CSR Společenská zodpovědnost firem. Vývoj společenské zodpovědnosti Stát a církev=tradiční garanti, jejich role slábne Začátky CSR: 2.pol. 20.stol. V.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠÍŘÍME PRINCIPY CSR A UDRŽITELNÉHO PODNIKÁNÍ.
Advertisements

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM JAKO OBJEKT ZÁJMU VĚDY.
Společenská odpovědnost firem – nový faktor konkurenceschopnosti podniků Jméno a příjmení: PRSKAVCOVÁ, M., MARŠÍKOVÁ, K., ŘEHOŘOVÁ, P., ZBRÁNKOVÁ, M. Datum:
Zkvalitnění výuky v předmětu „Sociální odpovědnost a etika podnikání“ 1.díl – Jak učitelka přichází s inovací Anna Putnová.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období Komentáře a otázky Ivo Jupa.
MANAGEMENT MARKETING z S 10/11 ANALÝZA ZÁJMOVÝCH SKUPIN Ing. Klára Margarisová
Workshop ke konceptu společenské odpovědnosti firem - CSR - Klára Tichá partner rozvojového partnerství Equal Aspra, a.s. Moderní formy péče o zaměstnance.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Podnik, jeho cíle a funkce
Poválečné Československo
Společenská odpovědnost firem jako součást firemní strategie
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
1 Profesní etika - PROFE Svatava Navrátilová klasifikovaný zápočet UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
KDM s.r.o. Majitel firmy - Dominik Mašík. Základní informace o firmě: Založení společnosti KDM s.r.o. v dubnu 2014 Sídlo společnosti: Ždírec nad Doubravou.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
SYSTÉMY PRO PODPORU MANAGEMENTU 2 Metriky. METRIKY (1) Kategorie, které je vhodné hodnotit z hlediska přínosů IT systémů či jejich dílčích vylepšení:
Společenská odpovědnost organizací
Zpětné vyhodnocení akvizice Lucie Konečná 2009/ /2010.
Marketingové prostředí
„Společenská zodpovědnost – nástroj ke zvýšení hodnoty firmy“
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
AirPackage s.r.o. Zakladatel: Jan Falta. Podnikatelský záměr  prodej technického řešení pro bezpilotní stroje  dominantní dodavatel technologie na trhu.
Hodnocení eko-inovací podle EU ETV TÝDEN VÝZKUMU A INOVACÍ PRO PRAXI, TVIP 2014 Hustopeče ČESKÉ EKOLOGICKÉ MANAŽERSKÉ CENTRUM
Šedá literatura (Gray literature) Martina Machátová Tel.: Aktualizace:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Občanská společnost a občanský sektor PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Ing.K.Šimeček Stav otvírání trhu s energií v ČR z pohledu SVSE Září 2002.
+19 Prosinec 2014 Ukazatel > +20 Ukazatel 0 na +20 Ukazatel 0 na -20 Ukazatel < -20 Celkem EU: +1 Ukazatel > +20 Ukazatel 0 na +20 Ukazatel 0 na -20 Ukazatel.
Šedá literatura (Gray literature) Martina Machátová Tel.: Aktualizace:
Názor průmyslového spotřebitele na Státní energetickou politiku K.Šimeček - SVSE Seminář AEM,Poděbrady 3/2003.
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
Moderní personalistika Úvod
Moderní personalistika I. BLOK
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
KONFERENCE projektu „Net ZP - Síť péče o osoby se zdravotním postižením „ j Prezentace s názvem: Proč a jak zaměstnávat OZP na volném trhu práce Tomáš.
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
Finanční řízení podniku 1. př
Občanský sektor. Veřejný prostor Klíčová slova: stát x člověk (občan) – mezi nimi se rozpíná prostor – zahrnuje věci veřejné Klíčová slova: stát x člověk.
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Praha, 5. prosince 2014 Nestlé podporuje mladé. Nestlé: jednička celosvětově i lokálně Tržby ČR&SR 2013Zaměstnanci ,3 mld CZK ,6 Světové.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Mezinárodní seminář: Kvalifikovaná pracovní síla jako zdroj konkurenceschopnosti České republiky Vytvoření konkurenceschopného pracovního trhu.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Corporate Social Responsibility Kristýna Hercegová, ES IMS EM029 Evropská ekonomická integrace - podnikový pohled JUDr. Václav Šmejkal Ph.D.
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Společenská odpovědnost a školy
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Společenská odpovědnost firem
Společensky odpovědné podnikání
Individuální dárcovství
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Zavádění informačních systémů
Ekonomika organizací Cíle organizace.
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Kulturní a etické cíle Corporate Governance
Corporate Social Responsibility (CSR)
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
Transkript prezentace:

CSR Společenská zodpovědnost firem

Vývoj společenské zodpovědnosti Stát a církev=tradiční garanti, jejich role slábne Začátky CSR: 2.pol. 20.stol. V USA (u nás paralalela fa Baťa viz Pavlík-Bělčík s. 18.), celosvětově 2.pol. 90. let Evropa: zač. 90. podpora partnerské spolupráce, r vzniká expertní centrála (organizace CSR Europe),r.2000 významný posun po Lisabon. summitu EU

Teorie stakeholders Primární participující skupiny Všichni, kdo jsou spojováni s bezprostředním fungováním firmy: akcionáři, zaměstnanci, zákazníci, dodavatelé Sekundární participující skupiny Odbory, konkurence, média a zájmové skupiny

Důraz na společnost Občanská společnost Globalizace Změny uvnitř podniku (normy a formy uspořádání) Změny společenských pravidel Kritika konzervativních teoretiků (M. Friedman): hlavně odpovědnost vůči shareholders (tvorba zisku na 1. místě, ostatní přenechat zastupitelské demokracii)

Tři roviny CSR Pro Evropu: Zelená kniha Evropské komise 2001

3 P Profit People Planet

4 složky zodpovědnosti ekonomická (zhodnocovat investice vlastníků a potřeby trhu) zákonná (dodržovat národní/lokální legislativu) etická (plnit zákonem nenařizovaná očekávání společnosti dobrovolnické aktivity (filantropie)

Zdroje Pavlík, Marek – Bělík, Martin: Společenská zodpovědnost organizace. Grada. Praha cz/ cz/