Škola:ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:6. Anotace: Elektrický obvod 2 - elektrický proud a elektrické napětí Prezentace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vedení elektrického proudu v polovodičích
Advertisements

Vedení elektrického proudu v látkách
Risk - elektrický proud
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Elektrický proud.
Vznik střídavého proudu
Elektrický obvod a jeho části
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Co už víme o elektrickém proudu
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÉM PROUDU
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 6.
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v polovodičích. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají využití dalších.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Fyzika Elektrický obvod.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
Elektrický proud VY_30_INOVACE_ELE_ Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád.
Elektrický obvod. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
FyzikaFyzika Jednoduchý elektrický obvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Elektrické napětí VY_32_INOVACE_2A_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Elektrický obvod.. ZÁKLADNÍ PRAVIDLA PŘI ZACHÁZENÍ S ELEKTRICKÝMI ZAŘÍZENÍMI. 1.NESAHÁME DO ZÁSUVEK VE ZDI A NEZASOUVÁME DO NICH JINÉ PŘEDMĚTY NEŽ ZÁSTRČKY.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis elektromagnetu, využití elektromagnetu v praxi. Elektromagnet a.
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÉM PROUDU Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Název výukového materiálu
Elektrický proud II Ing. Jan Havel.
Vedení elektrického proudu v kapalinách
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Elektrický obvod VY_32_INOVACE_48_Uvod-el.obvod
Jak lze změnit odpor polovodičů
Magnetické pole cívky s proudem
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Elektromagnet a jeho využití
Elektromagnetická indukce
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
Magnetické pole cívky s proudem
Elektromagnetická indukce
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vedení elektrického proudu v polovodičích
Elektrický proud Elektrické napětí Vodiče a izolanty
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Transformátory NÁZEV ŠKOLY
Transkript prezentace:

Škola:ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:6. Anotace: Elektrický obvod 2 - elektrický proud a elektrické napětí Prezentace navazuje na učivo o sestavení elektrického obvodu. Společně s jednoduchými demonstračními pokusy (zkoušečka – článek, zkoušečka – baterie, zvonek – baterie, elektromotor – baterie, pružina – baterie) poskytuje podporu při výkladu různých účinků elektrického proudu v obvodech, seznamuje se zdroji napětí. Slouží zároveň jako podklad pro zápis poznámek. V závěru jsou otázky a úkoly zaměřené na praxi. Na lekci navazuje práce se stavebnicí Boffin 300. Klíčová slova: uzavřený elektrický obvod, účinky el. proudu, el. proud, el. napětí, volt, ampér, zdroje napětí Autor: Mgr. Pavlína Nová Datum vytvoření: Kód:VY_32_INOVACE_FY603 Poznámky: Pomůcky: jednoduchá zkoušečka se žárovkou 6V, různé druhy článků a baterií, zvonek, modelářský elektromotor, pružina z propisky (s velkým odporem), vodiče Učebnice: Fyzika pro 8. ročník základní školy, doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Prometheus, 2006

Fyzika 6 Elektrický obvod 2

Elektrický proud a elektrické napětí Zda uzavřeným elektrickým obvodem prochází elektrický proud, poznáme podle jeho účinků:  žárovka svítí  zvonek zvoní  elektromotor pracuje  vařič hřeje atd.

Zkoušečku se žárovkou připojíme 1.k jednomu el. článku → svítí málo 2.k baterii el. článků → svítí více Mezi póly baterie je větší elektrické napětí než mezi póly jednoho článku. Větší napětí zdroje vyvolává v obvodu větší elektrický proud.

Jednotky:  elektrické napětí … 1 V (volt)  elektrický proud… 1 A (ampér)

Zdroje el. napětí:  el. článek... 1,5 V  baterie... 4,5 V  v zásuvce V ! životu nebezpečné !

Otázky a úkoly:  Během jedné minuty vypiš co nejvíce zařízení, která pro svůj provoz používají el. články nebo baterie.  V jakých jednotkách se měří elektrické napětí.  V jakých jednotkách se měří elektrický proud.  Jaké zdroje elektrického napětí znáš a jaké mají napětí?  Jak při výpadku dodávky elektřiny poznáš, že elektrický proud znovu „naskočil“? (více možností)

KONEC