Kdo je lídr? Vítejte na přednášce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mateřská škola Sluníčko Hradec Králové,Třebeš
Advertisements

Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním
Adaptační výlety a tábory „Není to ten nejsilnější, kdo přežije, ani ten nejinteligentnější, ale ten, kdo se dokáže nejlépe adaptovat.“ Charles Darwin.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
V e d e n í l i d í.
PŘÍKLAD KVALITATIVNÍHO VÝZKUMU
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
PROJEKT: Co nám přinesl tento projekt? 1) Exkurze a)do firem - interaktivní přenos informací do výuky (ZKL Hanušovice, a.s.; Ondřejovická strojírna,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_17.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Vedení skupin Animátorský kurz Dříve než začnete  vztah  Mladí poznají faleš  Zdravé vztahy mezi vedoucími důvěra k nim. Dospělí jsou.
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
Dupo Dupo je optimistický, šťastný a spontánní Engendro. Obvykle zvládá několik činností současně.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
KONCEPCE DVOJKY…. TŘI CÍLOVÉ SKUPINY… RodičeVedeníČlenové.
Systém vzdělávání v komunitní péči a zajištění kvality poskytované zdravotní péče Michaela Hofštetrová Knotková.
Jubilejní 3. ročník čekatelského kurzu.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Rodina
1 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ Druhy průzkumů spokojenosti a jejich specifika.
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
ROZKVĚT DÁŠI Dobrá praxe - prosinec Dáša  39 let  r – Domov DUHA  → byt Vladivostocká  r – byt Vašátkova  Práce v dílnách  Epilepsie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekty Dialog a Perspektiva reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , Ludmila Muchová
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Příprava odborníků pro oblast inovačního podnikání Pavel Švejda Asociace inovačního podnikání ČR Seminář Inovační potenciál ČR, AIP ČR.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
Nabídka týmu PR. Co už můžete využívat dnes: informační bulletin RADAr obecně orientované prezentace k oběma systémům fact sheets  souhrn podkladů pro.
Předmět: Řízení lidských zdrojů Téma 5: MOTIVACE A ANGAŽOVANOST
Předmět: Řízení lidských zdrojů Téma 5: MOTIVACE A ANGAŽOVANOST
1 Ing. Krajíček Jan Jak dál v zapojení odborníků z praxe Jak dál v zapojení odborníků z praxe Mezinárodní odborný seminář PRAXE A.
Praha, 10. prosince Sdružení automobilového průmyslu Podpora technického vzdělávání Portál „Auta nás baví“ Portál „Auta nás baví“ (stručná informace)
Připraveno v rámci projektu „Projektové financování vysokých škol“ podpořeného FRVŠ pod číslem 72/2011
P ř ítel Přítel to je nejkrásnější věc, co můžete mít a nejlepší věc, kterou můžete být.
Projektové managerství – řízení projektů LS 2011/2012 Mgr. Monika Součková Cvičení FIT ČVUT.
T3 Osobnost vedoucího. Management = umění ? = věda ? Manažerem se člověk rodí ? stává na základě praxe ? naučí být ve škole ?
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Management - Motivování
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
A péče o Vaše dítě. O V AŠE DÍTĚ PEČUJEME s láskou a rádi s citem a úctou profesionálně a odborně individuálně rovným přístupem.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Intervenční centrum pro osoby ohrožené domácím násilím Ostrava © Bílý kruh bezpečí, o. s.
Každý náš žák může být uznávaným odborníkem nebo vyhledávaným řemeslníkem.
Od výzkumného problému k jeho řešení (výzkumu) Problém: Co tvoří základ interakce zdravotní sestry s pacientem, která má povahu ošetřovatelské péče?
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Ing.
PREZENTUJÍCÍ Projekt kraje je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Setkání.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Vliv týmové spolupráce na výsledky zdravotnických zařízení
HORIZONT ZLÍN Workshop
Zpráva kontrolního výboru
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
Hledání Boží cesty pro sbor
Přítel.
Přítel.
Počítačová grafika: pohled pod pokličku
Síť Mateřských center o.s.
Předmět: Strategické řízení lidských zdrojů
Management - Motivování
Komunikace.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
IP Alena Kopáčková (DFP)
Vzorový projekt pro ZŠ.
J a k REALIZUJEME MAP II NA ŘÍČANSKU ? Linda Kůstková.
data aktuální ke dni Bc. Petra Razáková
Vzorový projekt pro ZŠ.
Etiketa pro firmu a úřad
Vedení týmu. Vedení týmu Teambuilding budování týmu vzdělávání a stmelování týmu prostřednictvím zážitků snaží se odpoutat pracovníky od pracovního.
Transkript prezentace:

Kdo je lídr? Vítejte na přednášce

Jenomže vůdcem je i diktátor. Kdo to je lídr? Slovník říká, že vůdce. Vedoucí. Jenomže vůdcem je i diktátor.

