Business model KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Název Heslo/motto Datum
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Vize, Strategie, Cíle.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Význam informací v podnikání
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Marketingový mix 4 P.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
2.Marketingové prostředí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
8. Marketing.
Struktura podnikatelského plánu
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategický marketing
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Společenská odpovědnost a školy
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Osobní management – modul č.4
Úloha marketingu v řízení organizace
Marketingové strategie
Strategický marketing
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Business model KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU Systém strategického řízení – nezbytný předpoklad úspěšné tvorby a realizace business plánu

Aktivity zaměřené na plánování a řízení dlouhodobého rozvoje firmy Strategické řízení Podniková strategie je mapa, která vede podnik, tým nebo jednotlivce tam, kde chtějí být. Problém je, že tuto cestu je třeba podniknout v terénu a podmínkách, které se neustále mění. Aktivity zaměřené na plánování a řízení dlouhodobého rozvoje firmy Udržování souladu mezi misí, vizí, cíli a disponibilními zdroji

Struktura základních manažerských funkcí Strategické řízení Taktické řízení Operativní řízení Plánování Organizování Vedení Kontrola

Proces strategického řízení jako nepřetržitý proces

Kam kráčíme? Úkolem podnikatele je udávat směr, kterým se mají ostatní ubírat – musí mít jasnou představu, tuto sdílet s ostatními. Určuje dlouhodobé jádro své činnosti Vize – kam chceme organizaci dovést Poslání (mise) – co firma přináší svému okolí, co bude předmětem podnikání, v čem bude firma svým zákazníkům i celé společnosti přínosem Hodnoty – zásady, které firma přijala za vlastní

Starbucks – co je vize, co je poslání, co je hodnota? Být předním dodavatelem té nejlepší kávy na světě. Stát se mezinárodním výrobcem kávy a největším obchodním řetězcem kaváren na světě. Získat důvěru a respekt našich zákazníků, partnerů, zaměstnanců a okolí Chovat se zodpovědně, dělat věci, které jsou dobré pro naši planetu i její obyvatele. Jakožto dobří sousedé se v každé situaci zapojit do místních snah a spojovat lidi, přetvářet věci k lepšímu. Neustále hledat způsoby, jak snížit náš vliv na životní prostředí, jak se vypořádat s klimatickými změnami a jak inspirovat ostatní, aby dělali totéž. Společně si povídat, navazovat přátelství, vzájemně si pomáhat. Poskytovat skvělé pracovní prostředí a jednat mezi sebou s respektem a úctou. Používat ty nejlepší způsoby nákupu, pražení a čerstvé dodávky naší kávy. Vždy si vytvářet nadšené spokojené zákazníky. Připustit, že ziskovost je klíčem k našemu budoucímu úspěchu.

Aby nezůstalo jen u papíru Vyřčením vize či poslání proces motivace nekončí – naopak začíná. Vůdce je bedlivě sledován – lidé jsou citliví na porušení hlavních zásad. Smysluplné poslání musí lidi motivovat, poskytnout lidem hlubší smysl, inspirovat je, dát jim možnost, aby byli na svoji práci hrdí. Lidé očekávají Respekt k individuu Týmovou práci Inovace Pružnost Krédo ředitele: Honím lidi, aby mi nenosili problémy, ale řešení. Ponoukám je k vlastním myšlenkám a nápadům

Porterovo kolo konkurenční strategie Konkurenční výhoda (jedinečnost) je jádrem úspěchu podniku.

Jedinečnost v rámci rozšířeného marketingového mixu Price Product Produkt - zboží, služba, design, značka…. Price – cena, dodací podmínky Place – trh, místo prodeje, distribuční kanály Promotion – obousměrná komunikace People – lidské zdroje, zákazníci, zaměstnanci Process – vývojové, zásobovací, infromační … Planning – plánování, řízení, organizování, vedení, kontrola People Promotion Business strategie Process Place Planing

Náměty na konkurenční výhodu Náměty na konkurenční výhodu . Proč by měli zákazníci nakupovat právě u vás? Firma nabízí kromě svých výrobků široký okruh dalších služeb Lidský potenciál Chytrá řešení implementovaná do praxe Nízké výrobní náklady Moderní technologie, know-how Upřímný zájem, koníček, zainteresovanost v daném oboru Osobní znalost zákazníka Věrnostní program Konkurenční výhoda – konkurence MotivP

Starbuck x Costa Coffe – konkurenční výhoda Porovnejte kavárenské řetězce Starbuck a Costa Coffe Definujte konkurenční výhody v návaznosti na Porterovo kolo konkurenční strategie či rozšířený marketingový mix.

Závěr Při studiu věnujte pozornost těmto hlavním tématům: Strategie, proces. Nakreslit schéma strategického řízení jako nepřetržitého procesu. Vysvětlit Porterovo kolo konkurenční strategie. Pojmenovat prvky marketingového mixu. ČERVENÝ Radim a kol. Business plán. Krok za krokem. 1. vydání. Praha: C.H.Beck, 2014. 230 s. ISBN 978-80-7400-511-4. s. 10 – 41 OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů. 1. vyd. Brno: Bisbook. 2012, 279 s. ISBN 978-80-265-0025-4. s.16-46. TYLL, Ladislav. Podniková strategie. 1. vyd. Praha: C.H.Beck. 2014. 304 s. ISBN 978-80-7400-507-7 JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. rozšířené vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8.