VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Advertisements

Přiřaď k pomůcce povolání
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin I.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Pojmenuj domácí zvířata
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky jednoděložných.
Stavba květu, květenství
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lidské rasy, národy, jazyky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Poznej volně žijící zvířata
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Květenství a plodenství
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KVĚTENSTVÍ.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
List a květ.
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Transkript prezentace:

VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE? VYŠŠÍ ROSTLINY II. Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Anotace: Soubor se skládá ze zábavní vědomostní hry, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci mají formou hry potvrdit tvrzení, či vyvrátit. O uvedeném organismu pohovořit a předat své znalosti ostatním žákům. Lze použít jako soutěž družstev. Je zde možnost odpovědi časově omezit. Formou zábavy si zde žáci prověřují své znalosti. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: září 2013 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Tematický okruh: biologie rostlin Učivo: anatomie a morfologie rostlin – stavba a význam jednotlivých částí těla vyšších rostlin Očekávaný výstup: odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: části těla vyšších rostlin Druh učebního materiálu: prezentace – zábavní vědomostní hra Cílová skupina: žák II.stupně Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

Chloroplasty obsahují zelené barvivo, chlorofyl umožňuje fotosyntézu. 1. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Chloroplasty obsahují zelené barvivo, chlorofyl umožňuje fotosyntézu.

2. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Buňky mnohobuněčných organismů nejsou na sobě závislé a mohou žít samostatně.

Rostliny se rozmnožují také vegetativně. 3. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Rostliny se rozmnožují také vegetativně.

Nažka patří mezi suché pukavé plody. 4. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Nažka patří mezi suché pukavé plody.

6. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Opylení je přenesení pylu z tyčinek na bliznu pestíku. Pylové zrno klíčí a prorůstá čnělkou do semeníku.

Oboupohlavné květy nebývají s tyčinkami i pestíky. 5. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Oboupohlavné květy nebývají s tyčinkami i pestíky.

Květy některých rostlin tvoří soubory květů, kterým říkáme květenství. 7. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Květy některých rostlin tvoří soubory květů, kterým říkáme květenství.

Dvouděložné rostliny neexistují, jsou pouze rostliny jednoděložné. 8. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Dvouděložné rostliny neexistují, jsou pouze rostliny jednoděložné.

Jednoděložné rostliny mají listy s rozvětvenou žilnatinou. 9. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Jednoděložné rostliny mají listy s rozvětvenou žilnatinou.

10. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Lata, hrozen, klas, okolík, jehněda, palice, hlávka a úbor patří mezi druhy květenství.

Správné odpovědi. - je pravda - není pravda, jsou na sobě závislé a nemohou žít samostatně - je pravda, rozmnožují se pomocí částí svého těla - není pravda, je to nepukavý plod - není pravda, bývají s tyčinkami i pestíky - je to pravda - není pravda, existují (mají dvě dělohy v semenu) - není pravda, mají listy se souběžnou žilnatinou