PR a komunikace ČK Fortis, 3. 11. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace předmětu Grafika na PC
Advertisements

Prezentace poznámka.
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Projekt č. 4 Mediální a osvětové nástroje kultivace lidských zdrojů
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Propagace a reklama na facebooku
Média a propagace Co můžu udělat, aby se o akci vědělo.
Návrh a zdůvodnění změny loga ŠSČR Současné logo je zastaralé. Od dob jeho navržení se změnily média: z papíru se přešlo na počítače, z počítačů se postupně.
Jak psát tiskovou zprávu?
Jak vytvořit prezentaci
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Poslání, principy a metoda skautingu
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
Tvorba snímků v PowerPointu
Pravidla publicity projektu
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
PRAVIDLA PRO Tvorbu PREZENTACÍ
Obrázky poskytla firma Complex,
Analýza informačního systému
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Propagace informačního systému pro mládež. Proč propagovat ISM? Mobilita studentů – cílová skupina Síť informačních center jako celek Jasný společný vizuální.
Komunikace.
Zapojení veřejnosti v praxi územního plánování Želeč, Chýnov, Tábor Ing. arch. Martin Jirovský, Ph. D.
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Jak na Prezentace? Power Point ZŠ Jiráskova Benešov
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Struktura obchodního dopisu
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
aneb zásady správné tvorby webových stránek Informatika Milan Šimek
Všechno v mém životě souvisí
Zásady správné prezentace
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Praktické aspekty příprav českého předsednictví 2009 Odbor komunikace Webový portál CZ PRES České Budějovice,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Elektronická prezentace Alžběta Srnová Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí– na závěr (pokud je nutno.
Analýza informačního systému. Podrobně zdokumentovaný cílový stav Paramentry spojené s provozem systému – Cena – Přínosy – Náklady a úspory – …
Zásady tvorby prezentace
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Jak prezentovat Dana Hlaváčková.
Prezentace Ing. Miluše Sedláčková.
Funkční gramotnost III. -obrázky a fotografie J. Poddaná.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz PUBLICITA PROJEKTŮ OP LZZ.
Prezentace a komunikace projektů Donátor a neziskovka  Smluvní vztah = oboustranné partnerství  Donátor Vám peníze nedává, ale investuje.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Andrea Šafařík Fridmanská (Praha, duben 2016) PUBLICITA.
Tomáš Seidl 1 c. Prezentace Podání většího množství informací v krátkém čase. Co je k dobré prezentaci třeba? Kvalitní vystupování Dokonalá prezentace.
Centrum informatizace a výpočetní techniky, Západočeská univerzita v Plznihttp:// Ukázky použití šablony a problémy s jednotným vzhledem.
Propagace Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat.
© ABB Group November 15, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Steinerová, ABB s.r.o., Workshop,
Seminář pro žadatele 29. července 2008, Praha Mgr. Magda Cabrnochová
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Jak na PR (absolutní základ)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Mediální zpravodaj Jolana Čuprová - Jolča.
Management Tvorba prezentací ppt.
Média - jak s nimi a jak na ně?
Atraktivní zaměstnavatel
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Využití sociálních sítí v komunikaci organizace
Transkript prezentace:

PR a komunikace ČK Fortis, 3. 11. 2012

PR obecně

Co je to PR? Public relations = „vztahy s veřejností“ „Jedná se o techniky a nástroje, pomocí kterých instituce nebo firma buduje a udržuje vztahy se svým okolím a s veřejností, nahlíží její postoje a snaží se je ovlivňovat. Jedná se o dlouhodobou cílevědomou činnost, která by měla mimo jiné zajišťovat poskytování informací veřejnosti a zároveň získávání zpětné vazby a dalších informací od veřejnosti. Důležitým aspektem PR je obousměrnost komunikace, kterou zajišťují (například na rozdíl od reklamy).“

Co je to PR? plakáty a náborové letáky kontakt s médii kontakt s partnery kontakt s rodiči kontakt s bývalými členy akce pro veřejnost webovky reklamy

Proč se propagovat? obecné povědomí = usnadnění práce např. při náborech soustavná propagace vyvolává dojem solidnosti a kontinuity můžete zvolit JAK se propagovat a JAKOU PŘEDSTAVU vyvoláte Absence propagace: „propagace“ někým jiným 2. nebude o vás nikdo vědět

Co si uvědomit než začnu s jakoukoliv propagací: 1. Čeho chci dosáhnou? cíl kampaně cílová skupina Př.: Při náboru nováčků musím oslovit rodiče i děti. Při shánění peněz na rekonstrukci klubovny oslovím rodiče současných členů a místní zastupitelstvo. 2. Koho chci oslovit? dobře definovaná cílová skupina! analýza motivů a postojů propagace „na míru“

