2 Petr Žitný znalosti.vema.cz 3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. První přihlášení, aktivace účtu
Advertisements

 Audioknihy na rozhraní EBSCOhost - Tutoriál 3. července 2013.
Zoner Foto Studio Bohumil Bareš.
Stránka 1, © Vema, a. s.. Stránka 2, © Vema, a. s. Podnikové aplikace  Integrovaný podnikový systém (Integrated Business System):  komplex aplikací.
Nový přístup k aplikacím Vema
Organisation for Economic Cooperation and Development OECD iLibrary.
systém na odhalování plagiátů
ANL+ Karolína Košťálová Komise pro služby
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Návod k registraci CIS (zákaznický informační systém)
JIB Jednotná informační brána seminář Digitální knihovna STK Praha, 9. října 2001 Martin Vojnar Jiří Pavlík Naděžda Andrejčíková.
Mobilní aplikace TECH/NTK. -cílem poskytnout rychlý a jednoduchý mobilní přístup k základním službám pro typické zákazníky NTK -část aplikační a informační.
Albertina a Report Mgr. Libuše Simandlová
D ATABÁZE N VID D ATABÁZE N VID N OVÁ SPECIALIZOVANÁ ONLINE SLUŽBA SPOLEČNOSTI O VID PRO OŠETŘOVATELSTVÍ A DALŠÍ NELÉKAŘSKÉ ZDRAVOTNICKÉ.
VYHLEDÁVÁNÍ NA PORTÁLU INFORMAČNÍCH ZDROJŮ PRO UTB XERXES.
VYHLEDÁVÁNÍ V DIGITÁLNÍ KNIHOVNĚ VYSOKOŠKOLSKÝCH KVALIFIKAČNÍCH PRACÍ DSPACE.
UŽIVATELSKÝ ÚČET NA PORTÁLU INFORMAČNÍCH ZDROJŮ PRO UTB XERXES.
Small Business PC: Windows Vista Business and Microsoft Office Professional 2007 Jméno prezentátora Datum.
Partner Learning Center Uživatelská příručka pro partnery společnosti Microsoft.
Tutoriál MEDLINE Complete ~ Vyhledávání support.ebsco.com.
Webové rozhraní u Prezentace formou sejmutých obrazovek ukazuje, jak je možné přihlásit se ke schránce elektronické pošty z jakéhokoliv počítače.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Technologie portálu Pavel Krayzel CELN o.s.
Základy práce s počítačem – lekce V.
PRŮVODCE VYHLEDÁVÁNÍM V KATALOGU ALEPH. Obsah n Vstup do katalogu Vstup do katalogu n Vyhledávání a prohlížení Vyhledávání a prohlížení –Obecné zásady.
Safari Tech Books PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Tutoriál EBSCO Discovery Service ~ Jednoduché vyhledávání
SmartPhone start - Apple iPhone
PRŮVODCE VYHLEDÁVÁNÍM V KATALOGU ALEPH.
Tutoriál Vlastní složka My EBSCOhost
PHP – Základy programování
Seznámení se službami Office 365 Microsoft Online Services Přechod ze sady BPOS na služby Office 365 pro stávající uživatele BPOS.
WWW – hypertextový informační systém
Copyright (C) 2000 Vema, a. s.1 V3 klient Michal Máčel Provozní integrace G2, HR/Win a internetu.
Pracovní seminář ASEP IPAC 3 - novinky.
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
Jednotná informační brána Cyklus školení Elektronické informační zdroje a databáze Národní knihovna ČR , , , ,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Dana Sigmundová Metalib aneb jak vyhledávat (skoro) ve všech (multi)oborových databázích současně? ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Dana Mazancová Metalib aneb jak vyhledávat (skoro) ve všech (multi)oborových databázích současně? ÚK FSS MU, 8. a Ústřední knihovna FSS MU.
EBSCO Ramis Václavík Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Shrnutí Chceme–li připojit PC k Internetu musíme: 1.Zadat adresu DNS serveru (začne pracovat převod IP adresa  symbolické jméno), prakticky začne fungovat.
Jak vyhledávat informace na Internetu?
David Klíma- 1 - Elektronická pošta Slouží k přenosu zpráv po internetu Každý uživatel má - zavináč Klimad – uživatelské.
Podnikání na Internetu internet - zdroj informací Letní semestr 2005 Jana Holá III.
EndNoteWeb a ResearcherID – užitečné nástroje Web Of Science
Anopress: nová grafika, nové možnosti Mgr. Daniela Uhrová září 2010.
Základy práce s informačními zdroji pro bc. studenty SPSP Mgr. Dana Mazancová, DiS. Brno, 11. dubna 2013 Masarykova univerzita Fakulta sociálních studií.
2 Karla Halenková Setkání uživatelů 2001 Báze znalostí produkt pro naplnění uživatelem.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Vyhledávání na internetu Autor: Mgr. Aleš Kozák.
Dana Mazancová Databáze Anopress a ČTK ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
ANOPRESS IT PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Verze 22 systému Aleph školení klienta 1. Struktura systému Typy bází: Bibliografická – obsahuje bibliografické záznamy – KNA01 ostrá báze Administrativní.
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
VZ Zajištění podpory procesů a materiálně technického zázemí pro jednání pracovních skupin Informační systém Národní soustavy kvalifikací Návod na obsluhu.
Aktivita „Návštěvy škol“ ICT podpora Seminář Praha 27. května 2010.
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Záznamník učitele Bc. Jana Večeřová.
Vyhledávání v Internetu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Letecká informační služba pro GA 2017
TIPY A RADY PRO PRÁCI S WEB OF SCIENCE – SLUŽBY DOSTUPNÉ PO REGISTRACI
Inf Elektronická komunikace
Albertina a Report Mgr. Libuše Simandlová
Pohled uživatele Jindřiška Pospíšilová Národní knihovna ČR
ORCID - Open Research and Contributor ID
Ústřední knihovna FSS MU
Informace na dosah ruky
Web Application Scanning
PŘIHLAŠOVACÍ SYSTÉM CK KRISTOF
OECD iLibrary Centrum informačních a knihovnických služeb
Transkript prezentace:

