Návrhy opatření pro plán mobility

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU 35. jednání Rady HMP dne Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační.
Advertisements

Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Obnova vozového parku v České republice
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Partnerství se soukromým sektorem v rozvojové spolupráci Michal Kaplan Česká rozvojová agentura Kulatý stůl na MZV Praha,
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Moderní cyklistická doprava
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Praha cyklistická nebo ne? 2012 Vratislav F ILLER Auto*Mat Praha
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Martin Gillár 4. října 2012 Do práce na kole. Nantes, Francie foto (c) Radka ŽÁKOVÁ (cykloRADKA),
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Návrh koncepce a implementace CSR Česká zemědělská univerzita Jan Burian - ČZU Lucie Ceplová - ČZU Tereza Dohnalová - UK Kateřina Klimentová - ČZU Tereza.
Bezpečné cesty do školy optikou jejich uživatelů MĚSTO V POHYBU: UDRŽITELNÁ MOBILITA A NOVÉ TRENDY V ŠETRNÉ DOPRAVĚ Radek Patrný , Magistrát.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Obec Tisá Program rozvoje. PROČ ? Zákonná povinnost Požadavek občanů Dané předpoklady obce.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Systémy veřejných kol „Bikesharing“ Eva Štěrbová, Ing. Cyklokonference 09 v Královéhradeckém kraji, Krkonoše –
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
 Praha 3 – cesta k CHYTRÉMU MĚSTU Mgr. Alexander Bellu - zástupce starosty.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Projekt Jihlava Zdravé město.  město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007  politikem zodpovědným za PZM a MA21 je náměstkyně.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Bezpečné cesty do školy – projekt pro města a obce v ČR
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Firemní plány udržitelné mobility
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Informace o projektech v IDS JMK
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybraném podniku
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Transkript prezentace:

Návrhy opatření pro plán mobility Aneb co vše je třeba udělat k udržitelné mobilitě v lokalitě Českého technologického parku Markéta Fuchsová 22.srpna 2013

Identifikace klíčových problémů Dostupnost areálu vs. udržitelná doprava Dostupnost areálu Udržitelná doprava Nedostatečné zázemí pro pěší Nedostatečná infrastruktura pro cyklistiku Nedostatečné kapacity autobusu č. 53 ve špičce Nedostatek parkovacích míst Malá podpora šetrné mobility Malé povědomí o dopadech dopravy na životní prostředí

Návrhy opatření pro plán mobility- krátkodobé Carpooling & vyhrazená místa pro carpoolery Vznik funkce koordinátora mobility Vznik pracovní skupiny mobility & stanovení si společné vize a akčního plánu Komunikační kampaň Finanční pobídky formou slev Vytvoření mobility klubu Nákup/pronájem elektrokol do firemní flotily

Návrhy opatření pro plán mobility- dlouhodobé Projednání posílení linky č.53 (tramvaje č. 12) a dlouhodobé vyjednávání vzhledem k rozvoji parku Kyvadlová doprava zajištěná zaměstnavatelem Projednání zlepšení pěší a cyklo dostupnosti ČTP Bikesharing (místní/městská půjčovna kol)

Carpooling 600 respondentů vyjádřilo zájem o carpooling, z toho 424 řidičů Online nástroj na sdílení automobilů přístupný pro zaměstnance, v případě zapojení více firem se efekt úspory parkovacích ploch násobí Licence: 20-150 tis. Kč/rok dle počtu uživatelů 150 tis. Kč ročně = roční náklady na 13 parkovacích míst Téměř nulové provozní náklady

Vyhrazená místa pro carpoolery Vyhrazení parkovacích míst nejčastěji zmiňovanou podmínkou pro využití carpoolingu (1/5 odpovědí) Průměrná doba hledání parkovacího místa 4 minuty Dnes 0,18 parkovacího místa na zaměstnance v ČTP ( =1 místa na 2 současné řidiče) Označení určitého počtu parkovacích míst pro přijíždějící 2+ na parkoviště zaměstnavatele = benefit pro zaměstnance Časové úspory při hledání parkingu 2-5 minut denně