Co si uvědomit než začnu s jakoukoliv propagací

Co si uvědomit než začnu s jakoukoliv propagací: 3. Jaký chci zanechat dojem? list hesel pro cílovou skupinu: Rodiče nováčků: smysluplné trávení volného času, rozvoj osobnosti Děti: parta, kamarádi, akce, zábava, dobrodružství Zastupitelé: prospěšné činnosti pro mladé lidi, kteří tak nemají čas na drogy a alkohol Obecně: PARTA A PŘÍLEŽITOST

Co si uvědomit než začnu s jakoukoliv propagací: 4. Jaké způsoby propagace použít? kombinace všech možných Nováčci a jejich rodiče: náborové akce s plakáty a letáky, na leták umístit odkaz na web a internetovou fotogalerii Veřejnost: Plakáty a letáky i na veřejných místech, vývěsky, média, sociální sítě, web Zastupitelstvo: akce pro veřejnost, články v místních médiích, PFka, hlavičkové papíry

Pár bodů dobrého PR: Dobré PR je: jasné poutavé cílené vizuálně jednotné pokrývá všechny možné cesty, jak oslovit cílovou skupinu lehce identifikovatelné pravdivé

Pár bodů dobrého PR: Jasné PR části sdělení se podporují fotka, font, barva písma krátké, jasné a úderné věty Poutavé musí zaujmout propagační materiály z TDC

Pár bodů dobrého PR: Cílené maximalizace efektu kampaň rozdělit podle cílových skupin kampaně v souvislosti s akcí Vizuálně jednotné jasně rozpoznatelné, že se jedná o vás logo, jednotný font a styl grafiky „Například pokud chcete mít letáky a plakátky odlišené barvou pozadí, nechte jim jednotný font, uspořádání informací, logo na stejném místě apod.“

Pár bodů dobrého PR: Pokrývá všechny možné cesty, jak oslovit cílovou skupinu maximum členů cílové skupiny Lehce identifikovatelné Grafický manuálu Junáka Pravdivé CO a JAK o sobě dáte vědět

Fotografie zásadní význam! podporuje sdělení dodává důvěryhodnost tomu, co chceme sdělit používat promyšleně platí obecné zásady kvalitní fotografie „Např: na fotografiích by neměli být lidé zády, nebo tak, že jim není vidět do tváře, pokud to není záměr.“

Desatero PR fotografií 1. Na každé fotografii má být jasný hlavní objekt zájmu

Desatero PR fotografií 2. Na dobré fotografii musí být detail

Desatero PR fotografií 3. Snímek by neměl být statický, měl by zachycovat akci, emoce, ale měl by působit přirozeně

Desatero PR fotografií 4. Na fotografii by měl být člověk, živý tvor nebo by měly být zabrány z neobvyklých úhlů

Desatero PR fotografií 5. Každá fotografie má být ostrá, dobře zaměřená a s jasnou kompozicí 6. Při focení je dobré předvídat – pořídit celek, polocelek, detail 7. Každý obličej musí mít velikost nejméně desetníku

Desatero PR fotografií 8. Fotografii vybíráme s ohledem na cílovou skupinu

Desatero PR fotografií 9. Fotografie by měla i poskytovat informace nebo doplňovat hlavní sdělení, ne být jen dekorací

Desatero PR fotografií 10. Pozor na autorská práva a fotky dětí! Je nutné mít povolení rodičů. Nelze mluvit s nezletilým dítětem a fotografovat ho, pokud u toho není jeho rodič nebo nedal souhlas, zvláště v případě, chceme-li poté výpověď a fotku použít k propagačním účelům!

Jak zaujmout? 10 vteřin minutová komunikace 10 minut

PR materiály

Propagační materiály Merkantilní tiskoviny hlavičkové a faxové papíry, obálky, vizitky, desky, … pro základní písemnou komunikaci grafický manuál, TDC

Propagační materiály 2. Jednoduché tiskoviny – plakát nápadný prvek hlavní zpráva = poutač členěný text kontakty letáky z TDC

Propagační materiály 3. komponované tiskoviny – Výroční zpráva informovat spolupracující společnosti (sponzory, média, partnery) budovat obraz jednotky, lobovat „vzpomínková kniha“ Struktura výroční zprávy: úvodní slovo, poslání a cíle organizace, zpráva o činnosti, spolupráce s veřejností, zpráva o členech, radě, spolupracovnících, zpráva o hospodaření, poděkování

