PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium 2 1) Základní informace o organizaci studia 2) Úvod do komunikace vědy Zdeňka Jastrzembská

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt „Propojení VaV pro MSP v sasko-českém příhraničí“. Příklady dobré praxe úspěšných aktivit výzkumu a vývoje Tomáš Vlasák Projekt „Propojení VaV.
Advertisements

(Ne)diskriminace ICT v České republice
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
František Cvengroš Situace a výhled ekonomiky ČR (podklad pro kulatý stůl k přípravě Národního programu reforem 2013) Ministerstvo financí ČESKÉ REPUBLIKY.
Zdravotní politika v éře globalizace
POZNATKY Z ETNOGRAFICKÉHO VÝZKUMU NA ČESKÝCH VYSOKÝCH ŠKOLÁCH JAK VYPADÁ VZDĚLÁVÁNÍ, KTERÉ SE SNAŽÍME ZLEPŠIT? JANA DVOŘÁČKOVÁ (FSS MU) PETR PABIAN (KSV.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
Teorie a praxe městského marketingu v České republice Jiří Ježek Západočeská univerzita v Plzni Středisko pro výzkum regionálního rozvoje.
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
Standard Eurobarometer 72 / Podzim 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 72 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Podzim 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
KONFERENCE projektu APSYS „ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe “ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Jsou potřebné,
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
Magisterský obor Ekonomika a řízení elektrotechniky a energetiky.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Segmentace občanského chování občanů v ČR jako nástroj pro přesnější zacílení občanského vzdělávání.
PROJEKT INNONET Seminář Inovační potenciál ČR Praha,
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
Ing. Martin Jahn, MBA – místopředseda vlády pro ekonomiku (Úřad vlády, nábřeží Eduarda Beneše 4, Praha1)12. dubna Strategie Hospodářského Růstu inovace.
Zadání případové studie
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Projekt CZ / /0052 Komplexní program Univerzity Karlovy v Praze pro vzdělávání v řízení přenosu znalostí a výchovu v inovačním podnikání.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Národní inovační politika ČR na léta 2005–2010 F. Hronek, sekretariát Rady pro výzkum a vývoj Seminář „Inovační potenciál ČR a program EUREKA“
Srovnání daňové zátěže zemí EU
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Proč studovat makroekonomii?
Slide 0 Organizace. slide 1 Makroekonomie II Zdeněk Tomeš Katedra ekonomie Kancelář č. 612 Konzultační hodiny: pondělí:
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Sociální ekonomika Vývoj modelů sociálního charakteru státu – I. část Merkantilismus ( století) 1. WELFARE STATE – Stát veřejných sociálních.
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
1 Výzkum, vývoj a inovace v ČR a ve světě Karel Šperlink, AIP ČR Praha, INOVACE 2011.
Centrum inovačního vzdělávání Liblice INOVACE 2006 Galerie inovací 7. prosince 2006 Mgr. Jaroslava Barbara Sporková.
Inovační potenciál ČR, 5. září 2007 Středisko společných činností AVČR, v.v.i. Centrum inovačního vzdělávání Liblice Mgr. Jaroslava Barbara Sporková Projekt.
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek Listopad 2004.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Technologické centrum AV ČR a projekt PACITA Zastoupení EK v ČR 10. července 2012 Lenka Hebáková Oddělení strategických studií Technologické centrum AV.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Slide 0 Organizace. slide 1 Makroekonomie II Tomáš Paleta Katedra ekonomie
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
PRELUDE Challenge – pokračování iniciativy za účasti nově připojených regionů Václav Sedláček ISSS Hradec Králové dubna 2005.
A11 - Mobility v oblasti vědy a výzkumu Ing Wolfgang Melecký.
Bakalářský obor STM-ECTS Manažerská informatika. Vidíte své budoucí uplatnění spíše v managementu a řízení, než v čistě inženýrské/technické pozici? Chcete.
Úvod do psychologie
PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium II Příští seminář se koná 10.5.! 1) Faktory účinné komunikace 2) Druhy veřejnosti a cílové skupiny 3) Rozpočet 4)
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Hodnocení výsledků ukončených programů VaVaI Ing. Blanka Černá, CSc., Národní agentura pro zemědělský výzkum Ing. Jan Budský Oddělení výzkumu Odbor výzkumu,
Školské systémy, vzdělanost a ekonomická výkonnost
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Vize ve vědě a výzkumu TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI Univerzita s kladným nábojem.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Od „Transferu technologií“ k „Managementu znalostí
Úvod do psychologie II. přednáška
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Organizace.
Studijní obor Management sportu
Úřad vlády České republiky Odbor Rady pro výzkum, vývoj a inovace
Škola základ občanského života
Transkript prezentace:

PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium 2 1) Základní informace o organizaci studia 2) Úvod do komunikace vědy Zdeňka Jastrzembská

Základní informace Náplň kurzu Termíny kontaktní výuky (8.3, 5.4. a 10.5.) Podoba ukončení Zadání práce (varianta A, varianta B) Termín odevzdání (do přes Odevzdávárnu v IS)

Co je to komunikace vědy? v obecném smyslu jakákoli aktivita, prostřednictvím níž je prezentována a propagována věda; akademická disciplína, rozvoj od 60. let 20. století návaznost – marketing, teorie komunikace, žurnalistika, projektové řízení, …

Proč komunikovat vědu? Z jakého důvodu by měla být prezentována a propagována práce vědců a proč by to měli dělat také samotní vědci? Ekonomické aspekty Sociologické aspekty

Ekonomické aspekty Růst veřejného sektoru Zatímco před 1. světovou válkou činili vládní výdaje průměrně 13,1 % HDP a před 2. světovou válkou 19,6 % HDP, na konci 90. let 20. století to už bylo 45 % HDP. Růst výdajů na VaV Výrazně především po 2. světové válce.

Výdaje na VaV v ČR Zdroj: Analýza stavu výzkumu, vývoje a inovací v České republice a jejich srovnání se zahraničím v roce

Výdaje na humanitní vědy Zdroj: Analýza stavu výzkumu, vývoje a inovací v České republice a jejich srovnání se zahraničím v roce

Výdaje na humanitní vědy na VŠ Zdroj: Analýza stavu výzkumu, vývoje a inovací v České republice a jejich srovnání se zahraničím v roce

Shrnutí 1: Přestože existuje tendence k redukci veřejného sektoru, výdaje na VaV (i na humanitní vědy) rostou. Argumentace, že výsledky VaV podporují růst ekonomiky (růst potenciálního produktu), je nedostatečná, resp. v oblasti humanitních věd často nepřesvědčivá.

Sociologické aspekty „Evropané se více než o sport zajímají o vědu a přejí si větší podporu výzkumu v EU.“ (tisková zpráva k Eurobarometru na téma Věda a technologie)

Sociologické aspekty Zatímco 65 % Evropanů se zajímá o sport, téměř 80% se zajímá o vědecké objevy a technologický rozvoj (78 % v ČR). 66 % obyvatel soudí, že vlády by měly více podporovat zájem mladých lidí o vědecké otázky. 57 % si myslí, že by se vědci měli více snažit komunikovat o své práci.

Shrnutí 2: „Výsledky tohoto průzkumu ukazují, že občané mají značné povědomí o významu vědy. Zároveň však také znamenají, že jak politici, jako jsem já, tak vědci sami musí umět lépe vysvětlit, co dělají a proč.“ Komisařka EU pro výzkum, inovace a vědu Máire Geoghegan-Quinnová

Základní model komunikace Zdroj: Christensen, L. L. The Hands-on guide for science communicators. (2007)

Aktéři komunikace vědci PIO (Public information officer) novináři veřejnost

Prostor komunikace vědy Zdroj: Christensen, L. L. The Hands-on guide for science communicators. (2007)

Na příště přemýšlejte: o tom, jaké aktivity jsou pro váš obor, téma, výsledek nejvhodnější; o cíli (čeho danou aktivitou chcete dosáhnout); pro jaké cílové skupiny mohou být vaše aktivity SC určeny a co o těchto cílových skupinách víte; o názvu → Buďte kreativní!