Nákupní chování spotřebitele

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
Trh a jeho zákonitosti.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Inovace bakalářského studijního programu v kontextu Boloňského procesu s důrazem na výsledky učení CZ.2.17/3.1.00/32599 Vysoká škola regionálního rozvoje.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Koncepce marketingového řízení
4.Spotřebitelské chování
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Marketingové prostředí
Situační analýza.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
MARKETING.
Kupní chování zákazníků
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Prosperita organizace
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Životní úroveň obyvatel v České republice
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Rozhodování ve veřejné správě Přednáška M. Horáková.
Nákupní rozhodování.
Tržní prostředí.
8. Marketing.
H u m a n r e s o u r c e s OD a implikace do oblasti HR - řízení lidských zdrojů Michaela Vojtková.
Kupní chování a EU.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Základy marketingu šestá přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
STRATEGIE ČIŽP Rob Bakx
Marketing neziskových organizací
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vítejte na Marketingu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
The customer journey AIDA Faktory ovlivňující chování spotřebitelů
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Cenové strategie.
Transkript prezentace:

Nákupní chování spotřebitele

Základní rozdělení individuální kupující domácnost organizace = podnik Rozdělení kupujících je založeno na způsobu chování kupujícího, nikoliv podle zakoupeného výrobku.

Individuální kupující – se rozhoduje o nákupu sám a snaží se uspokojit svou individuální spotřebu Domácnost – skupina spotřebitelů, kteří budou užívat nakoupené výrobky pro osobní spotřebu (př. nákup potravin) Organizace – je chápána jako celek, který představuje firmu, podnik

Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitele Osobní faktory – osobnost a charakter člověka, věk a životní styl, ekonomická situace, zaměstnání Psychologické faktory – motivace, vnímání, učení, přesvědčení a postoje Společenské faktory – společenská třída, kultura, jednotlivec a jeho společenský status

Faktory ovlivňující nákupní chování organizací Firemní prostředí - cíle a strategie firmy, interní předpisy, organizační struktura, finanční stabilita firmy, mezilidské vztahy zaměstnanců a jejich životní styl Vnější okolí – ekonomické a technologické podmínky, disponibilita přírodních zdrojů, politická situace státu, konkurence

Nákupní rozhodovací proces poznání problému hledání informací zhodnocení alternativ rozhodnutí o nákupu vyhodnocení nákupu

poznání problému – podnětem jsou potřeby a přání spotřebitele hledání informací - spotřebitel zjišťuje informace o výrobku a předpokládá se, že udělá správné rozhodnutí zhodnocení alternativ - spotřebitel vyhodnocuje jaký druh výrobku si lze koupit a jakou značku následně bude volit

Rozhodnutí o nákupu – spotřebitel je rozhodnut výrobek koupit, ale pouze zvažuje, kde ho lze koupit Vyhodnocení nákupu – firma zjišťuje, zda je kupující spokojen s výrobkem. Spokojenost zvyšuje pravděpodobnost, že se nákup spotřebitele bude opakovat a dále bude své okolí spotřebitel pozitivně informovat o výrobku.