Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman 20.11.2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Advertisements

1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
1 Tisková konference ČLFA, 7. února 2013 Financování spotřebitelů v roce 2012 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Praha,12.červen, 2008 Konference: DIGImedia 2008.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Emancipace satelitního vysílání v ČR pro reklamní trh Leoš Pohl Czech Digital Group, a.s. 12. června 2008 DIGIMEDIA 2008.
Kraj Vysočina Projekt ROWANet Stav k RK , př. 1
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Skylink slaví první milión zákazníků Praha
TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý. Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
Kategorizace internetu aneb členění online médií AliaWeb, spol. s r.o. – Kurzy.cz, 2006 Klubový večer SPIRu
Dopad daňových reforem na trh bydlení ing. Tomáš Prouza, MBA, ředitel péče o klienty a ombudsman Stavební fórum, Praha, 22. května 2007.
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
Veřejný dluh a Barro-Ricardova hypotéza
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Start projektu AdMonitoring - monitoring internetové reklamy hotel Majestic Plaza.
1 ČLFA se představuje ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  48 členů  cíle prosazovat prostředí vhodné pro finanční produkty (právní, ekonomické)
Situace na trhu s masem v ČR a EU Miluše Abrahamová Pavel Froněk VÚZE Praha.
Proč slábne spotřeba domácností ? Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Pesimistický spotřebitel: světlo na konci tunelu 17. října 2012 Konferenční.
1 Daň z nemovitostí: prostor pro reformu Ing. Oldřich Vlasák předseda SMO ČR a poslanec EP Vysoká škola CEVRO Institut 18. února 2010.
Mediaplan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Jak propagovat web? Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Trendy factoringového trhu 1.Výsledky v roce Dlouhodobé vývojové trendy 3.Současný vývoj.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Internet versus tisk Klubový večer SPIR Klub Avion.
11 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 ČLFA - financování podnikatelských subjektů v roce Financování podnikatelských subjektů celkem 2.Leasing.
Ing. Karel Tyll ředitel odboru státního rozpočtu 2. prosince 2010
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Tisk jako marketingový nástroj Mgr. Pavel Brabec prezident AČRA MK Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Print Forum ,
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
Pozice průmyslových spotřebitelů elektřiny Podzimní konference AEM 9/2007 K.Šimeček předseda předsednictva SVSE.
Mediální kampaň Petra Kafková Petr Chládek 1. Osnova produkt produkt fáze projektu fáze projektu statistika statistika náklady náklady zdroje zdroje vlastní.
„Realistický pohled na stav veřejných financí“ Ministerstvo financí ČR Praha květen 2010 Jan Zikl.
Pokles příjmů obecních rozpočtů a způsoby řešení jeho dopadů Ministerstvo financí ČR Praha listopad 2009 Jan Zikl.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
1 2. Růst a cykly. 2 GDP per capita*, Table 3.01(a) Sources: See p. 47 of text Western Europe7711,2044,57919,256 China600.
3. PLATEBNÍ BILANCE.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_100 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
1 Růst, cykly a konvergence. 2 GDP per capita*, Table 3.01(a) Sources: See p. 47 of text Western Europe7711,2044,57919,256.
2. Ekonomický růst a hospodářské cykly
Reklamní služby Zuzana Brestičová Petr Marvan Jan Walik.
Hodnocení výsledků ukončených programů VaVaI Ing. Blanka Černá, CSc., Národní agentura pro zemědělský výzkum Ing. Jan Budský Oddělení výzkumu Odbor výzkumu,
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Mediální plán.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Česká ekonomika v prvním pololetí 2011: na prahu nového útlumu? Tisková konference.
0 možnosti videoreklamy reklama a měření instant messaging aplikací reklama a měření v mobilech NETRADIČNÍ ZPŮSOBY INTERNETOVÉ REKLAMY A JEJÍ MĚŘENÍ (Robert.
1 Tisková konference ČLFA, 11. února 2016 Komentář k výsledkům za r Spotřebitelské úvěry (údaje za členské společnosti ČLFA)  objem nově poskytnutých.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Příčiny a důsledky hypoteční krize. Finanční krize – příčiny; hypoteční krize pád nadhodnocených akcií internetových firem většina společností.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Financování spotřebitelů v roce 2013 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Budoucnost zemědělství a výživy v rozvojových zemích
Co dokážeme připravit pro HbbTV v ČR?
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Dopady oslabení kurzu na ceny potravin a české zemědělství
Zpráva o české reklamě 2017 Tisková konference
Čisté investice do rozhlasové reklamy
Čisté investice do rozhlasové reklamy
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman

