Podnikatelský plán Specifikace podnikatelského plánu. Účel a funkce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
F INANČNÍ PLÁNOVÁNÍ Jakub Novotný 3. září 2009 Hranická rozvojová agentura, z.s.
, Chrudim Anna Chvátalová
Tvorba cen v maloobchodě
STUDIE PROVEDITELNOSTI
Facility management ČSN EN
Význam informací v podnikání
Finanční řízení podniku
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
7. Hodnocení investic.
ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY Ekonomické hodnocení podniku.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Nauka o podniku Seminář.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
pro integrovaný projekt
Ekonomika investic.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
2.Marketingové prostředí
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Finanční analýza.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
MARKETINGOVÝ MIX.
KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU Finanční plán, finanční strategie
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
SPACE ANALÝZA.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Finanční výkazy obchodních společností
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
ÚVOD Účetnictví je chápáno jako stavová či výsledková karta podnikání.
Personální plán pro podnikatelský plán
Struktura podnikatelského plánu
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MS2014+ Modul CBA Ekonomika projektu
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název projektu Název společnosti Jméno lektora
NAUKA O PODNIKU II Účetní závěrka.
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

Podnikatelský plán Specifikace podnikatelského plánu. Účel a funkce. Obsah podnikatelského plánu. Požadavky na podnikatelský plán.

Co je podnikatelský plán? Podnikatelský plán je

Specifikace podnikatelského plánu Písemný materiál popisující založení nového podniku, nového projektu, zavedení nového záměru v existujícím podniku. Komplexně zpracovaný dokument, tak aby uspokojil „čtenáře“ různých odborností (bankéři, investoři, zákazníci, konzultanti, nadřízení, zaměstnanci).

Proč? Účel podnikatelského plánu

Účel a funkce podnikatelského plánu Objektivizace myšlenek. Nutí podnikatele pečlivě zkoumat a rozvíjet svoji podnikatelskou myšlenku, logicky promyslet nápad a aspekty spojené se založením a provozováním podniku. Dokončený plán může být použit jako návod a plán pro provozování podniku (pro zpětnou vazbu, monitoring spuštěného projektu). Poskytuje informace potencionálním investorům. Prosazení nové myšlenky uvnitř podniku.

Jak na podnikatelský plán? Jak napsat…

P. Plán = zodpovědnost podnikatele Jaký je můj výrobek (či služba)? Kdo ho bude kupovat? Kolik budou platit? Kolik mohu prodávat? Kde ten výrobek dostanu? Mohu ho koupit nebo ho musím vyrobit? Kolik to může stát? Jak rychle ho mohu dostat nebo vyrobit? Které místo si pro podnikání vyberu? Kolik prostoru budu potřebovat? Kolik to bude stát? Jaké vybavení budu potřebovat, kde ho dostanu? Kolik to bude stát? Kdo povede můj podnik? Kolik lidí budu potřebovat? Kolik jim budu muset platit? …

Obsah podnikatelského plánu Titulní strana Stručný přehled (Exekutivní souhrn); Popis společnosti; Popis výrobku nebo služby; Popis odvětví průmyslu; Analýza trhu, konkurence; Konkurenční výhoda (silné a slabé stránky); Marketingový plán; Výrobní a provozní/obchodní plán, organizace; Vliv na životní prostředí; Finanční plán; Výhledy do budoucna.

Titulní strana Předmět podnikatelského plánu. Název a sídlo společnosti. Kontaktní osoba. Požadovaná finanční částka (v případě projektu s žádostí o financování). Prohlášení o důvěrnosti zprávy.

!Hlavním úkolem je MOTIVOVOVAT! 1. Stručný přehled Stručné předložení myšlenky celého plánu podnikání, tato sekce by měla být obvykle dokončena jako poslední. Název firmy, právní forma podnikání. Cíle. Hlavní výrobky či služby. Hlavní zákazníci. Požadovaná částka peněz a klíčové finanční údaje (předpoklady), tzv. Finanční plán. !Hlavním úkolem je MOTIVOVOVAT!

2. Popis podniku, společnosti Účelem této části je stručně představit firmu a její možnosti. Popsat historii podniku, účel, právní formu. Proč podnik vznikl? Jak byl získán počáteční kapitál? Kdo jsou hlavní podílníci ve společnosti? Organizační struktura podniku. Identifikace hlavního vybavení společnosti, lokalizace.