Vznik funkce koordinátora mobility Důvody: je třeba soustavně řešit problémy s parkováním vysoký potenciál pro častější využití kol a MHD na cestě do zaměstnání chybí komplexní řešení Výhody pro firmu: systematická podpora spolupráce s partnery vyšší participace zaměstnanců na programech současné investice do koordinátora mobility <= > dlouhodobé úspory za parkovací místa a vyšší spokojenost zaměstnanců díky realizaci dlouhodobých opatření Výhody pro jednotlivce: zaměstnavatel se zabývá dojížďkou zaměstnanců do práce jednotná kontaktní osoba pro otázky mobility, dopravy

Vznik pracovní skupiny Všechny zapojené firmy mají zájem spolupracovat na plánu mobility pro ČTP, vykazují obdobné problémy s dojížďkou do zaměstnání Pracovní skupina sestává ze zástupců firem a VUT, na schůzky jsou zváni zástupci vedení Technologického parku, města Brna, Dopravního podniku Schůze pracovní skupiny 1x měsíčně Stanovení vize a akčního plánu s ohledem na budoucí rozvoj ČTP Výhody spolupráce: větší pravděpodobnost úspěchu v jednání s partnery, sdílení know-how při implementaci opatření

Komunikační kampaň Cíl: Výstup: Výhody: komunikace výsledků dotazníkového šetření a dalších kroků k plánu mobility propagace a podpora šetrné mobility, zvýšení povědomí o carpoolingu, elektrokolech a dalších opatřeních Výstup: měsíční zkušební provoz softwaru na carpooling+ vyhrazená místa pro carpoolery půjčovna elektrokol, soutěž Výhody: Zjištění reálného využití carpoolingu, zájmu o elektrokola Participace zaměstnanců Finanční podpora z programu Evropské komise

Finanční pobídky Finanční motivace je 2. nejdůležitějším argumentem pro řidiče pro přechod na MHD (26%) Výše cestovních nákladů je 2. nejdůležitějším důvodem cyklistů a uživatelů MHD pro volbu tohoto dopr.prostředku Slevy na šalinkartu (formou systému Cafeteria nebo přerozdělením ušetřených nákladů na parkovací místa) Slevy u prodejců elektrokol/kol/koloběžek 10% sleva na roční šalinkartu 475 Kč/osobu = 475 tis. Kč pro 1000 osob= roční ušetřené náklady na 43 parkovacích míst Nárůst počtu přijíždějících MHD-> vyšší tlak na kvalitu MHD Podpora šetrné mobility, lepší image společnosti

Mobility klub Princip: zavázání se řidičů, že nepřijedou do práce více než např. 100 x ročně (= příjezd autem max. 8 x měsíčně) Navíc každý člen klubu platí roční příspěvek ve výši např. 500- 2000 Kč, který je využit na nákup kol, doprovodného vybavení, účast na carpoolingu, nákup roční přenosné šalinkarty atd. Lze spojit s motivační soutěžní o co nejnižší počet příjezdů automobilem Lze spojit s motivační soutěží Do práce na kole (JIC: Tour de JIC) Příklad úspor: Počet aut/den Počet aut/rok celkem 150 37 800 v klubu 50 4 800 mimo klub 100 25 200 úspory 30 12 600

Nákup/pronájem elektrokol do firemní flotily Kopcovitý terén překážkou pro využití kola Možnost využití na služební/soukromé cesty Výhody: úspora emisí, vyhnutí se dopravním zácpám, prezentace firmy formou firemního vizuálu, v sezóně alternativa ke služebním automobilům Náklady: 25 tis. Kč nákup elektrokola pronájem dle smluvních podmínek (cca 200 Kč/den) "Máme již tři vlastní elektrokola. Velmi vytížená jsou hlavně v jarních a letních měsících, kdy se téměř nezastaví. Využívá je řádově stovka zaměstnanců, především pro schůzky ve městě nebo cesty na pracovní oběd," manažer společenské odpovědnosti ve Vodafonu Přemysl Filip.

