Aktuální trendy na trhu televizních přístrojů Ivan Trachta Trade marketing manager Sony Czech
Segmentace trhu s TV přístroji v ČR Ploché televizory již nyní dominují českému trhu s televizory Zřetelný nárůst preferencí spotřebitelů směrem k LCD Širší nabídka mnoha výrobců na trhu oproti plasmám Zdroj: Sony, odhad trhu v hodnotě ke konci roku 2006 provedený na základě průzkumu GfK
Srovnání segmentace trhu 2005 vs. 2006 Zřetelný odklon spotřebitelů od vakuových televizorů Největší nárůst zaznamenán v kategorii LCD + 360% - 52% Zdroj: Průzkum GfK + odhad Sony, hodnota trhu
HD ready vs. ostatní LCD televizory V posledním půlroce nárůst podílu HD ready přístrojů o 20% Očekávaný podíl HD ready na konci roku 2006 80% Úhlopříčky nad 32“ jsou téměř 100% HD ready Zdroj: GfK, srpen 2006, prodané kusy LCD v CZ
Cesta videosignálu k divákovi se mění Analogová cesta Pozemní vysílání Kabelové vysílání Satelitní vysílání Digitální cesta Pozemní, kabelové, satelitní IPTV přenos Je možná i změna kvality PAL -> HD vysílání
Digitální tuner Nutný předpoklad k dlouhé morální životnosti televizoru Vestavěný ve všech modelech Sony BRAVIA Certifikováno značkou „Umí dobře česky“ EPG v češtině Teletext v češtině Menu v češtině Možnost rozšíření funkčnosti pomocí CI slotu Dekodéry placené TV, MPEG4 aj.