Nejčastější chyby při tvorbě propagačních materiálů používání výrazů srozumitelných pouze nám (např. vlčata, světlušky...) texty nejsou předem k posouzení mnoho informací špatné fotky grafická úprava neodpovídá vizuálnímu stylu Junáka mnoho znaků (Junáka, střediska, oddílu, akce) chybí vzdušnost

Další formy propagace Propagační akce Klubovna Vývěsky a nástěnky Webovky Sociální sítě Reklama

Webové stránky Cílové skupiny nečlenové či rodiče možných nováčků členové oddílu a jejich rodiče Homepage poutavá, přehledná, jednoduchá Menu jasné, odlišit informace pro nováčky a zájemce o skauting a pro členy oddílu

Na co dávat pozor návštěvníci vašich stránek nečtou dlouhé, nudné texty nepřehlednou stránku raději zavřou, než aby se ji snažili dešifrovat počet nutných kliknutí na vaší stránce je nepřímo úměrný době, kterou jsou ochotni na ní strávit nikam nevedoucí odkaz je zabiják stránek pečlivě si promyslete barevné kombinace vašich stránek a počet použitých barev při vkládání fotek je nutné mít souhlas

Na co dávat pozor při používání skautských symbolů dbejte na jejich vzhled a četnost styl písma volte jednotný a obvyklý pečlivě vybírejte fotografie, které na webu zveřejníte nedostatek kontrastu mezi pozadím a písmem je chybou příliš velké plochy jsou vykresleny tmavou barvou, která většinou více unavuje oči

Média a my

Média efektivní a důvěryhodný nástroj info získá velká část veřejnosti nelze zaručit, zda a v jaké podobě se informace objeví filtrace informací - výsledná zpráva neodpovídá tomu, co jste si od ní slibovali

Jak na novináře?

Jak získat pozornost médií? zajímavá témata nepropagovat organizaci, ale událost novinky, neobvyklé události, zajímavosti věci nebo události mimořádné svou velikostí, rozsahem příběhy zajímavých lidí či celebrit mimořádné úspěchy dramatické události, konflikty, katastrofy věci užitečné pro veřejnost

Témata připravujeme děti a mládež na budoucí život a všestranně rozvíjíme jejich osobnost neobvyklé aktivity (horolezení, počítačový kroužek apod.) aktivní náplň volného času prospěšnost okolí máte kvalifikované a zodpovědné vedoucí

Mediální příležitosti Akce pro veřejnost Charitativní akce Velká výročí Nově zbudované klubovny a základny Zapojení znevýhodněných dětí do činnosti …

Tisková zpráva CO je podstatou dané záležitosti KDO je v ní zainteresován, koho se týká KDE událost proběhla, probíhá, proběhne KDY k ní došlo nebo dojde JAK k události došlo, jak probíhá PROČ k věci došlo nebo dochází nakonec dodat úplný kontakt a pokud možno i fotky

Tisková zpráva „obrácená pyramida“ = nejdůležitější informace na začátek první odstavec = perex = celý obsah další odstavce popisují detaily na konci background = souvislosti titulek výstižný, úměrný délce textu a se slovesem buďte přesní, formulujte myšlenky stručně a jasně ne složité formulace a dlouhá souvětí délka do 1 A4

Tisková zpráva uvádějte konkrétní fakta zajímavé detaily doplňte zprávu o citace (od 2. odstavce) pozor na interní termíny méně informací = méně krácení = méně zkreslení

Fotky pro média vždy více fotek kvalitní jak formálně, tak i technicky ne portréty, ale fotky ilustrační, celky fotky akční, musí být zobrazeno něco živého pozor na autorská práva i práva focených osob! připojíme i jméno autora a popisku. Např.: Zahájení výstavy obrazů, které brněnští skauti namalovali při příležitosti sedmého ročníku sbírky Postavme školu v Africe. Foto: Iveta Zieglová dodat i jména, popřípadě funkci, roli a povolání focených osob

V. Svoboda, Public Relations moderně a účinně (2006) Jak si stojíme? „ Z pohledu využívání aktivit PR je Junák nesporně zajímavou organizací. Patří k nemálo organizacím, které využívají zásady jednotného corporate designu. (…) PR je součást ústředí Junáka jako funkční útvar.“ V. Svoboda, Public Relations moderně a účinně (2006) nástroje podpory PR, metodiky, materiály pro ty, co je nechtějí tvořit sami www.mujoddil.cz

Díky za pozornost  © 2012 by Ivuška