Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Obor vzdělávání: H/01 mechanik opravář motorových vozidel, Obor vzdělávání: H/01 mechanik opravář motorových vozidel, (ŠVP: automechanik), H/01 zedník, (ŠVP: zedník) – 2. ročník Tematická oblast: Člověk jako občan Tematická oblast: Člověk jako občan Název sady DUM: Člověk a společnost kolem něj Název sady DUM: Člověk a společnost kolem něj Kód: VY_32_INOVACE_11_OBN1_12 Kód: VY_32_INOVACE_11_OBN1_12 Autor: Mgr. Jana Králová Autor: Mgr. Jana Králová Datum tvorby: říjen 2013 Datum tvorby: říjen 2013 Anotace: Lidská společnost a společenské skupiny - ověření znalostí. Anotace: Lidská společnost a společenské skupiny - ověření znalostí.
ČLOVĚK JAKO OBČAN LIDSKÁ SPOLEČNOST A SPOLEČENSKÉ SKUPINY
Doplň následující otázky: 1. Od kdy patří každý člověk do některé společenské skupiny? Společenskou skupinu tvoří osoby, které něco Na jakém základě vznikají formální skupiny? Na jakém základě vznikají neformální skupiny?
5. Rodinu dělíme na: a) b) c) d)
Spoj čarou, co k sobě patří: rodina školní třída formální neformální formální neformální pracovní kolektiv zájmový oddíl
Pozorně si přečti text a rozhodni se, o jakou společenskou skupinu se jedná. Správnou odpověď napiš na řádek pod text: Skupina, ve které mladí lidé tráví hodně času. Hlavním úkolem je získání vědomostí, dovedností, návyků slušného chování, naučit se spolupracovat se spolužáky. Je to _____________________________________ Skupina, kde lidé tráví volný čas a věnují se sportu, malování, hudbě a zpěvu. Je to _____________________________________
Skupina, která je založená na příbuzenských vztazích. Je to _____________________________________ Skupina, kde se člověk učí spolupráci s ostatními, zodpovědnosti za sebe a za svou práci. Je to _____________________________________
Správné ÍNEŠEŘ: od narození spojuje podle přesně stanovených pravidel na základě společného zájmu 5. a) základní/užší b) rozšířená/širší c) úplná d) neúplná
formální: školní třída, pracovní kolektiv neformální: rodina, zájmový oddíl
Je to školní třída. Je to zájmový oddíl. Je to rodina Je to pracovní kolektiv.
Metodika: Tento DUM lze využít pro teoretické vyučování při procvičování a opakování učiva. Prezentace je nastavena tak, že vyučující potvrzuje jednotlivé kroky a může tedy doplnit vhodný komentář. Metodika: Tento DUM lze využít pro teoretické vyučování při procvičování a opakování učiva. Prezentace je nastavena tak, že vyučující potvrzuje jednotlivé kroky a může tedy doplnit vhodný komentář.