Tiskový mluvčí jako profese

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Věra Šístková Občanská poradna Liberec Projekt je financován Evropským společenstvím z prostředků Transition Facility1 Komplexní systém dluhového.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
MAPA ÚSPĚCHU.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
MEZINÁRODNÍ SROVNÁVACÍ STUDIE Produkt RP Podpora Romů v Praze.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Ohlédnutí za ročníkem 2007 Pořadatel: SIA – Rada výstavby Garanti: SPS ČR, ČKAIT.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Media relations – základní vymezení
Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Alena Gajdůšková - senátorka Talent marketingových komunikací.
Umění efektivní komunikace: "Být znamená být vnímán." Česká televize & Centrum andragogiky Martin Krafl Praha
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Praktické rady a zkušenosti jak vytvořit RP, jak připravit program RP Eva Bosáková Národní kancelář EQUAL.
Shrnutí základních tématických okruhů
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
ManagerWeb.cz » 1 Právní rádce - leader na trhu právních informací Právní rádce je měsíčník informující o nových právních úpravách, poskytuje výklady a.
Historie profese tiskový mluvčí
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Shrnutí základních tématických okruhů
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Vnější a vnitřní komunikace AutoSAP “ ve složení: Ing. Jahn Martin,
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Monitoring médií, legislativa, historie
Mediální monitoring, screening a audit
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Specializovaná elektronická média pro veřejnou správu Solón Deník veřejné správy.
Prezentace Ing. Miluše Sedláčková.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Manager nebo leader? Management je pozice
Tiskový mluvčí a media relations Cvičení , od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Logistika v mezinárodním obchodu a finanční služby
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
Podnikatelský záměr: Turnaj v malé kopané. Základní info: turnaj v amatérské malé kopané dvoudenní turnaj přínos pro Olomoucký kraj a město Olomouc, široké.
Jak se dělá programové schéma vysílání televize Cílová skupina Programové schéma vysílání Reklamní bloky Ukázky Dostupné z Metodického portálu
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12
Krizová komunikace a princip kontinuity
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Časopis pro profesionály ve stavebnictví
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Název projektu Název společnosti Jméno lektora
Shrnutí základních tématických okruhů
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
5. SEMINÁŘ SLM ČR Algesia o.s. Michala Filipová Hodonín,
CENTRUM PEDAGOGICKÉ PRAXE PF UJEP
Transkript prezentace:

Tiskový mluvčí jako profese Cvičení 4 12. 11. 2014 od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Co musí mluvčí umět? Znalosti: Schopnosti: Z oboru, ve kterém působí Z oblasti komunikace Schopnosti: Komunikativnost, sdělnost, důvěryhodnost, přesvědčivost Vlastnosti (charakterové, morální, volní): Cílevědomost, autorita, trpělivost, nápaditost Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Ukázka – zdravotní pojišťovny Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Ukázka – Nick Nylor v novém místě Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Znalosti z oblasti komunikace Orientace v mediální krajině – struktura: Postavení: Veřejnoprávní a komerční média Technologie: televize, rozhlas, tisk, nová média Obsah: zpravodajská, publicistická, odborná, bulvární, lifestylová, Dosah: mezinárodní, celoplošná, regionální, lokální Periodicita: měsíčníky, týdeníky, deníky ... Kvalitativní členění: Tištěný a prodaný náklad Čtenost/sledovanost/návštěvnost Množství inzerce (v % tištěné plochy, 20 – 40%) Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Mediální data Čtenost = Media Projekt = přes 12 tisíc dotázaných, včetně sociodemografické struktur, věk 12 – 79 let, čtvrtletní periodicita Poslechovost = Radio Projekt = telefonické dotazování Sledovanost = TV-metry (25 tisíc respondentů, vybavených peoplemetr Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Schopnosti – tvorba strategie Analýza situace: Zdroje: monitoring médií, názory novinářů, odborníků, regulátorů, konkurence; Poznání: mediální obraz, jeho silné a slabé stránky Plán komunikace: stanovení cíle Vlastní strategie – jak toho dosáhnout Cílové skupiny a potenciální partneři Činnosti: V media relations V korporátní komunikaci .... Případně v dalších oblastech Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Činnosti (dílčí projekty) Například: podpora diplomových prací, seminář pro novináře, den otevřených dveří ...) Popis: Vstupy – co k tomu potřebujeme Postupové body – průběh celé akce od tiskové zprávy až po slavnostní vyhodnocení atp. Výstupy – co od toho očekáváme Přínosy – hodnota výstpů z hlediska reputace Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Tvobra strategie – pokrač. Způsob hodnocení a postupy aktualizace strategie Plán práce Shrnutí celého postupu Time table Rozpočet Charakteristika týmu (agnetury) Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Vlastnosti – kouzlo osobnosti Vliv na veřejné mínění = vliv na konkrétní lidi Vliv na novináře Vliv na posluchače, diváky, čtenáře, Vliv na vlastní zaměstnance, Vliv na vedení organizace Zkušenosti Z veřejné komunikace (z médií) Z vlastní organizace Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Co do media relations nepatří Veronika Skořepová, mluvčí vlády, květen 2005: Přiznávám, že vzdělání je mým nedostatkem." "Mám praxi, zkušenosti..." (bylo jí 24 let a před funkcí mluvčí byla za tři roky v pěti různých redakcích) "Když vidím čísla nebo mám něco spočítat, je to problém. Angličtinu beru od nuly." (Když se stala mluvčí, psala, že umí anglicky) Něco o Jiřím Paroubkovi: "... plánuji redukci v jeho stravě. Nechám mu udělat jídelníček… chci, aby začal nosit barvy letošního léta. Zelenkavou, žlutou, oranžovou.” (Národ se už na svého zelenkavooranžového premiéra jistě těší) Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Veronika Skořepová Paroubek, Skořepová, Orgoníková Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Co do media relations nepatří Čtvrtek 5. května 2005: iDnes: Mluvčí vlády: Nenajali mě, abych chválila Pátek 6. května 2005: iDnes: Když hloupost kvete ČT24: Lhala mluvčí vlády o své praxi? Sobota 7. května 2005: Právo: Paroubek zvažuje další osud vládní mluvčí Skořepové ČT24: Mluvčí vlády Skořepová odstoupila ze své funkce iDnes: Skořepová jako mluvčí vlády končí Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Diskuse Může být TM donucen organizací k porušení etiky? Může tiskový mluvčí přejít k jiné organizaci? Interní komunikace věc HR nebo PR? “Dělba práce” mezi TM a nejvyššími představiteli Může se tiskovým mluvčím stát novinář a naopak? Kdy používat zájmeno “já” a kdy mluvit o organizaci ve 3. osobě? Vystupování jménem organizace umožňuje hodnotit věci s hlediska veřejného zájmu? TM je osobnost, ale nemusí to pořád zdůrazňovat! Odlišnost práce tiskového útvaru a “zbytku světa” Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::