MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Platit se dá i jinak než penězi
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Kudy vlastně putují peníze
MEZINÁRODNÍ OBCHOD Žádná země nevyrábí vše, zboží si země mezi sebou směňují, vzniká zahraniční (mezinárodní) obchod.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zahraniční obchod.
Elektronická učebnice - II
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Opakování FINANČNÍ GRAMOTNOST
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
HMOTNÉ A DUŠEVNÍ VLASTNICTVÍ
VÝVOJ CEN Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. VÝVOJ CEN změny ceny zboží pečivo mobil benzin tablet Proč došlo ke změnám ceny zboží? obr. 1.
Mezinárodní organizace a OSN
Světové hospodářství Quinta, první ročník.
Zahraniční obchod ČR po vstupu do EU Zahraniční obchod ČR po vstupu do EU Podklad pro seminář odboru 31 MF Smilovice Ladislav Prokop odbor.
Světové hospodářství.
VSTUPY A VÝSTUPY V EKONOMICE
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Grafické studio Ten dělá to a ten zas tohle FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Ekonomická gramotnost Dělba práce „Tam, kde dělá každý vše, bída klepe na chýše.“
Ten dělá to a ten zas tohle
Makroekonomie a hospodářství
ZÁRUČNÍ DOBA A REKLAMACE
AKTIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Investice Kudy vlastně putují peníze FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Ekonomika jako ústřední topení
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Světové trhy a mezinárodní obchod
2.Marketingové prostředí
Platit se dá i jinak než penězi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
David Štros, 2009 Lukáš Synek, 2011
Modelování rodinného rozpočtu
Schengenská smlouva znamená: Společná vízová politika zavedení účinných kontrol na svých vnějších hranicích Vnitřní hranice z hlediska pohybu osob a zboží.
Peníze Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Ten dělá to a ten zas tohle
Ekonomika jako ústřední topení
Zahraniční obchod I. Obchodování s jinými zeměmi
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PRŮMYSL ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída.
Světová ekonomikaOPF1 SVĚTOVÁ EKONOMIKA 5. Světová ekonomikaOPF2 1) Měření světového obchodu 2) Tendence ve světovém obchodě 3) Světové ceny 4) Obchodní.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik Prodej jablek.
BYDLENÍ Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
BYDLENÍ 2 Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Žádná země nevyrábí vše,
Zahrani č ní obchod Č R v roce 2014 Zpracoval: Ing. Otto Dan ě k – místop ř edseda AE (dle údaj ů Č SÚ) 1.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Moderní zdroj statistických informací.
3. PLATEBNÍ BILANCE.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
HOSPODÁŘSKÁ KLASIFIKACE KANADY
VNĚJŠÍ HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA
Vývoj zahrani č ího obchodu Č R od r do r Zpracoval: Ing. Otto Dan ě k – místop ř edseda AE (dle údaj ů Č SÚ) 1.
NÁKLADY NA BYDLENÍ Klikni na objekt, či odkaz - zobrazí se odpověď.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Dlouhodobý vývoj zahraničního obchodu České republiky V Praze, dne 6. října 2008.
Jednotky plošného obsahu Km 2, hektar, ar, m 2 Příprava na práci s nemovitostmi a katastrem.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Platit se dá i jinak než penězi.
Finsko k možnostem obchodní spolupráce
Zahraniční obchod výměna zboží a služeb mezi státy.
Ekonomika– národní hospodářství
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru Ekonomika podnikání.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
VNĚJŠÍ HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Zahraniční obchod. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Spojené státy americké
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
MEZINÁRODNÍ OBCHOD Žádná země nevyrábí vše, zboží si země mezi sebou směňují, vzniká zahraniční (mezinárodní) obchod.
Transkript prezentace:

MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE FINANČNÍ GRAMOTNOST Ten dělá to a ten zas tohle MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE

MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE VÝHODY DĚLBY PRÁCE MEZI STÁTY využití nerostného bohatství využití klimatických a půdních podmínek (zemědělství) využití schopností obyvatel (vzdělání, řemesla,…) využití tradičních technologií 2

MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE Dělbu práce mezi státy zkoumáme pomocí údajů o zahraničním obchodu se zbožím a službami země zboží vyváží – exportuje dováží – importuje

MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE bilance (saldo) = rozdíl mezi exportem a importem bilance kladná země více vyvezla než dovezla tato země se zaměřuje na daný obor bilance záporná země více dovezla než vyvezla na daný obor se zaměřují jiné země

MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE Zahraniční obchod ČR www.czso.cz - Databáze, registry - Veřejné databáze

MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE Zahraniční obchod ČR – www.czso.cz Zahraniční obchod – Zahraniční obchod se zbožím Zahraniční obchod podle komodit

MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE Zahraniční obchod ČR – www.czso.cz Zahraniční obchod – Zahraniční obchod se zbožím Zahraniční obchod podle komodit

MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE Bilance ČR za rok 2011: + 191 128 000 000 Kč bilance kladná – nejvíc vyvážíme: - stroje a dopravní prostředky - průmyslové spotřební zboží - tržní výrobky tříděné hlavně podle materiálu bilance záporná – nejvíc dovážíme: - minerální paliva, maziva a příbuzné materiály - chemikálie a příbuzné výrobky - potraviny a živá zvířata

MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE Zdroj: SKOŘEPA, Michal; SKOŘEPOVÁ, Eva. Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia: Manuál pro učitele. Praha: Scientia, 2008. 197 s. Autor: Mgr. Pavel Papežík, vytvořeno v září 2012, určeno pro 9. ročník ZŠ, předmět Finanční gramotnost, vzdělávací oblast Člověk a společnost, vzdělávací obor Výchova k občanství, tematický okruh Stát a hospodářství. Použité obrázky: http://vdb.czso.cz – náhledy stránek