Volný čas dětí ve 21. století Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo prioritní osy: 7.1 Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Číslo oblasti podpory: Název oblasti podpory: Zvyšování kvality ve vzdělávání
projektu: Charakteristika projektu: Grantový projekt „Volný čas dětí ve 21. století“ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Grantový projekt „Volný čas dětí ve 21. století“ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Volnočasové aktivity dětí velmi často ovlivňují a motivují děti k výběru budoucího povolání. Cílem projektu je systematická práce s dětmi v oblasti mimoškolního vzdělávání a přizpůsobení této činnosti potřebám 21. století. Volnočasové aktivity dětí velmi často ovlivňují a motivují děti k výběru budoucího povolání. Cílem projektu je systematická práce s dětmi v oblasti mimoškolního vzdělávání a přizpůsobení této činnosti potřebám 21. století. Z vlastní zkušenosti víme, že žáci dávají přednost moderním způsobům výuky. Tomuto požadavku jsme chtěli vyjít vstříc modernizací vybavení DDM a aplikací moderního didaktického softwaru a IT do naší práce. Vytvořené Informační centrum má přispět k obohacení činnosti zájmových útvarů, k hodnotnějšímu trávení volného času dětí, umožnit volný přístup k informacím (internet, knihovna). Dalším bodem byla inovace ŠVP a tvorba a praktické využití vlastních výukových materiálů se zaměřením na využívání ICT. Do projektu byli zapojeni žáci základních škol v Třebíči, kteří navštěvují v rámci mimoškolních aktivit Dům dětí a mládeže a pedagogičtí pracovníci DDM. Z vlastní zkušenosti víme, že žáci dávají přednost moderním způsobům výuky. Tomuto požadavku jsme chtěli vyjít vstříc modernizací vybavení DDM a aplikací moderního didaktického softwaru a IT do naší práce. Vytvořené Informační centrum má přispět k obohacení činnosti zájmových útvarů, k hodnotnějšímu trávení volného času dětí, umožnit volný přístup k informacím (internet, knihovna). Dalším bodem byla inovace ŠVP a tvorba a praktické využití vlastních výukových materiálů se zaměřením na využívání ICT. Do projektu byli zapojeni žáci základních škol v Třebíči, kteří navštěvují v rámci mimoškolních aktivit Dům dětí a mládeže a pedagogičtí pracovníci DDM.
: Realizační tým: Hlavní manažer projektu – Bc. Jarmila Pavlíčková Hlavní manažer projektu – Bc. Jarmila Pavlíčková Zástupce hlavního manažera – Mgr. Jana Švihálková Zástupce hlavního manažera – Mgr. Jana Švihálková Supervizor projektu – PhDr. Blanka Sedláčková Supervizor projektu – PhDr. Blanka Sedláčková Ekonomický manažer projektu – Jindřiška Klímová Ekonomický manažer projektu – Jindřiška Klímová Odborný pracovník pro publicitu a vztahy s veřejností – Miloš Fiala Odborný pracovník pro publicitu a vztahy s veřejností – Miloš Fiala Celkem bylo do projektu zapojeno 21 pracovníků DDM, kteří pracují jako stálí nebo externí zaměstnanci DDM. Celkem bylo do projektu zapojeno 21 pracovníků DDM, kteří pracují jako stálí nebo externí zaměstnanci DDM.
: Kč Rozpočet projektu (plán): Kč Z toho Mzdy: Kč x notebook, 1 x televize, hlasovací zařízení, dataprojektor a plátno, reprobedny, DVD přehrávač, laserové ukazovátko, odborná literatura, tiskárna, fotoaparát, MS Office 2010) Zařízení a vybavení: Kč (7 x notebook, 1 x televize, hlasovací zařízení, dataprojektor a plátno, reprobedny, DVD přehrávač, laserové ukazovátko, odborná literatura, tiskárna, fotoaparát, MS Office 2010) Nábytek do IC: 6 x pracovní stůl lichoběžník, 2 x pracovní stůl obdélník, regály a skříňky, 1 x židle učitelská, psací stůl učitelský se šuplíky, 40 stohovatelných židlí ) Nepřímé náklady: Nepřímé náklady: Kč (papíry, tonery, reklamní předměty a další)
: 11 měsíců Doba realizace projektu: 11 měsíců : první zálohová platba ve výši ,98 Kč : odevzdána první monitorovací zpráva : MZ 01 za období březen - květen byla schválena : připsána platba Kč : odevzdána druhá monitorovací zpráva : MZ 02 za období červen – srpen schválena : připsána platba Kč : odevzdána třetí monitorovací zpráva : MZ 03 za období září – listopad schválena : odevzdána čtvrtá (závěrečná) MZ
: Výstupy projektu: 5. a : Školení ICT Vytváříme interaktivní prezentace v programu Microsoft PowerPoint 2010 (ZŠ Moravské Budějovice, Havlíčkova ul., účast: 14 pracovníků projektu) : Švabinského ul. - sál hvězdárny) : Otevření informačního centra (Švabinského ul. - sál hvězdárny) : : Školení odborných pracovníků na využívání hlasovacího zařízení : I. w : I. workshop (Informační centrum, výměna zkušeností s tvorbou ŠVP) : II. workshop (druhý workshop k tvorbě Školního vzdělávacího programu, proběhla kontrola vytvořených materiálů a byla upřesněna konečná podoba ŠVP)
: Vytvořené materiály (do poloviny ledna 2015): Portfolio PF1 (technické obory): 15 ks Portfolio PL1 (technické obory): 10 ks Portfolio PF2 (dopravní kroužky): 10 ks Portfolio PL2 (dopravní kroužky: 10 ks Portfolio PF3 (astronomické kroužky): 12 ks Portfolio PL3 (astronomické kroužky): 10 ks Portfolio PF4 (logopedie, jazyky): 13 ks Portfolio PL4 (logopedie, jazyky): 7 souborů (vždy po více kusech) Portfolio PF5 (pohybové, výtvarné): 23 ks Pracovní sešit pro astronomický kroužek a Astrovymalovánky
: Monitorovací indikátory: PP, kteří zpracovali a ověřili materiály: plánovaná hodnota: 14, skutečná hodnota: Proškolení PP: plánovaná hodnota: 14, skutečná hodnota: : Žáci zapojení do projektu: plánovaná hodnota: 214, skutečná hodnota: : Počet nově vytvořených produktů: plánovaná hodnota: 6, skutečná hodnota 6 - zpracovaný ŠVP - 4 portfolia pracovních materiálů (pro technické obory, dopravní kroužky, astronomii, jazyky) - 4 soubory pracovních listů (pro technické obory, dopravní kroužky, astronomický kroužek, jazyky) - 1 soubor pracovních materiálů pro pohybové a výtvarné obory - Pracovní sešit pro astronomický kroužek - Otevření a provoz Informačního centra
: Informace o projektu: Všechny informace o projektu a ukázky některých materiálů najdete na: Všechny materiály jsou uloženy na CD, mají je u sebe příslušní pedagogové, jsou součástí monitorovacích zpráv Všechny materiály byly vytištěny a uloženy v šanonech na DDM, jsou přístupné všem pracovníkům