísla 1 je větší než 4 Řešte nerovnici: vzdálenost čísla x od čísla 1 je větší než 4 -3 4 4 5 1

Nerovnice s více absolutními hodnotami Řešte nerovnici Dva nulové body rozdělí množinu reálných čísel na tří intervaly. Určíme znaménka výrazů uvnitř absolutní hodnoty a odstraníme absolutní hodnotu. interval (-∞;0〉 (0; 3〉 (3; ∞〉 І2x - 6І -2x + 6 2x - 6 Іx І -x x

0 3 I2 3 I3 10

Řešte oboustrannou nerovnici: Úlohu rozdělíme na dvě části a)

b)

Autor DUM: Mgr. Sylva Divišová Děkuji za pozornost. Autor DUM: Mgr. Sylva Divišová