PROBLEMATIKA PSYCHOLOGICKÉ INTERPRETACE DAT PhDr. Jan Šmahaj, FF UP Olomouc Psychological problems of interpretation of data.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Řízení lidských zdrojů
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Management Ing. Jan Pivoňka.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
Efektivnost řídící práce
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Projekt empirického výzkumu
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Sociologický výzkum.
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Firemní kultura - změna motivační strategie
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
1 Modernizace veřejné správy (Praha ) Zkušenosti se zaváděním modelu CAF z pohledu regionálního manažera kvality Osnova prezentace:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
PROCESNÍ PŘÍSTUP K ŘÍZENÍ PODNIKU Ing. Filip Samek Copyright © 2005 Stav procesního řízení v podnicích v ČR.
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Moderní personalistika DS 2009/
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
Psychologie koučování
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
Assessment centrum.
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Personální plán pro podnikatelský plán
Jeden svět na školách: Gruzie Jan Činčera, Jan Skalík, Bohuslav Binka Masarykova univerzita Brno Katedra environmentálních studií Člověk v tísni (CZ, GE)
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Plánování zakázek ve vybraném výrobním podniku ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autorka bakalářské.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Assessment centrum.
Povolání logistický manažer
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Psychologie koučování
Assessment centrum.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

PROBLEMATIKA PSYCHOLOGICKÉ INTERPRETACE DAT PhDr. Jan Šmahaj, FF UP Olomouc Psychological problems of interpretation of data

OBSAH: 40 min CÍL, ETIKA „OSOBNOST“ RESPONDENTŮ „OSOBNOST“ INTERPRETUJÍCÍHO STRES, PROKRASTINACE HLEDISKO DŮLEŽITOSTI ČASU MOTIVACE, ZPĚTNÁ VAZBA TÝMOVÁ SPOLUPRÁCE PREDIKČNÍ HODNOTA, OPATŘENÍ ZÁVĚREM

????? INTERPRETACE DAT VS. PSYCHOLOGICKÁ INTERPRETACE DAT

KOMPLEXNÍ INTERPRETACE DAT PSYCHOLOGIE STATISTIKA, ANALÝZA SOCIOLOGIE

PSYCHOLOGICKÝ ASPEKT INTERPRETACE DAT ZAHRNUJE SUBJEKTIVITU, PROMĚNLIVOST ČLOVĚKA A SITUACE JE OVLIVNĚN MOTIVACÍ A CÍLEM JEDNÁ SE O DYNAMICKÝ PROCES, KTERÝ INTERPRETACÍ NEKONČÍ !!! ZDŮRAZNUJE ZPĚTNOU VAZBU VYTVÁŘÍ PROSTOR PRO MAXIMÁLNÍ VYUŽITÍ DOSAŽENÝCH VÝSLEDKŮ OPĚT NA ČLOVĚKA A SITUACI

PROBLEMATIKA nejen PSYCHOLOGICKÉ INTERPRETACE DAT Na straně respondenta Na straně „TÝMU“ Situační proměnné (nejméně ovlivnitelné) FORMÁLNÍ CHYBY OBSAHOVÉ CHYBY STATISTICKÉ, MATEMATICKÉ

CÍL, ETIKA MÍT VŽDY NA PAMĚTI, ČEHO CHCEME DOSÁHNOUT PROVÁDĚT PRŮBĚŽNÁ OPATŘENÍ, NEBÁT SE ZMĚNY V ZÁVISLOSTI NA TYPU PRŮZKUMU DODRŽOVAT PŘÍSLUŠNÁ ETICKÁ PRAVIDLA (zvážit přínos, anonymita, archivace dat)

„OSOBNOST“ RESPONDENTA VNÁŠÍ DO INTERPRETACE VELKÉ MNOŽSTVÍ ? JE SPOJENA S CÍLOVÝM SOUBOREM,JEHO VÝBĚREM A REPREZENTATIVNOSTÍ NUTNO BRÁT V POTAZ ODLIŠNOSTI (PODLE KVÓTNÍCH VÝBĚRŮ S OPOROU O OBDOBNÉ STUDIE, PŘÍPADNĚ VÝVOJOVOU PSYCHOLOGII, OBECNOU PSYCHOLOGII, SOCIOLOGII, DEMOGRAFII aj.)