Projednání posílení linky č.53 Přeplněné dopravní prostředky jsou nejčastějším problémem uživatelů MHD Výrazný nárůst počtu cestujících s počátkem akademického roku VUT 751 respondentů uvedlo, že do zaměstnání přijíždí mezi 7:30 a 8:30 Do budoucna očekávaný výrazný nárůst na linkách č. 53 a č.12 z důvodu dostavby etapy č.2 v ČTP a dostavby CEITECu Výstup: dopis s konkrétními požadavky na posilový spoj Možnost finanční participace firem „Naplnění autobusu na této zastávce bývá hodně rychlé. Je to velice často vyloženě masová akce a autobus 53 po pár vteřinách praská ve švech. Často se do něj ani nevlezu..“ komentář z dotazníkového šetření

Kyvadlová doprava-Technobus Alternativa k posílení MHD Pronájem vlastního autobusu/mikrobusu/elektrobusu Např. 4 jízdy denně na okruhu Záhřebská-Technická-Hradecká-Záhřebská v ranní a odpolední špičce Provozní náklady: 3 400 Kč/denně = 816 tis. Kč/rok + náklady na kontrolu pasažérů, event. výroba karet Výhody: oddělení dopravy části zaměstnanců od studentů lepší dostupnost méně pozdních příchodů vyšší efektivita práce

Projednání zlepšení pěší a cyklo dostupnosti ČTP 4% cyklistů na podílu přepravní práce Současní cyklisté považují za největší problém s dojížďkou bezpečnost provozu Nejčastější motivací řidičů pro příjezd na kole je vyšší bezpečnost provozu a lepší propojenost komunikací pro cyklisty Výstup: opatření pro bezpečný pohyb chodců a cyklistů v ČTP (např. zdůraznění omezení rychlosti na 30 km/h, vyjednávání dřívějšího napojení na cyklostezky,..)

Bikesharing zkušební provoz půjčovny kol zapojení se do připravované studie proveditelnosti jako skupina zastupující firmy v business parku možnost přepravy mezi klíčovými místy v Technoparku a mezi kampusy možnost spolupráce s univerzitou a Technologickým parkem

Akční plán Cíl Indikátor Aktivita Termín realizace Rozpočet Financování Subjekt Zodpovědnost Optimalizace parkovacích ploch 100% řidičů je schopno zaparkovat na firemním parkovišti Licence na carpooling + vyhrazená místa říjen-listopad 2013 20-150 tis. Kč Vlastní zdroje IBM Y Soft JIC Koordinátor mobility Optimalizace parkovacích ploch, systematická podpora šetrné mobility Min 2 schůzky Společná vize Seznam priorit a akční plán září-říjen 2013 67 200 Kč/ 6 měsíců VUT Současný zástupce firmy Vznik pracovní skupiny srpen 2013 0 Kč (TP) (MMB) (DPMB) Vybraný předseda 500 zaměstnanců zapojených do carpoolingu 700 účastníků soutěže 200 lidí si vyzkouší elektrokola Komunikační kampaň září- říjen 2013 7 000 Eur Nadace Partnerství Koordinátoři ve firmách

Další možnosti spolupráce Facilitace jednání Organizování kampaně Rozpracování studie a projektové dokumentace sítě místních cyklotras v návaznosti na generel cyklistické dopravy města Brna Zpracování studie a projektové dokumentace pro zlepšení pěší dostupnosti v návaznosti na generel pěší dopravy Připravujeme.. Školení pro koordinátory mobility Certifikace opatření plánu mobility

Nadace Partnerství – lidé a příroda Děkuji za pozornost Nadace Partnerství – lidé a příroda Ing. Markéta Fuchsová Projektový manažer Tel./fax: 515 903 111 e-mail: marketa.fuchsova@nap.cz