Bez čeho to nepůjde? Bez registrů ! Mgr. Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ivan Langer Ministr vnitra Zdeněk Zajíček Náměstek ministra vnitra Tisková konference
Advertisements

Ministerstvo vnitra říjen – listopad Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel.
Registr územní identifikace, adres a nemovitostí
Registrace agend orgánů veřejné moci
Projekt Informační systém základních registrů
Základní principy Ing. Zdeňka Máchová Ing. Tomáš Kántor listopad 2011 Integrace ARES se systémem ZR.
RÚIAN Registr územní identifikace, adres a nemovitostí
Systém základních registrů - bezpečné sdílení informací – Informační systém ORG Nová kompetence ÚOOÚ v roce 2010 Jiří Krump náměstek předsedy Brno 2009.
Jeden cíl, společná cesta Ministerstvo vnitra České republiky Postup projektu CZECH POINT.
Základní otázky rozvoje informatizace Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra – ředitelka sekce Jihlava,
Základní registry veřejné správy
Dopady zavedení registru práv a povinností na orgány veřejné moci.
Registry dat veřejné správy jeden cíl, společná cesta
Představení IS ORG INFORMAČNÍ SYSTÉM ORG. Účel veřejné zakázky Informační systém ORG (dále rovněž jen „IS ORG“) je integrální součástí systému základních.
Jiří Dohnal, Roman Zemánek
Základní registr obyvatel
ZÁKLADNÍ REGISTRY A JEJICH PRAKTICKÉ VYUŽITÍ
Legislativní záměry v oblasti e-Governmentu Mgr. Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Ing. Jaroslav Krupka předseda podvýboru pro VS a IS.
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
Návrh zákona o elektronických úkonech, osobních číslech a autorizované konverzi dokumentů Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Vladimír Smejkal Legislativní.
Ministerstvo vnitra Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel NE!!“  Proto.
Matrika Bc. Jan Podloučka.
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Realizační tým ICZ duben 2005
eHealth vs eGovernment : souboj bez vítěze
363 DNÍ OD „FIAT LUX“. PŘED 363 DNY – 1. ČÁST PŘED 363 DNY - 2. ČÁST „ FIAT LUX“
Registry veřejné správy Koncepce a legislativní zabezpečení Konference ISSS března 2001 Hradec Králové Ing. Ebbo Petrikovits Úřad pro veřejné.
Základní registry ve veřejné správě
Registr územní identifikace, adres a nemovitostí Jeden ze základních registrů – zákon 111/2009 Sb., o základních registrech V RÚIAN jsou pro celou veřejnou.
Projekty eGovernmentu v praxi 1 Konference IIR Projekty eGovernmentu v praxi Bc. Jana Třísková 21. ledna 2010.
Seminární práce z předmětu SIPOL
Informační bezpečnost jako rámec ochrany osobních údajů v orgánech veřejné správy Hradec Králové
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Bc. Jan Podloučka.  Základní registry  Zapisovatelé do ISEO   Práce s CzechPOINTem ◦ Ohlašovna – trvalý pobyt ◦ Ohlašovna – doručovací.
ZÁKLADNÍ REGISTR OBYVATEL ODBOR SPRÁVNÍCH ČINNOSTÍ, PROSINEC 2008
Sdílení dat a registry VS Ing. Vladimír Hořejší Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Základní registry.
RÚIAN základní informace
Evidence obyvatel podle z.č. 133/2000 Sb., v plat. znění.
Digitální mapa veřejné správy - DMVS.  Memorandum  o spolupráci, přípravě a realizaci projektu DMVS podepsáno na ČÚZK  Ministerstvo vnitra,
Co umožní uplatnění informačních technologií ve zdravotnictví
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
Mgr. René Pleva Jana Třísková Základní registry ve veřejné správě Mgr. Miroslav Pizur V Bruntále 2012.
Základní registr obyvatel - ROB. Evidované subjekty státní občané ČR cizinci, kterým bylo vydáno povolení k trvalému pobytu na území ČR nebo povolení.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Spojení základních registrů s okolním světem Hradec Králové 2012.
Územní identifikace a adresy v RÚIAN Jiří Formánek.
REGISTRY VEŘEJNÉ SPRÁVY Obecné principy schváleného věcného záměru zákona o registrech veřejné správy Seminář sdružení Nemoforum Prostorová identifikace.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Základní registr územní identifikace a nemovitostí Zbyněk Havelda Úřad pro veřejné informační systémy Seminář sdružení Nemoforum.
Základní registry informují ing. Ondřej Felix CSc. hlavní architekt eGovernmentu MV ČR Praha říjen 2012.
Biomedicíncký výzkum s podporou evropských zdrojů v nemocnicích 2012 Perspektivy elektronizace ve zdravotnictví v ČR 12. dubna 2012.
Úprava systému cizinecké policie a vytvoření relevantního datového fondu pro ROB Projekt spolufinancovaný Evropskými fondy prostřednictvím Integrovaného.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
Správa základních registrů Mgr. Michal Novák ředitel Správy základních registrů.
Certifikace informačních systémů veřejné správy (ISVS) ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb. - atest-
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Zákon o sdílení dat při výkonu veřejné správy
Tomáš Šedivec Odbor Hlavního architekta eGovernmentu
Mgr. Zuzana Strnadová Krajský úřad Libereckého kraje
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Jak informatizovat zdravotnictví, sdílet i chránit data, a přitom
EGONovi tluče srdce! Ivan Langer ministr vnitra.
PRIORITY A NOVÁ STRUKTURA MINISTERSTVA VNITRA
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Kontroly výkonu přenesené působnosti v oblasti editace dat RÚIAN
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD
Transkript prezentace:

Bez čeho to nepůjde? Bez registrů ! Mgr. Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra

Proč je třeba vytvořit základní registry ? Praxe dlouhodobě ukazuje, že při výkonu veřejné moci nejsou k dispozici údaje, na které se lze spolehnout. Údaje jsou vedeny duplicitně, mají různé hodnoty (např. adresy fyzických osob jsou často vedeny v evidencích nesprávně). Občané musí údaje, které se k jejich osobě vztahují, opakovaně dokládat

Řešením je vytvoření registrů Údaje v základních registrech (tzv. referenční údaje) jsou považovány za přesné, pokud není prokázán opak. Úřady se na ně musí spolehnout a přebírají je do svých agendových informačních systémů. Každý referenční údaj má zákonem stanovené editory, kteří jsou mj. odpovědní za nápravu zjištěných nepřesností v údajích. Pokud dojde ke zpochybnění hodnoty referenčního údaje, má tento údaj pouze informativní povahu.

Legislativa „Střechový“ zákon – návrh zákona o základních registrech – rozeslán do vnějšího připomínkového řízení –Zavádí informační systém základních registrů – komunikační vrstva pro základní registry (správcem je z důvodu bezpečnosti nezávislé Kompetenční centrum) osob - ČSÚ Zákony o jednotlivých základních registrech –ZR územní identifikace, adres a nemovitostí (RIUAN) - ČÚZK –ZR obyvatel - MV –ZR osob - ČSÚ –ZR práv a povinností – MV (Zaslání návrhů zákonů do vnějšího připomínkového řízení – )

Problém osobních údajů V základních registrech jsou vedeny osobní údaje – jejich neoprávněné sdílení by mohlo poškodit občany. Zavádí se systém agendových identifikátorů odvozených ze zdrojového identifikátoru (bude využita jednocestná funkce - z agendového identifikátoru nelze zpět odvodit zdrojový identifikátor). Každý úředník má přístup pouze k osobním údajům potřebným pro výkon vlastní agendy.

Děkuji za pozornost