Komunikace s rodiči.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro společnost Chodura
Advertisements

Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním
1 Osobní prodej OSPRO/ S4 Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Paměť. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Komunikační dovednosti
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Individuální projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ), dále jen „Projekt“
Komunikace a stimulování prodeje
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Zásady pozorování a vyjednávání
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Zásady dobré komunikace
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Manželské problémy a sex
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Sdělování nepříznivých informací.
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Proces komunikace VYSÍLAČPŘIJÍMAČ Předávat myšlenky Porozumět informaci PŘENOS ZakódovatDekódovat Poruchy.
Prezentační dovednosti
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Dopis – úřední Dopis - osobní
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Projekt: Vzdělávání pro ekonomický rozvoj v zemědělství – Ing. Petr Hladký Agro Brno - Tuřany, a.s. Téma: Obchodní dovednosti pro obchodníky.
Komunikace a prezentace KOPRD
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Zásady efektivní komunikace
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
Motivační dopis cíl dopisu: zapůsobit získat pozvání na rozhovor obsah dopisu: vysvětlení zájmu o práci forma dopisu: krátký text zásady při psaní: stručnost,
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Tomáš Seidl 1 c. Prezentace Podání většího množství informací v krátkém čase. Co je k dobré prezentaci třeba? Kvalitní vystupování Dokonalá prezentace.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_8_10_ Test,komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
  Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_4M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jolana Lásková Ročník: 8. Tematický.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Nábor a výběr zaměstnanců
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
TELEFONNÍ KOMUNIKACE Mgr. Michal Oblouk.
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
19 0btížní lidé Cíle: Identifikovat obtížné lidi jak uvnitř týmu, tak mimo něj Porozumět tomu jak správně jednat s obtížnými lidmi.
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Násilná osoba aneb co s ní
Komunikace.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Transkript prezentace:

Komunikace s rodiči

Způsob komunikace Základní způsoby komunikace: písemná po telefonu osobní výhody x nevýhody

E-mail Zásady používání e-mailu: pro krátká jasná sdělení dobře strukturovaná sdělení delší emaily jako tisková zpráva rozsáhlejší soubory do příloh podpis s kontakty doplněk: „V případě nejasností mě prosím kontaktujte.“ neřešte emailem citlivé záležitosti

Telefon Rozeznáváme 2 typy telefonátů: pasivní – někdo volá nám aktivní – já volám někomu

Osobní setkání Fáze osobního setkání: příprava na osobní jednání navazování kontaktu, budování vztahu s rodiči porozumění rodiči, zjištění potřeb nabídka řešení, řešení námitek uzavření jednání + další kroky

Vedení osobní schůzky představení, oslovení, pozdrav řeč těla rozbíjení ledů podání ruky dohoda o cílech a programu schůzky stručné představení situace vedení rozhovoru, zjišťování potřeb

Zjišťování potřeb nepředpokládat, ale zeptat se pokládat otázky logicky za sebou aktivně naslouchat (být empatický) zjistit, co je pro rodiče důležité zjistit specifické požadavky a očekávání dejte rodičům všechny informace

Vedení rozhovoru mluvte s rodiči jako s rovnocennými partnery vnímejte rodiče jako experta, který nejlépe zná své dítě. nevnímejte každý dotaz či kritiku jako osobní útok zkuste si představit s jakými očekáváními a představami rodiče do školy přichází

Aktivní naslouchání Technika aktivního naslouchání svůj zájem dávejte najevo verbálně i neverbálně parafrázujte, shrnujte vlastními slovy dávejte najevo pozornost svým postojem, gesty, pokyvování hlavou udržujte oční kontakt

Chyby v naslouchání koncentrace pouze na jednu informaci nadřazenost posluchače projev emocí a problémů posluchače rozptylování se skákání do řeči netečnost

Kdo klade otázky, vede rozhovor! Kladení otázek Kdo klade otázky, vede rozhovor! Pravidla při kladení otázek: zachovejte logickou posloupnost otázky pokládejte pravidelně a klidně nechte druhé straně čas na rozmyšlenou nepokládejte několikanásobné otázky nepokládejte sugestivní otázky

Základní typy otázek otevřené uzavřené alternativní

Řešení námitek Efektivní postup při řešení námitek přijetí námitky, pozitivní přístup konkretizace námitky řešení námitky využijte námitku pro uzavření jednání

Uzavírání dohody Na závěr jednání: shrnutí všech bodů jednání na čem jsme se domluvili další kroky obou stran kdy se budeme znovu kontaktovat pozitivní závěr, poděkování, rozloučení

Pamatujte!!! Budujte v rodičích důvěru! Zjistěte skutečný zájem nebo problém! Pomáhejte rodičům řešit jejich problémy! Dělejte z rodičů své partnery pro dlouhodobou spolupráci! Nadchněte rodiče tím, co pro ně můžete udělat Udělejte čas od času něco navíc!

Krizová situace Základem řešení krizové situace je přístup: zmírnění konkretizace řešení a nabídka pomoci

Vedení třídní schůzky Fáze třídní schůzky: příprava zahájení vlastní vedení schůzky závěr schůzky a co po schůzce?

Vaše dotazy