Tereza Kazdová Helena Pospíšilová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(principy funkce a oblasti vyu ž ívání tabulkových procesor ů, struktura tabulky, vzorce a funkce obecn ě, adresace bun ě k - relativní a absolutní editace.
Advertisements

Nové razítko pro velké zakázky razítko s otiskem Printy 4911, 4912 a 4913 za cenu, kterou znáte…
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Struktura inzertního oznámení Anna Hušková Anežka Jandová Zuzana Frydrychová.
9.Komunikace.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Struktura inzertního oznámení
Struktura inzertního oznámení
Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová.
 Facebook. Facebook vlétl na č eský internet doslova jako uragán. B ě hem velice krátké doby si tato komunitní sí ť vytvo ř ila statisíce fanoušk ů,
 Výukový materiál vytvo ř en v rámci projektu EU peníze školám „U č íme aktivn ě “  Registra č ní č íslo CZ.1.07/1.4.00/  Č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_.
Zm ě ny postoj ů frekventant ů kurz ů k osobám se specifickými pot ř ebami Petra Bendová Olomouc 15. kv ě tna 2008.
Ivana Francová, SOU Liběchov
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Struktura inzertního oznámení Possoltová Jitka Chalupníková Gabriela.
Merkantilní tiskoviny Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
12 Propagace Proces marketingové komunikace Nástroje propagace Reklama Osobní prodej Podpora prodeje Publicita Přímý marketing.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Odborný styl – popis (základní slohový postup) Název sady:Funkční styly.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
Zpracoval Ing. Jan Weiser Dispoziční řešení prodejen.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
Jsou venkovské školy horší než městské?
2 Marketingové koncepce
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Základy automatického řízení 1
Tisková konference Informovaný spotřebitel
REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Marketing 6 Nástroje propagace.
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
Grafické programy - opakování
Poměr.
Psychologie reklama.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Funkční styl administrativní
MISYS - Pasporty.
Magnetická indukce Název školy
Vybrané kapitoly ze sociologie 4
Právo, Účetnictví, Webový design a grafika, Ekonomika a mezinárodní obchod, Reklamní a marketingová komunikace, Právo Evropské unie, Veřejné finance, Firemní.
Transkript prezentace:

Tereza Kazdová Helena Pospíšilová Inzertní oznámení Tereza Kazdová Helena Pospíšilová

Historie inzerátu Historie inzerátu začala v první polovině 17. století Souvislost se vznikem prvních novin Dodnes jsou inzeráty jedním z nejvýraznějších a nejužitečnějších způsobů ovlivňujících zákazníka

Inzerát Z celkového balíku peněz vydaných na reklamu tvoří náklady na inzerci rozhodující podíl, protože: Relativně nízká cenová dostupnost Můžeme snadno zasáhnout cílovou skupinu výběrem vhodného média Velké množství čtenářů Trvalost v čase, možnost vrátit se k textu inzerátu Sděluje relativně velké množství informací Snadný kontakt se zákazníkem Obrovský reklamní potenciál

Rozhodující faktory pro inzerát Výběr vhodného média Způsob propojení inzerce s jinými reklamními prostředky Harmonogram otištění inzerátu

Jak uspět s inzerátem Základním předpokladem je získat: A) nové zákazníky - co nejlépe odůvodnit, proč si zrovna tento výrobek nebo službu koupit B) zvýšit objem obchodu – umístit inzerát do vhodných médií V obou případech je však nutné se zákazníkem komunikovat. Inzerát musí upoutat a dát najevo čtenářům že je určen přímo pro ně.

Kde inzerovat V novinách V časopisech > cenově dostupné, denně čtené Na Internetu – hodně navštěvované, člověk se může orientovat na to, co přesně potřebuje Na Billboardech Na teletextu Na veřejných prostranstvích, atd.

Jak psát inzerát Musíme mít jasno, co chceme říct Z nejvýraznějších vlastností nabízeného produktu vytvoříme argumenty a jeden zvolíme za hlavní Musíme respektovat způsoby uvažování čtenářů, zájmy, přání, potřeby či problémy cílových skupin Vzhledem k tomu, že inzerát je neoddělitelně spojen se svým médiem a způsobem jeho distribuce, musíme vhodně přizpůsobit obsah charakteru a stylu daného média

Firma Karel Novák dodává radiátory pro každou domácnost Bližší informace Tel: 2453 760 123 Zelená 54, Praha 8, 110 00

4 základní části inzerátu Titulek (obrázek, fotografie) Hlavní text Závěr inzerátu, výzva k akci, firemní logo Kontaktní údaje (kupon)

