Podnikatelský plán struktura plánu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
F INANČNÍ PLÁNOVÁNÍ Jakub Novotný 3. září 2009 Hranická rozvojová agentura, z.s.
Ing. Lenka Štibrányiová
Tvorba cen v maloobchodě
Firma a jejich cíle.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Finanční řízení podniku
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Nauka o podniku Seminář.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Podnikatelský plán Byznys plan
Koncepce marketingového řízení
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
úvod pojetí a obsah marketingu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Finanční analýza.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Podnikatelský plán Specifikace podnikatelského plánu. Účel a funkce.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P ODNIKATELSKÝ ZÁMĚR. D ŮVODY SESTAVENÍ PODNIKATELSKÉHO ZÁMĚRU A) Smyslem sestavení podnikatelského záměru je prokázat sobě či obchodnímu okolí smysluplnost.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU Finanční plán, finanční strategie
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Podnikatelský plán Byznys plan
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
8. Marketing.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Model strategie marketingového mixu
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Téma 2: Časová hodnota peněz a riziko ve finančním rozhodování 1. Časová hodnota peněz ve finančním rozhodování podniku 2. Riziko ve finančním rozhodování.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Hodnocení a odměňování pracovníků OBSAH: 1.Náklady podniky 2.Výnosy podniku 3.Hospodářský výsledek podniku 4.Použití zisku z hlediska podniku 5.Použití.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Marketingový systém řízení
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

Podnikatelský plán struktura plánu

P plán - klíčový dokument pro řízení podnikatelské činnosti, pro plánování a kontrolou všech podnikatelských cílů. Podnikatelský plán detailně popisuje celkový podnikatelský koncept. Zabývá se hospodářským prostředím, stanovenými cíli a prostředky, jichž je třeba použít. Prostřednictvím jasné analýzy situace je důležitým pomocným prostředkem k překonání problémů, které vznikají při podnikatelské činnosti. Se svými jasně stanovenými cíli přispívá významně ke zvyšování efektivnosti a efektivity podniku.

Slouží k k prezentaci a reprezentaci firmy, jako vnitřní dokument pro vlastní řízení firmy, a pro následnou kontrolu, toho co si podnikatel vytyčil jako cíle, k posuzování stavu a rozvoje firmy, inovačních cest, vyhledávání progresivního východiska a celkového řešení vnitřních problémů, k získání úvěru a půjčky, kapitálové účasti jiné firmy, pro výhodné získání nemovitostí, pozemků a jiných regionálních i státních výhod, včetně podpory podnikání či nenávratných půjček.

Cílem je provést důkladnou analýzu stavu firmy, předložit sestavu postupů a rozvoje firmy, doložit a přesvědčit, že vytyčených cílů může být dosaženo, sestavit důkazné podklady, že budou naplněny vnější předpoklady rozvoje a zabezpečeny vlastní potřeby firmy, přesvědčit finanční investory, banky, akcionáře, vlastníky, spolupracovníky, že výsledky budou zajímavé i z jejich hledisek.

Popis produktu/služby Jméno a právní forma podnikatel. subjektu Definice produktu a jeho popis (jakou potřebu zákazníka uspokojuje a co z toho zákazník má, proč bude produkt žádaný, kolik bude zákazník ochoten za něj zaplatit) Jedinečnost a výhodnost produktu na relevantním trhu

Představení podnikatelského týmu Zkušenosti, kvalifikace, odborné zázemí podnikatele Organizační struktura Zaměstnanci – jejich počet, kvalifikace, druh práce, odkud se budou rekrutovat Spoluvlastníci – jejich identifikace, výše spoluvlastnického podílu, výše podílu na zisku Mzdové základy

Analýza trhu – popis vnějšího tržního prostředí Popis relevantního segmentu trhu, jeho zvláštnosti Identifikace potenciálního zákazníka (kde a kdo je můj zákazník, bude mít na zaplacení?, proč bude kupovat právě u mne) Předpokládaná kvantitativní velikost trhu a jeho růstový potenciál (faktory a trendy: co bude na trh působit?) Identifikace současné a budoucí konkurence, ohrožení konkurencí (konkurenční produkty, jejich strategie, její silné a slabé stránky, reakce na můj vstup) Jak dlouho bude trvat, než se mezera na trhu zaplní? Produkt image Segmentace je soubor potencionálních zákazníků, kteří mají v podstatě stejné potřeby a na určité marketingové akce reagují podobně. Kritéria segmentace trhu konečných spotřebitelů: 1. geografické hledisko (stát, země, region, místo…) 2. demografické hledisko (pohlaví, věk, stadium životního cyklu, etnická příslušnost…) 3. socioekonomické hledisko (zaměstnání, příjem, vzdělání, sociální postavení, národnost…) 4. psychologické hledisko (osobnost, povahové vlastnosti, životní styl, zájmy…)

Produkční plán Technologický a výrobní proces Popis hlavních etap výrobního procesu nebo služby

Marketingový plán a prodej a) Výsledky analýzy SWOT b) Cena produktu a cenová politika c) plán prodeje (objem prodaného produktu, příjmy z prodeje – tržby, dynamika růstu) e) Politika servisu a záruk f) Distribuční řetězec (cesta ke spotřebiteli – bezprostředně/zprostředkovaně) g) Reklama a podpora prodeje h) Identifikace dodavatelů (kdo, proč právě ten)

Kapitálové investice Potřebné investice do strojů a technologií, budov - odhad nákladů, způsob pořízení (nákup, leasing, úvěr …)

Běžné náklady identifikace a odhad variabilních nákladů identifikace a odhad fixních nákladů Jednotkové náklady Break-Even Point

Finanční plán a) předpovědí příslušných výdajů, příjmů a tvorby zisku, alespoň na tři příští roky b) odhad bilance (rozvahy) , která vyjadřuje struktury majetku podniku a způsob jejího krytí c) předpověď hotovostních toků (cash flow) peněz v nejbližším období

Postupové milníky (časové a věcné), v jakých se bude firma rozvíjet (harmonogram cílů) Rizika – definice problémů a možných obtíží, způsob jejich řešení