MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha 2. Historie vzniku maloobchodních jednotek 3. Služby 4. Evropská systemizace prodejen 5. Franchising 6. Zboží, nákup, tvorba sortimentu 7. Tvorba cen v maloobchodě 8. Podpora prodeje v maloobchodě 9. Zákazník v maloobchodě 10. Finance u maloobchodu 11. Řešení maloobchodní sítě 12. Umístění prodejny 13. Sortimentní složení nabídky 14. Maloobchod současnosti – souhrn 15. Změny v podnikání podle novely živnost. zákona
Řešení maloobchodní sítě Soubor jednotek zaměřených na konečnou realizaci zboží a umístěných na určitém území Hlavní funkce : tvorba nákupních podmínek zajištění ekonomické a společenské efektivnosti spojené s jejich realizací nákupní podmínky kapacita sítě konkrétní potřeby domácností Faktory ovlivňující kapacitu : dostupnost velikost a struktura osídlení nákupní zvyklosti obyvatel charakter bydlení nástroje marketingového mixu
Teorie (metoda) na řešení maloobchodní sítě 1. Stanovení kapacity sítě 2. Umístění sítě 3. Počet maloobchodních jednotek
Metodika řešení nákupních podmínek v konkrétním regionu ANALÝZY 1. Počet obyvatel 2. Rozdělení regionu na menší územní celky 3. K rozděleným územím - propočet 4. Počet současných maloobchodních jednotek v rozdělených územních celcích 5. Výpočet obratů maloobchodních jednotek 6. Výpočty nákupního spádu 7. Propočet kapacity maloobchodní sítě PLOŠNÝ STANDARD je představitel hmotných ukazatelů, který určuje potřebu jednotlivých sortimentních skupin na 1000 obyvatel.
? OPAKOVÁNÍ 1. Spádová oblast - gravitační metoda výpočtu 2. Nákupní spád - vnější - kladný - vnitřní - záporný