Reklamní trh  Reklamní trh (v tomto příspěvku) = TV, tisk, rádio, outdoor, in-store, internet, kino  Celkem cca 28,7 mld Kč v roce 2008 (čisté výdaje včetně provizí agentur; zdroj: odhady OMD)  Nezahrnuty letáky – investice může dosahovat až 9 mld Kč v roce 2008

Dynamika reklamních výdajů 2008 pozitivní faktory - ekonomický růst (do poloviny roku) - sportovní události (ME ve fotbale, Olympijské hry) - vysoká inflace ceny TV prostoru negativní faktory - výrazné zvýšení životních nákladů obyvatel (energie, nájmy, potraviny) - daňová reforma → omezení spotřeby obyvatelstva; - velcí inzerenti - mobilní operátoři – plánují výrazné snížení investic do komunikace; - ekonomická recese v druhé půli roku ? Klesající dynamika meziročního přírůstku…

Investice do jednotlivých mediatypů (mld Kč) zdroj: odhady OMD TV 10,7511,4911,91 Press 8,688,558,33 Out of home (total incl. In-store)2,752,912,93 Radio (incl. local)2,27 Internet2,803,424,10 Cinema 0,080,07 Total 27,3328,7129,61

Investice do jednotlivých mediatypů (%) zdroj: odhady OMD TV 39,3%40,0%40,2% Press 31,8%29,8%28,1% Out of home (total incl. In-store)10,1% 9,9% Radio (incl. local)8,3%7,9%7,7% Internet (total)10,2%11,9%13,8% Cinema 0,3%0,2% Total 100%

Internet

internet companies Co můžeme očekávat? 30% - time penetration 60% - 90% - spending 0-30% 30-60% 60%+ telecom automotive finance leisure electronics FMCG travel real estates cosmetics IT / computers

Internet jako médium? Internet je platforma! Český internet stále má co dohánět (ve srovnání s USA a UK) V oblasti nabídky jsou rezervy - klienti poptávají vyšší interaktivitu, přesnější cílení, vyšší konverze, ROI Internet vyžaduje aktivitu = povely uživatele Doposud však převládá display reklama

Internet jako médium?

Vývoj Nejvýznamnějším prvkem v ČR je televize - ovlivňuje zbytek mediálního trhu z pohledu alokace rekl. rozpočtů Dynamicky se rozvíjející komunikačními kanály: internet a in-store Média, která se vyvíjejí málo či vůbec pak logicky nejsou schopna získat z komunikačních rozpočtů více než v předchozím roce

Podíl internetu na reklamních výdajích v ČR zdroj: odhady OMD

Výhledy Perspektiva vysoká dynamika reklamních výdajů růst penetrace i ATS, kvality připojení pestrost obsahu Další rozvoj  stoupající nároky rozvoj a především využívání nových technologií rozvoj a aplikace behaviorálních technik postup digitalizace a interaktivity TV vysílání rozvoje on-line aktivit tiskových vydavatelů sledování ROI → nároky na internet rostou ze všech stran - jak od uživatelů, tak i inzerentů a reklamních agentur, a rozhodně též i poskytovatelů obsahu → pro hráče na internetovém trhu to znamená hlavně investice a rozvoj nových produktů...

Tak kterou si vyberete?

Děkuji za pozornost