1) Titulek Význam titulku je upoutat pozornost Uvádí daný text inzerátu = vlastní inzerát shrnutý do několika málo slov Ze statistik vyplívá, že je 5X čtenější než samostatný text inzerátu Z 90 % pokud titulek nezaujme čtenáře, inzerát je neúspěšný Titulek nemusí nutně utkvět v paměti, ale hlavně si ho musí čtenář všimnout

Jak vytvořit dobrý titulek Už z titulku musí být jasně patrné, o čem inzerát pojednává Nejde jen o informaci, ale o to jak je zformulovaná, aby přesvědčila – ARGUMENT Měl by být originální Vzbudit zvědavost Délka titulku není podstatná Snaha o přímé oslovení čtenářů

Titulek a obrázek Obrázek, kresby, fotografie, atd. pomáhají k upoutání pozornosti čtenáře Poutavost inzerátu zvyšuje tématické propojení obrázku a titulku Osvědčené tématické směry obrázků: Pracovníci při práci Před a po (výsledky použití vašeho výrobku) Výrobek při použití Výsledky které váš výrobek přináší Účinek dlouhodobého používání na kvalitu výrobku Grafy znázorňující růst zakázek, účinnost, ekonomičnost, atd.

Slogan jako titulek Slogan není totéž co titulek Slogan může převzít funkci titulku a přitom si zachovat i svoji vlastní funkci Důležité napsat slogan, který zaujme Nejlépe krátký, poutavý, snadno zapomatovatelný a hlavně vystihující slogan

Název firmy v titulku Název firmy může být v kterékoliv části inzerátu Největší význam má v titulku Orientuje čtenáře hned od začátku na předmět nabídky Důležité zvolit správnou velikost a styl

2) Hlavní text Je vlastní text inzerátu – hlavní myšlenkou je navázat na titulek a vysvětlit jeho jádro ve větším detailu, čtenář musí získat pocit, že inzerovaná „věc“ je pro něj skutečně zajímavá Anglicky se mu říká také Body Copy -> typy: s odrážkami – rychlý přístup k informacím, šetří místo vyprávěcí – náročnější na místo, více zaujmou, udrží pozornost obrázkový – minimum textu Inzerát by měl vyprávět určitý příběh a stále držet čtenářovu pozornost Poplatky za inzerát jsou účtovány podle velikosti plochy inzerátu

3) Závěr inzerátu Pozornost čtenáře se nejvíce soustřeďuje na začátek inzerátu, na druhém místě však na jeho závěr Závěr inzerátu přichází na řadu jako poslední a proto také nejvíce utkví v paměti Dobré v závěru použít tu nejpodstatnější informaci, hlavní argument, výzvu, apel V závěru inzerátu je dobré umístit firemní logo, slogan, který inzerát sjednocuje s dalšími reklamními prostředky dané reklamní kampaně

4) Kontaktní údaje Adresa Telefon Fax E-mail, … aby čtenář měl možnost si tyto údaje opsat, vystřihnout, …

Při rozhodování jaký zvolit druh inzerátu, zvažujeme velmi pečlivě tři faktory: Předmět nabídky Cílovou skupinu Typ média, ve kterém bude otištěn

Typy inzerátu 1. Převládá obraz nad textem - určeny k propagaci značky, k připomínání značky a budování její image informace jsou potlačeny ve prospěch vizuální atraktivnosti hodí se do obrázkových časopisů 2. Převládá text nad obrazem větší množství informací o produktu bývají racionálnější hlavně v denním tisku, odborných časopisech

Psaní inzerátu Lineární postup Druhý postup

Lineární postup Informace jsou uváděny postupně, za sebou v pořadí, které určoval autor Drží se kontinuální linie Inzeráty působí usedle Čtenář může mít pocit, že je příliš veden Vhodné pro inzeráty určené konzervativním starším čtenářům

Druhý postup Informace nemají předem určené pořadí Informace jsou recipientovi předloženy naráz, celostně a je na něm v jakém pořadí je bude vnímat Působí dynamicky Čtenář má při čtení pocit volnosti Nevýhodou jistá povrchnost Vhodné pro propagování zboží rychlé spotřeby, módní a zbytné výrobky a výrobky ve slevě

Kupony Umožňují přímý kontakt se spotřebitelem Obsahem kuponu může být otázka, formulář, dotazník Jde tedy o zpětnou vazbu v komunikaci mezi subjektem reklamy a zákazníkem

Inzertní seriály Jeden inzerát rozdělený na několik částí, které jsou zveřejňovány postupně v intervalech za sebou Poměrně velká účinnost Inzeráty musí být ve stejném listu, musí zachovat stejnou formu