* 16. 7. 1996 Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Advertisements

Množiny bodů dané vlastnosti
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Učivo pro 5. ročník Michaela Eva Polášková Kalivodová
PLANIMETRIE.
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
Vzájemné polohy 8. ročník
THALETOVA VĚTA.
VY_42_INOVACE_117_KRUŽNICE, KRUH 2. ČÁST Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Herní plán Obecné vlastnosti příčky
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Zapiš čísla: 2 tisíce0 stovek2 desítky4 jednotky 0 tisíců0 stovek5 desítek8 jednotek 7 tisíců7 stovek0 desítek1 jednotka 3 tisíce9 stovek6 desítek3 jednotky.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_01.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
POZNÁMKY ve formátu PDF
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
Vzájemná poloha dvou kružnic
Osová souměrnost.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Kruh, kružnice Základní pojmy
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Kružnice trojúhelníku opsaná
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Koule těleso, tvořené množinou všech bodů prostoru, které mají od daného bodu S (střed) vzdálenost menší nebo rovnu r (poloměr)
Vzájemná poloha dvou kružnic
POZNÁMKY ve formátu PDF
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice III. třída.
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Vzájemná poloha dvou kružnic
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Transkript prezentace:

* 16. 7. 1996 Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *

* 16. 7. 1996 Kružnice Nechť jsou v rovině dány body M, N, O, P, Q, R, S tak, že platí: 𝑴𝑺 = 𝑵𝑺 = 𝑶𝑺 = 𝑷𝑺 = 𝑸𝑺 = 𝑹𝑺 =𝒓 M R r Množina všech bodů roviny, jejichž vzdálenost od bodu S je rovna r, se nazývá kružnice. r S r P r O r r N Q *

* 16. 7. 1996 Kruh Nechť jsou v rovině dány libovolné body S, T, U, V, X, Y, Z: Porovnejme vzdálenosti 𝑻𝑺 ; 𝑼𝑺 ; 𝑽𝑺 ; 𝑿𝑺 ; 𝒀𝑺 ; 𝒁𝑺 se vzdáleností r>0. T 𝑺𝑻 >𝒓 𝑺𝒀 =𝒓 𝑺𝑽 <𝒓 𝑺𝑼 >𝒓 𝑺𝑿 <𝒓 𝑺𝒁 <𝒓 r r Z S V X r Množina všech bodů roviny, jejichž vzdálenost od bodu S je menší nebo rovna r, se nazývá kruh. r r r Y U *

* 16. 7. 1996 Kružnice R Množina všech bodů roviny, jejichž vzdálenost od bodu S je rovna r, se nazývá kružnice. k r B S d r S => střed kružnice k r A k => kružnice k r => poloměr kružnice k k(S; r) => kružnice k se středem v bodě S a poloměrem r d => průměr kružnice k d = 2·r úsečka, která prochází středem kružnice a její krajní body leží na kružnici úsečka, která spojuje střed kružnice s libovolným bodem na kružnici *

* 16. 7. 1996 Kruh R Množina všech bodů roviny, jejichž vzdálenost od bodu S je menší nebo rovna r, se nazývá kruh. K k r B S d r S => střed kruhu K r A K => kruh K X r => poloměr kruhu K K(S; r) => kruh K se středem v bodě S a poloměrem r d => průměr kruhu K d = 2·r kružnice k(S; r) ohraničuje kruh K(S; r) úsečka, která prochází středem kruhu a její krajní body leží na kružnici ohraničující kruh úsečka, která spojuje střed kruhu s libovolným bodem na kružnici ohraničující kruh A; B; R; X – body kruhu K X – vnitřní bod kruhu K *

Kružnice a kruh Na obrázku je kružnice k(S; |SZ|) a kruh K(S; |SZ|) * 16. 7. 1996 Kružnice a kruh Z Na obrázku je kružnice k(S; |SZ|) a kruh K(S; |SZ|) K Urči všechny body, které: k Y W U a) leží na kružnici k Z; W; R S b) patří kruhu K Z; X; W; U; S; R R c) jsou vnitřními body kruhu X; U; S X V T d) nejsou body kruhu K Y; V; T *

Vzájemná poloha bodu a kružnice * 16. 7. 1996 Vzájemná poloha bodu a kružnice Pro vzájemnou polohu bodu a kružnice mohou nastat tři případy: 1. Bod A leží mimo kružnici a jeho vzdálenost od středu kružnice je větší než poloměr kružnice. A k A ∉ k  |AS| > r r B 2. Bod B leží na kružnici a jeho vzdálenost od středu kružnice se rovná poloměru kružnice. S C B ∈ k  |BS| = r 3. Bod C neleží na kružnici a jeho vzdálenost od středu kružnice je menší než poloměr kružnice. C ∉ k  |CS| < r *

Vzájemná poloha bodu a kruhu * 16. 7. 1996 Vzájemná poloha bodu a kruhu Pro vzájemnou polohu bodu a kruhu mohou nastat tři případy: Bod A leží mimo kruh a jeho vzdálenost od středu kruhu je větší než poloměr kruhu. A je vnější bod kruhu. A K A ∉ K  |AS| > r r k B 2. Bod B leží v kruhu a jeho vzdálenost od středu kruhu se rovná poloměru kruhu. B leží na kružnici oraničující kruh K S C B ∈ K  |BS| = r 3. Bod C leží v kruhu a jeho vzdálenost od středu kruhu je menší než poloměr kruhu. C je vnitřní bod kruhu. C ∈ K  |CS| < r *

* 16. 7. 1996 Kružnice a kruh 2. Je dán kruh K (S; r) a tři jeho body X (vnitřní bod), Y (vnější bod) a Z (bod ležící na kružnici ohraničující kruh K). Sestrojte obrazy bodů X, Y a Z ve středové souměrnosti se středem S. 3. Sestrojte kruh K (S; r = 33 mm) a zvolte v něm průměr KL. Sestrojte průměr kruhu MN kolmý k průměru KL. 1. Sestrojte kružnici k (S; r = 3 cm). Vyznačte v ní dva poloměry SA a SB tak, aby platilo, že |∢ASB| = 40°. *