Jsou-li lidi vedeni lídrem Sdílejí základní hodnoty a uplatňují je a ty jsou v souladu s hodnotami firmy Vystupují jako odborníci, zdokonalují se Jsou ochotni spolupracovat Tým je jejich, drží při sobě Zapojují se do nových aktivit Dělají i víc, když je to potřeba Práce je baví, nebo alespoň přítomnost v práci Jsou přátelští Jednota vnitřních hodnot a vnějšího chování. Každý z nás má uspořádaný svůj vlastní sytém hodnot a ty ovlivňují jeho chování navenek. Bude–li se naše chování lišit od hodnot, které uznáváme, staneme s nedůvěryhodnými, lidé to poznají a nebudou nám věřit. Jak mám věřit vedoucímu, který tvrdí, že je pro něho důležitý společný cíl, ale jeho chování spíš nasvědčuje tomu, že dělá vše pro svůj osobní prospěch? Buďte jednotní, nechte své hodnoty, ať se promítají do vašeho chování, ať už s nimi lidi souhlasí, či nikoliv, budou vědět, co od vás mohou očekávat a budou vám rozumět.

Dobré vztahy Vynaložte čas. Buďte svým podřízeným příkladem a bez ohledu na čas jděte za splněním úkolu, za dalším naplněným krokem k naplnění společné vize. Ukažte jim, že chceme-li dosáhnout velkých cílů, neexistuje od sedmi do tří. Příklady táhnou a budou-li vaši podřízení přesvědčeni, že vám je skutečně o plnění úkolů, půjdou za vámi.

Pocit bezpečí a jistoty Buďte velkomyslný. Dobrý šéf dokáže ocenit práci svých lidí, dokáže vyzdvihnout, když se něco podaří a dává dostatečně najevo, že úspěch jednotlivce je základem pro úspěch celé společnosti. Dobrý vůdce ale také dovede převzít osobní odpovědnost za selhání. Tento druh zpětné velkomyslnosti pomáhá ostatním lidem mít ze sebe dobrý pocit a nasává tým blíže k sobě. 

Příklad Já OK ty OK Dobrý vůdce s pokorou uznává, že není o nic lepší nebo horší než ostatní členové týmu. Pokorný vůdce není skromný, ale spíše se snaží každého povýšit. Vůdce s pokorou chápe, že jeho stav neznamená, že je bůh. Povzbuzuje ostatní a je jim vzorem.

Ocenění , úcta Buďte otevření. Buďte ochotní naslouchat novým myšlenkám, i když nejsou v souladu s obvyklým způsobem myšlení.  Dobří lídři jsou schopni pozastavit rozhodnutí při poslechu myšlenky druhých, stejně jako přijímat nové způsoby, jak dělat věci, které jiného nenapadly.  Otevřenost buduje vzájemný respekt a důvěru mezi lídrem a jeho lidmi. Otevřenost lídra dává možnost týmu pracovat novými způsoby a lépe naplňovat vizi týmu.

Dobrá nálada Buďte kreativní. Vyskočte z rámečku, který omezuje nová řešení. Kreativita dává vůdci schopnost vidět věci, které jiní neviděli, a tak vést své lidi v nových směrech. Nejdůležitější otázka, kterou vůdce může položit, je: "Co kdyby ...?"  Možná nejhorší, co vůdce může říct je, "já vím, že to je hloupá otázka ..."

Nadšení Buďte spravedliví. Jednejte s ostatními důsledně a spravedlivě. Vůdce musí prověřit všechny skutečnosti a slyšet všechny zúčastněné, než vynese soud. Musí se vyhnout ukvapeným závěrům. Budou-li lidi cítit, že se s nimi jedná spravedlivě, odmění vůdce svojí loajalitou a obětavostí.

Zájem Buďte asertivní. Buďte asertivní, nikoli agresivní. Posilujte svoji schopnost jasně sdělit, co očekáváte, aby nedocházelo k nedorozuměním. Stejně tak má vůdce odpovědnost za to, že sám správně pochopí, co od něho očekávají jeho podřízení.

Těším se na vás na další přednášce