„OSOBNOST“ INTERPRETUJÍCÍHO POZOR NA SUBJEKTIVNÍ INTERPRETACI A ZKRESLENÍ VÝSLEDKŮ ČASOVÉ HLEDISKO - > OČEKÁVÁNÍ VÝSLEDKŮ ROLE HODNOTITELE, MOTIVACE ADAPTAČNÍ FÁZE NEETICKÉ CHOVÁNÍ

STRES, PROKRASTINACE KAŽDÁ LIDSKÁ ČINNOST ZAHRNUJE STRESUJÍCÍ FAKTOR, URČITÁ MÍRA MŮŽE BÝT PROSPĚŠNÁ KAŽDÝ JSME JINÝ, DBÁT NA RELAXACI ZNÁT SEBE SAMA – využívat INTROSPEKCI ROZPOZNAT NÁZNAKY PROKRASTINACE DELEGUJTE ÚKOLY, POŽÁDEJTE O POMOC PŘIPRAVTE SI KRIZOVÝ PLÁN

NÁZNAKY PŮSOBENÍ PROKRASTINACE spoustu jiných důležitějších věcí na práci, pocit přetíženosti, nevíte odkud (čím) začít, … chybný odhad času, který povinnost zabere, pocit manipulace od toho, kdo vás povinností pověřil, odmítáte povinnost dělat, rádi pracujete v časové tísni, nenávidíte termíny, máte pocit nedostatečných zkušeností nebo oprávnění ke splnění povinnosti, strach z vlastního selhání či neúspěchu

BOJ S PROKRASTINACÍ NESPOLÉHEJTE NA PŘEDSEVZETÍ SEZNAMTE SE S METODAMI TIME- MANAGEMENTU PLÁNUJTE SVŮJ ČAS, VYTVOŘTE SEZNAM NEGATIVNĚ HODNOCENOU ČINNOST PROVÁDĚJTE KAŽDÝ DEN (VĚNUJTE JI ČAS) DĚLEJTE SI ZÁZNAMY ŠKRTEJTE, ZVÝRAZŇUJTE, ODMĚŇUJTE SE

HLEDISKO DŮLEŽITOSTI ČASU NEČEKANÉ ZMĚNY BĚHEM PRŮZKUMU DŮLEŽITÉ NAVRŽENÍ TIME-MANAGEMENTU VELMI SNADNO SE MŮŽE STÁT DŮLEŽITOU KOMPONENTOU PŘI INTERPRETACI (kdy sbírat data, jak dlouho, časová náročnost dotazníku) OSOBNÍ ÚROVEŇ HODNOCENÍ POTŘEBY ČASU OTÁZKA VALIDITY PRUŽNOST CELÉHO TÝMU / REAKCE NA POTŘEBU – VEDENÍ – SITUACE

MOTIVACE BEZ NÍ BY BYLA REALIZACE VÝZKUMU NEREÁLNÁ PRO RESPONDENTY JE U NÁROČNĚJŠÍCH DOTAZNÍKŮ PROMYSLET DOSTATEČNOU MOTIVAČNÍ STRATEGII (SOUTĚŽ, ZPĚTNÁ VAZBA, MOŽNOST PODÍLET SE NA ZMĚNĚ, POŽÁDÁNÍ O POMOC…) ZAMYSLET SE CO MOTIVOVALO RESPONDENTY K VYPLNĚNÍ DOTAZNÍKU POZITIVNÍ PŮSOBENÍ NA ZAMĚSTNANCE, možnost podílet se, zvýšit si kvalifikaci, použít bonusy apod…

ZPĚTNÁ VAZBA NEPOSTRADATELNÁ SOUČÁST INTERPRETACE MÁ HODNOTÍCÍ CHARAKTER JE NUTNÉ VYTVOŘIT O NÍ ZÁJEM A VYUŽÍT JI JAKO MOTIVAČNÍ NÁSTROJ SLOUŽÍ S VÝSLEDKY JAKO - ODMĚNA PRO RESPONDENTY VELMI PODSTATNĚ OVLIVŇUJE PRACOVNÍ KLIMA A CHUŤ DO DALŠÍCH PRŮZKUMŮ

„Pohled od budoucna“ DESKRIPCE KOMPARACE INTERPRETACE PREDIKCE

NÁSLEDNÁ OPATŘENÍ DÁVAJÍ PROSTOR PRO MAXIMÁLNÍ ZMĚNU NA ZÁKLADĚ INTERPRETAČNÍ A PREDIKČNÍ HODNOTY MOHOU MÍT RŮZNOU FORMU: -TECHNICKOU -PERSONÁLNÍ -VÝUKOVOU -REDUKČNÍ -KOMPARAČNÍ

ZÁVĚREM NEPŘECEŇUJTE PSYCHOLOGICKÉ HLEDISKO NEVÁHEJTE OSLOVIT ODBORNÍKY > MEZIOBOROVÁ KOOPERACE DBEJTE NA KVALITU, VČASNOST A STRUČNOST VÝSTUPŮ PROVEDENÉ INTERPRETACE MYSLETE NA SEBE A SPOLUPRACOVNÍKY, RELAXUJTE VYUŽIJTE MAXIMÁLNĚ VÝSTUPY INTERPRETOVANÝCH DAT

K ZAMYŠLENÍ: SPECIFIKA ON-LINE DOTAZNÍKU VS. TUŽKA PAPÍR

DĚKUJI ZA POZORNOST „Z ničeho se nemá dělat věda, ani z vědy ne, natož pak ze života.“ Jan Werich