MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Maloobchodní sítě Barbora Hrubcová.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Organizační struktury
CK – činnosti touroperátora
Opakování k maturitě.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Distribuční strategie
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Cenová strategie Jiří Pixa.
MARKETINGOVÝ MIX.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
STUPŇOVITOST A METODY USPOŘÁDÁNÍ UČIVA V EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTECH
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
FINANCE U MALOOBCHODU Maloobchod potřebuje ke své činnosti peníze:
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
DISTRIBUCE.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Geografie služeb maloobchod příklad Brna. klasická hierarchie maloobchodu  4 hierarchické úrovně:  okrsková úroveň – základní vybavenost;  obvodová/sekundární.
Liberec 2014 Mgr. Jan Charousek. Cestování a poznávání vzdálenějšího okolí doprovázelo i vývoj starověkých civilizací. Mnohé písemné doklady o cestování.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
EMM91 Ekonomicko-matematické metody č. 9 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
1. Úvodní hodina – Postavení a činnost CK. Činnost CK a CA Zákon o živnostenském podnikání Podmínky provozování CK Podmínky provozování CA.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Objem a struktura trhu. Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost.
Zpracoval Ing. Jan Weiser Dispoziční řešení prodejen.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
Marketingový systém řízení
Umístění prodejny.
Měření výkonu ekonomiky TNH 2 (S-2B)
Transkript prezentace:

MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha 2. Historie vzniku maloobchodních jednotek 3. Služby 4. Evropská systemizace prodejen 5. Franchising 6. Zboží, nákup, tvorba sortimentu 7. Tvorba cen v maloobchodě 8. Podpora prodeje v maloobchodě 9. Zákazník v maloobchodě 10. Finance u maloobchodu 11. Řešení maloobchodní sítě 12. Umístění prodejny 13. Sortimentní složení nabídky 14. Maloobchod současnosti – souhrn 15. Změny v podnikání podle novely živnost. zákona

Řešení maloobchodní sítě Soubor jednotek zaměřených na konečnou realizaci zboží a umístěných na určitém území Hlavní funkce : tvorba nákupních podmínek zajištění ekonomické a společenské efektivnosti spojené s jejich realizací nákupní podmínky kapacita sítě konkrétní potřeby domácností Faktory ovlivňující kapacitu : dostupnost velikost a struktura osídlení nákupní zvyklosti obyvatel charakter bydlení nástroje marketingového mixu

Teorie (metoda) na řešení maloobchodní sítě 1. Stanovení kapacity sítě 2. Umístění sítě 3. Počet maloobchodních jednotek

Metodika řešení nákupních podmínek v konkrétním regionu ANALÝZY 1. Počet obyvatel 2. Rozdělení regionu na menší územní celky 3. K rozděleným územím - propočet 4. Počet současných maloobchodních jednotek v rozdělených územních celcích 5. Výpočet obratů maloobchodních jednotek 6. Výpočty nákupního spádu 7. Propočet kapacity maloobchodní sítě PLOŠNÝ STANDARD je představitel hmotných ukazatelů, který určuje potřebu jednotlivých sortimentních skupin na 1000 obyvatel.

? OPAKOVÁNÍ 1. Spádová oblast - gravitační metoda výpočtu 2. Nákupní spád - vnější - kladný - vnitřní - záporný