ATHÉNY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLITICKÉ SYSTÉMY ANTICKÉHO ŘECKA II.
Advertisements

ΑΘΕ Athény (Αττική) ATHÉNY
POLITICKÝ SYSTÉM ANTICKÉHO ŘECKA I.
( př. Kr.) ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Česká republika-demokratický stát
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
Název Athény (nejvýznamnější řecké městské státy) Předmět, ročník
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Vznik státních útvarů III.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Právní stát, demokracie a sociální stát Katedra práva.
Registrační číslo projektu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Daniela Fryčová ZŠ.Ilji Hurníka 6.A 2010
STÁT forma organizace lidské společnosti, která se vyznačuje sdružením obyvatel určitého území v právní celek suverenita, svrchovanost je výrazem státní.
Česká republika – demokratický stát
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Sparta.
STAROVĚKÉ ŘECKO I. Mgr. Jitka Moskvová.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Klasické období Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o klasickém období.
Archaické období století př. n. l..
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VM Powerpoint prezentace,
Dějepis Starověk – Řecko 2 Pavel Šupka
Aténský stát za Solóna 1.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Archaické období Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Starověký Řím.
Demokracie. Co je demokracie ? Demokracie – vláda lidu DEMOKRACIE = SVOBODA v moderní době se prosazuje jako dominující politický systém.
Archaické období století př.n.l.
Starověké Athény Petr Machala.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis
Městský stát Athény.
Sparta.
Dějepis Starověké Řecko 1.
Archaické období Dagmar Zemanová
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Teorie státu.
11. Vztah práva a státu a pojem právního státu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Antické Řecko (doba železná) Formování městských států (archaické období, 8. – 6. st. př. n. l.)
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Poleis. Athény a Sparta Název sady: Staroorientální.
ŘECKÉ DĚJINY.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Starověk PŘEDMĚT:DROČNÍK:6. NÁZEV MATERIÁLU:Starověké Řecko-
Kanton St.Gallen Konference o demokracii, 27. března 2013 Willi Haag, vládní rada Demokracie z pohledu Švýcarska.
Antické Řecko (doba železná) uč. str Formování městských států (archaické období 8. – 6. stol.př.n.l.) osídlení v údolích mezi horami – nevznikl.
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
VY_32_INOVACE_
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9-35_Řecké městské státy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu: Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál:
VY_32_INOVACE_11_ČR – demokratický stát
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Starověké Řecko Vývoj v letech př. Kr..
ΑΘΕ Athény (Αττική) ATHÉNY
Formy vlády Atény - Sparta
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
ROZKVĚT ANTICKÉHO ŘECKA
Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU kdo moc vykonává:
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_36_Návrat_k_demokracii_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Vznik okolo 1500 př. Kr.. Vznik okolo 1500 př. Kr.
Transkript prezentace:

ATHÉNY

Založení Athén

Athény Poloostrov Attika Vpád Dórů – ubránili se, nenechali se podmanit 3 vrstvy obyvatel- urození, řemeslníci, rolníci

ARCHONTI Stát spravoval sbor 9 úředníků ARCHONTŮ z řad urozených (aristokracie) volených na 1 rok lidovým shromážděním

Dlužní otroctví Bohatí aristokraté vlastnili většinu půdy Drobní rolníci nedostatek půdy → dluhy → neschopnost splácet → otroctví nepokoje

Solón Zásah - archon Solón – změna zákonů – zrušil otroctví pro dluhy; zavedl právo občanů (muži nad 20 let) hlasovat na lidovém sněmu

demokracie Na těchto základech vytvořena forma vlády - vláda lidu = demokracie Nová demokratická ústava – každý athénský občan právo volit a být volen do sebevyššího úřadu Před zákonem si byli všichni občané rovni

Občan = rodilý athénský občan

OSTRAKISMUS = střepinový soud Střepinové hlasování o vypovězení občana z Athén. Každý účastník lidového shromáždění napsal na hliněný střep jméno člověka, který podle něj představuje největší nebezpečí pro obec. Ten, jehož jméno bylo na střepech nejčastěji byl na 10 let vypovězen z Athén.

Výhody a nevýhody života v Athénách?