Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Rychlost hmotného bodu Ročník:1. Datum vytvoření:srpen.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Kinematika Ročník:1. Datum vytvoření:srpen.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice- riskuj.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – dělení podle činnosti paměťové buňky.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární rovnice 1 Ročník:1.,
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanická práce Téma:Kinetická a potenciální energie Ročník:1.
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzděláva cí oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Multiplexery Ročník:2. Datum vytvoření:únor 2012.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Znaménková konvence Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice Ročník:1.-
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Exponenciální funkce a.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Kinematika Téma:Posuvný a otáčivý pohyb Ročník:1. Datum.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanické kmitání Téma:Periodické pohyby, kmitavé pohyby.
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Lom světla - příklady Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Funkce Ročník:1.-2. Datum vytvoření:srpen.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Statické paměti RWM – RAM 1. část Ročník:3. Datum.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Tlak a tlaková síla v plynech Ročník:1. Datum.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k opakování a procvičování slovní zásoby.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce Ročník:1.,
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Digitální učební materiál
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Povrch hranolu – příklady – 1
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_33  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Tělesa –čtyřboký hranol
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Autor: Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast: Matematika Tematická oblast: Výpočet povrchů a objemů těles Téma: Povrchy a objemy hranolů - procvičování Ročník: 3. Datum vytvoření: prosinec 2012 Název: VY_32_INOVACE_07.1.06.MAT Anotace: Slovní úlohy zaměřené na výpočty povrchů, objemů a hmotností různých hranolů. Digitální učební materiál je určen pro žáky učebních oborů. Inovativní je zejména bohatým autorským obrazovým materiálem, který výrazně zvyšuje jeho názornost a usnadňuje porozumění tématu i u slabších žáků a žáků se SPU. Využívání animačních efektů ze sady Office 2010 udržuje pozornost žáků a ilustrační příklady zvyšují jejich aktivitu. Pro zvýšení interaktivity je vhodné použít interaktivní tabuli. Metodický pokyn: Prezentace je primárně určena pro procvičování v hodině, ale díky své názornosti může být využita i k samostudiu a pro distanční formu vzdělávání. Vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule. Příklady lze po vytištění použít i jako samostatný test.

Povrchy a objemy hranolů - procvičování

Připomeňme si: Povrch hranolu [m2] S = 2 . Sp + Spl Objem hranolu [m3] V = Sp . v Sp – obsah podstavy Spl – obsah pláště v – výška hranolu

Bazén tvaru kvádru je napuštěn 675 hl vody Bazén tvaru kvádru je napuštěn 675 hl vody. Rozměry dna bazénu jsou 9 x 6 m. Určete hloubku bazénu. Kolik m2 střešní krytiny je třeba na pokrytí střechy znázorněné na obrázku? Vypočítejte hmotnost skleněného těžítka tvaru kvádru s rozměry 60 x 60 x 20 mm. Hustota skla je 2400 kg.m-3. Nákladní auto je naloženo do tří čtvrtin svého objemu štěrkem. Rozměry korby jsou 4 x 2,5 x 0,9 m. Kolik stojí štěrk na korbě, je-li 1 m3 za 660 Kč? Výsledek zaokrouhlete na stovky. v = 10 m 3 m b b 8 m

Řešení

1. Bazén tvaru kvádru je napuštěn 675 hl vody 1. Bazén tvaru kvádru je napuštěn 675 hl vody. Rozměry dna bazénu jsou 9 x 6 m. Určete hloubku bazénu. Obrázek č. 1 Bazén je hluboký 1,25 m.

2. Kolik m2 střešní krytiny je třeba na pokrytí střechy tvaru trojbokého hranolu, s rozměry uvedenými na obrázku? Budeme počítat obsah pláště, ale budeme brát v potaz pouze dva obdélníky. v = 10m 3 m Rovnoramenný trojúhelník, známe jeho výšku a podstavu, potřebujeme spočítat délku ramene. Použijeme Pythagorovu větu. b b a = 8 m Na pokrytí střechy je potřeba 100 m2 krytiny.

3. Jaká je hmotnost skleněného těžítka tvaru kvádru s rozměry 60 x 60 x 20 mm? Hustota skla je 2400 kg.m-3. převedeme na m (0,06x0,06x0,02 m) Skleněné těžítko váží téměř 173 g.

4. Nákladní auto je naloženo do tří čtvrtin svého objemu štěrkem 4. Nákladní auto je naloženo do tří čtvrtin svého objemu štěrkem. Rozměry korby jsou 4 x 2,5 x 0,9 m. Kolik stojí štěrk na korbě, je-li 1m3 za 660 Kč? Cenu zaokrouhlete na stovky. Korba je naplněna pouze ze ¾. Obrázek č. 2 Cena štěrku na korbě:

Zdroje Obrázek č. 1: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=baz%C3%A9n&ex=1#ai:MC900200343| Obrázek č. 2: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=n%C3%A1kladn%C3%AD+auto&ex=1#ai:MC900326688| Autorem obrázků, pokud není uvedeno jinak, je autorka výukového materiálu.