VČELÍ VOSK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GIBONI.
Advertisements

Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s blanokřídlým hmyzem Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu,
ZOOLOGIE VČELA MEDONOSNÁ apis melifera
DVOUKŘÍDLÍ 1 pár blanitých křídel
ČINNOST VČELAŘSKÉHO KROUŽKU pokračování. Včelaříci kontrolují mladé včelstvo – oddělek vytvořený v létě, v čase bohaté snůšky z květů lípy a slunečnice.
VČELAŘSKÝ KROUŽEK MLÁDEŽE
V Č ELSTVO BEZ V Č ELA Ř E OSUD jednoho ROJE auTO Ř I: Sladkovský Jiří - foto a zpracování Mišoň Karel - text.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_16  
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
Hmyz v sadech a zahradách
Včela medonosná Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
VČELAŘSKÝ KROUŽEK MLÁDEŽE Chřibští včelaříci schůzka
VY_32_INOVACE_19_Včela medonosná Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Prezenovela o tom jak Meluzíňata ke svíčkařství přišla … a co se dělo dál  na začátku toho všeho byla včela  pilná, pracovitá a neúnavná – prostě příkladná.
HNILOBA VČELÍHO PLODU MVDr. Eduard Dvořák.
Simona Keková, KMD FreeDeK
Včelařský kroužek při ZŠ a MŠ VŠETATY
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
Tumidóza MVDr.Eduard Dvořák.
Kontrolní práce č. 6 ST – 1SD
VY_52_INOVACE_ZBP1_5564VAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorBc. Magda Sudková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
Bezobratlí v sadech a zahradách
Včela Medonosná Kristýna Kavková 8. Ročník 2010 Přírodopis
ZVÍŘÁTKA DVORKU – VČELY
Pozorně si přečtěte text
Včelařství je jedním z nejstarších oborů lidské činnosti
Včela medonosná Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
Obratlovci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
VČELA MEDONOSNÁ.
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Med má od nepaměti zvláštní význam ve výživě člověka.
Život na louce – Včely TÝDEN U PŘEDŠKOLÁKŮ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Matka Rozvinuté Vaječníky Nerozvinuté Vaječníky Dělnice.
Hydrotermická úprava (vyluhování)
Lisovací membrány Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s běžnými druhy hmyzu, vyskytujícími.
Keramika Zbožíznalství 1. ročník Keramika – suroviny a) základní - tvárlivé jíly (kamenité) - hlíny (hrnčířské,kameninové) - kaolin b) ostatní - ostřiva,
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VY_32_INOVACE_09_VČELA_ život, význam včely AUTOR: Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_ 4.ročník_ 17_Včela medonosná Autor : Jiří Martínek, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : listopad 2011.
Včela medonosná Prvouka, 2. třída.
Anotace – Včely   Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti shrnout důležité.
Včela medonosná Vytvořil: Jiří Burda
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
VČELA MEDONOSNÁ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Keramika.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sada číslo 14 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Cukrářské technologie – těžké šlehané hmoty
VY_32_INOVACE_09 09 Ze života včel autor: Mgr. Jana Kobylková
VELKÁ ODKLÁDACÍ PLOCHA I NA PARNÍ CENTRUM
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Včely Jan Bureš.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
Program RP08-18 Podpora včelařství ve Zlínském kraji
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Transkript prezentace:

VČELÍ VOSK

Včelí vosk je produktem včely dělnice. Je vylučován ve voskotvorných žlázách mladušek, zpravidla mezi 12. a 18. dnem.

Včela šupinku podle potřeby sbírá kartáčkem třetího páru noh a zpracovává kusadly. Vzniká bílá tvarohovitá hmota. Působením slin se stává vláčnou za předpokladu, že teplota prostředí je 33 °C až 36 °C. Nové voskové dílo včely zakládají tím způsobem, že se zavěsí na strop obývané dutiny a zaklesnuté nožkami jedna do druhé vytvoří jakýsi živý závěs.

V úlech budují včely dílo na předem lisovaných voskových mezistěnách V úlech budují včely dílo na předem lisovaných voskových mezistěnách. Mezistěny podle potřeby a v požadované velikosti vkládá do úlu včelař.

Nové voskové dílo má bíložlutou barvu. Včelařská odborná terminologie ho označuje termínem panenská souš.

Každá vylíhlá včela zanechá v buňce košilku - dílo díky tomu mění barvu a postupem času plástev tmavne přes odstín propečené žemle až k tmavohnědé. Několikalété plásty jsou zčernalé

Staré zčernalé plástve, které jsou již hygienicky nevyhovující vytavíme a získáme z nich vosk. solární tavidlo parní tavidlo

Získaný vosk se použije k výrobě mezistěn

Výrobky z vosku - historie Zmínka o strdím oplývajících českých zemích je z 10. století. Včelaři odváděli daň ve formě vosku, ten byl poté využíván na výrobu svící – voskovic. Voskovice byly luxusním zbožím a využívali se ke svícení v kostelích výhradně ve svátečních dnech.

Naše výrobky z vosku výroba odléváním do lukoprenových forem