3. Popis výrobku nebo služby Tato část by měla stručně popisovat: o jaký výrobek se jedná, jeho použití a jeho výhody (vysoká kvalita, nízká cena). Patenty, klíčové technologie. Tento popis by měl být jednoduchým a srozumitelným vyjádřením o výrobku či službě.

4. Popis odvětví průmyslu a odvětvového seskupení Přehled jak podnikatelská činnost do tohoto průmyslového odvětví zapadá. Informace o hlavních dodavatelích a kupujících na trhu. Substituční výrobky a průmysl s tím související. Příslušné průmyslové trendy (růst za poslední 3 roky). Změny v zákonech, které mohou ovlivnit odvětví.

5. Analýza trhu, konkurence Zákazníci, poptávka, struktura trhu, velikost trhu, tržní potenciál. Všechny výrobky a služby mají své konkurenty. I když výrobek není přesným duplikátem, může být posuzován konkurenčně. Týká se to i substitučních výrobků (káva x čaj). Tato sekce by měla obsahovat: Jména, počet, umístění konkurentů, jejich velkost, dle počtu zaměstnanců, ročních tržeb, tržního podílu. Dodavatele, distributory výrobků od konkurentů. Reklamu konkurentů. Ceny jejich výrobků. Slabé a silní stránky konkurentů. Jaké jsou konkurenční strategie konkurentů?

6. Konkurenční výhoda V této sekci by měl podnikatel popsat udržitelné konkurenční výhody, které firma má oproti ostatním společnostem v odvětví a rovněž tak i nevýhody, které by je mohly převážit. Uvést v bodech slabé a silné stránky, realistické úvahy, upozornit na známé a obecné nedostatky. Výhody vznikají většinou ve dvou oblastech: nízká cena a rozdílnost produktu nebo služby.

7. Marketingový plán Podnikatel musí vědět kdo jsou jeho potencionální zákazníci, kdo bude výrobek kupovat. Současně by tato část měla obsahovat popis, jak bude prováděna reklama, vztahy s veřejností, umístění a distribuce výrobků k zákazníkům, cenová politika.

8. Výrobní a provozní plán By měl obsahovat detailní postup práce od dodavatele přes výrobu až k zákazníkovi. Popis výrobního procesu. Jména dodavatelů seznam vstupů, které budou poskytovat. Seznam náhradních dodavatelů. Seznam hlavního vybavení (vlastnictví, nájem, …). Odhadovaná maximální kapacita a vztahy k nákladům. Délka výrobního procesu (dny). Odhad efektivnosti využití materiálu… Nezbytné úrovně surovin, komponentů a nedokončené výroby, odpad, … Lidské zdroje. Seznam potřebných povolení…

9. Vliv na životní prostředí Lokalita projektu a vliv na životní prostředí; Popis lokality projektu; Vliv projektu na životní prostředí; Sociální a ekonomické prostředí; Infrastruktura v lokalitě; Lokalita staveniště, dodávek zařízení nebo služeb … Odhad nákladů na pozemky, zařízení staveniště a objekty … Likvidace odpadů z výrobního procesu.

10. Finanční plán Náklady, vstupy – zdroje financování, Výdaje, Příjmy, Plán investic, Cash flow, Cost benefit analýza (v případě ekonomické analýzy). !Konečným cílem podnikání je vytvářet zisk!

Finanční analýza a potřeba investičních prostředků Předpoklady FA: časový horizont, oceňování vstupů a výstupů, úroková míra NPV, daně atd.; Náklady (náklady a odpisy, způsob financování, rozbor nákladů); Výnosy; Účetní hosp. výsledek; Peněžní toky; FRR (finanční míra návratnosti); NPV (čistá současná hodnota).

Ekonomická analýza Předpoklady CBA analýzy; Soci-ekonomické náklady; Socio-ekonomické užitky; Socio-ekonomické náklady a užitky v čase; ERR (ekonomická míra návratnosti); ENPV (čistá současná hodnota); Indikátor poměru nákladů a užitků: B/C Ratio.

11. Výhledy do budoucna Popis dalšího vývoje výrobku, služby, vývoj firmy ve střednědobém horizontu (3 – 5 let), marketingová strategie, právní a finanční vývoj, personální strategie, vize.

Přílohy Plánované roční výsledovky, rozvahy a výkazy, cash flow … Přiložené smlouvy, ověření patentů, … Atd.