2 Petr Žitný znalosti.vema.cz

3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat aktuální informace o našich produktech v co nejkratším čase Přístup přes Internet

4 Proč Báze znalostí? Sjednocení informačních toků ▸Informace z různých zdrojů je možno nalézt na jednom centrálním místě Informace se často opakují ▸Mnoho uživatelů často hledá stejné informace ▸Zákazníci posílají dotazy nebo problémy, které již byly vyřešeny Snadný a rychlý přístup ▸Internet – přístup kdykoliv a odkudkoliv

5 Typy informací Návody, příručky, rady ▸Nové informace, jak používat produkty Vema ▸Řešení problémů Dotazy zákazníků odpovědi konzultantů ▸Dotazy i odpovědi jsou ukládány do báze pro možnost opětovného vyhledání

6 Přihlášení do báze Adresa webu Klient ▸Microsoft Internet Explorer 5 - není nutná žádná další instalace Autorizace uživatele ▸Zadání jména a hesla ▸Anonymní přístup – dostupné jen obecné informace

7 Přihlášení do báze Zadat: Jméno: zitny (Vlastní jméno bez diakritiky) Heslo: Vema (Při prvním přihlášení je vhodné si heslo ihned změnit)

8 Vyhledávání informací 1)Prohledávání báze ▸Po zadání dotazu a možných další parametrů se báze prohledá a zobrazí se seznam nalezených článků 2)Navigační přístup ▸Dokumenty jsou řazené podle kategorií ve stromové struktuře a uživatel si rozbaluje jednotlivé kategorie až k hledanému článku

9 Prohledávání báze Jednoduchý formulář ▸Zadáním pouze hledaného textu se prohledá celá báze

10 Prohledávání báze Pokročilé hledání ▸Možnost nastavení dalších omezujících podmínek ▸Často rychlejší vyhledání ▸Přesnější výsledky

11 Příklady parametrů Operátory AND, OR ▸Příklad: HrWin or G2, Instalace and Windows Hledání pouze v názvu nebo stručném obsahu ▸Urychlí vyhledání a často i zpřesní ▸Příklad: pokud hledáme informace o technologii G2, není vhodné prohledávat celé dokumenty, neboť v textu může být (často vyskytující se) termín G2 obsažen, i když článek technologii G2 vůbec nepopisuje

12 Příklady parametrů Hledání podle: času - poslední týden, měsíc, rok, přesné datum typu článku - popis techologie řešení problému příručka a pod. autora- např. Fučíková verze- všechny nebo jen poslední verze klíčových slov- každý článek má přiřazena klíčová slova

13 Parametr ID Každý dokument v bázi má své ID tj. unikátní klíč ▸Pomocí tohoto klíče je možné se odkazovat na konkrétní články ‧např. mailem lze poslat odkaz na článek “Vema.Pam.10“ Použití ID přímo v odkazu do báze ▸ ▸Automaticky se připojí do Báze znalostí a zobrazí daný článek

14 Nalezené dokumenty

15 Detail dokumentu

16 Navigační hledání Uspořádání dokumentů ▸ Články jsou zařazené ve stromové struktuře uspořádané podle kategorií - klíčových slov ▸ Uživatel postupně rozbaluje jednotlivé větve oblastí až k hledanému dokumentu Strukturované dokumenty ▸ Jednotlivé kapitoly zařazené do stromu ▸ Výhoda - přenos po internetu jednotlivých kapitol a tím minimalizace objemu dat

17 Zobrazení navigace

18 Odhlášení od serveru Automatické odhlášení ▸Proběhne až po uplynutí dané doby (nyní 2h) ▸Server neodhlásí uživatele ihned záměrně, po ukončení prohlížeče a jeho znovu spuštění se uživatel již nemusí přihlašovat, systém ho pozná Explicitní odhlášení ▸Uživatel se může ihned odhlásit, např. pokud se chce na stejném počítači přihlásit jiný uživatel pod svým účtem

19 Děkuji za pozornost!