Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:"— Transkript prezentace:

1 Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0922 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0922 Obor vzdělávání: 23-68-H/01 mechanik opravář motorových vozidel, Obor vzdělávání: 23-68-H/01 mechanik opravář motorových vozidel, (ŠVP: automechanik), 36-67-H/01 zedník, (ŠVP: zedník) – 2. ročník Tematická oblast: Člověk jako občan Tematická oblast: Člověk jako občan Název sady DUM: Člověk a společnost kolem něj Název sady DUM: Člověk a společnost kolem něj Kód: VY_32_INOVACE_11_OBN1_20 Kód: VY_32_INOVACE_11_OBN1_20 Autor: Mgr. Jana Králová Autor: Mgr. Jana Králová Datum tvorby: říjen 2013 Datum tvorby: říjen 2013 Anotace: Rodinné hospodaření – rodinný rozpočet, příjmy a výdaje rodiny - ověření znalostí. Anotace: Rodinné hospodaření – rodinný rozpočet, příjmy a výdaje rodiny - ověření znalostí.

2 ČLOVĚK JAKO OBČAN RODINNÉ HOSPODAŘENÍ

3 Doplň následující otázky: 1.Základem dobrého hospodaření je.......................................................................... 2.Rodinný rozpočet zajišťuje potřeby................., ale i potřeby..................................................... 3.Oba manželé by měli mít přehled o.......................................................................... 4.Rodinný rozpočet se obvykle sestavuje na................................, případně na....................

4 Spoj čarou, co k sobě patří: inkaso inkaso platy platy výdaje za stravu, oblečení, dopravu,... výdaje za stravu, oblečení, dopravu,... příjmy důchody výdaje sociální dávky sociální dávky výnosy z vkladů výnosy z vkladů finanční přilepšení od babičky finanční přilepšení od babičky

5 Zakroužkuj správnou odpověď: Příjmy a výdaje rodiny by měly být: a) příjmy by měly být vyšší než výdaje b) příjmy a výdaje by měly být v rovnováze c) příjmy by měly být nižší než výdaje

6 Škrtni, co nepatří mezi inkaso: platy – sociální dávky – poplatky za nájem – poplatky za plyn – důchody – výdaje za oblečení – výdaje za stravu – poplatky za televizi – poplatky za odvoz odpadků – výdaje za vzdělání – výdaje za dopravu – finanční přilepšení od babičky – poplatky za rozhlas – výnosy z vkladů – poplatky za vodu – poplatky za elektřinu – výdaje za kulturu – výdaje za spoření – výdaje za pojištění – výdaje za cestování

7 Správné ÍNEŠEŘ: 1.... správně sestavený rodinný rozpočet 2.... zajišťuje potřeby rodiny jako celku, ale i potřeby každého jejího člena i potřeby každého jejího člena 3.... skutečných příjmech a výdajích rodiny 4.... na měsíc, případně na rok

8 příjmy: platy, důchody, sociální dávky, výnosy z vkladů, finanční přilepšení od babičky příjmy: platy, důchody, sociální dávky, výnosy z vkladů, finanční přilepšení od babičky výdaje: inkaso, výdaje za stravu, oblečení, dopravu,... výdaje: inkaso, výdaje za stravu, oblečení, dopravu,...

9 příjmy a výdaje rodiny by měly být v rovnováze – b) příjmy a výdaje rodiny by měly být v rovnováze – b) mezi inkaso nepatří: platy, sociální dávky, důchody, výdaje za oblečení, výdaje za stravu, výdaje za vzdělání, výdaje za dopravu, finanční přilepšení od babičky, výnosy z vkladů, výdaje za kulturu, výdaje za spoření, výdaje za pojištění, výdaje za cestování mezi inkaso nepatří: platy, sociální dávky, důchody, výdaje za oblečení, výdaje za stravu, výdaje za vzdělání, výdaje za dopravu, finanční přilepšení od babičky, výnosy z vkladů, výdaje za kulturu, výdaje za spoření, výdaje za pojištění, výdaje za cestování

10 Metodika: Tento DUM lze využít pro teoretické vyučování při procvičování a opakování učiva. Prezentace je nastavena tak, že vyučující potvrzuje jednotlivé kroky a může tedy doplnit vhodný komentář. Metodika: Tento DUM lze využít pro teoretické vyučování při procvičování a opakování učiva. Prezentace je nastavena tak, že vyučující potvrzuje jednotlivé kroky a může tedy doplnit vhodný komentář.


Stáhnout ppt "Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google