2 Petr Žitný znalosti.vema.cz
3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat aktuální informace o našich produktech v co nejkratším čase Přístup přes Internet
4 Proč Báze znalostí? Sjednocení informačních toků ▸Informace z různých zdrojů je možno nalézt na jednom centrálním místě Informace se často opakují ▸Mnoho uživatelů často hledá stejné informace ▸Zákazníci posílají dotazy nebo problémy, které již byly vyřešeny Snadný a rychlý přístup ▸Internet – přístup kdykoliv a odkudkoliv
5 Typy informací Návody, příručky, rady ▸Nové informace, jak používat produkty Vema ▸Řešení problémů Dotazy zákazníků odpovědi konzultantů ▸Dotazy i odpovědi jsou ukládány do báze pro možnost opětovného vyhledání
6 Přihlášení do báze Adresa webu Klient ▸Microsoft Internet Explorer 5 - není nutná žádná další instalace Autorizace uživatele ▸Zadání jména a hesla ▸Anonymní přístup – dostupné jen obecné informace
7 Přihlášení do báze Zadat: Jméno: zitny (Vlastní jméno bez diakritiky) Heslo: Vema (Při prvním přihlášení je vhodné si heslo ihned změnit)
8 Vyhledávání informací 1)Prohledávání báze ▸Po zadání dotazu a možných další parametrů se báze prohledá a zobrazí se seznam nalezených článků 2)Navigační přístup ▸Dokumenty jsou řazené podle kategorií ve stromové struktuře a uživatel si rozbaluje jednotlivé kategorie až k hledanému článku
9 Prohledávání báze Jednoduchý formulář ▸Zadáním pouze hledaného textu se prohledá celá báze
10 Prohledávání báze Pokročilé hledání ▸Možnost nastavení dalších omezujících podmínek ▸Často rychlejší vyhledání ▸Přesnější výsledky
11 Příklady parametrů Operátory AND, OR ▸Příklad: HrWin or G2, Instalace and Windows Hledání pouze v názvu nebo stručném obsahu ▸Urychlí vyhledání a často i zpřesní ▸Příklad: pokud hledáme informace o technologii G2, není vhodné prohledávat celé dokumenty, neboť v textu může být (často vyskytující se) termín G2 obsažen, i když článek technologii G2 vůbec nepopisuje
12 Příklady parametrů Hledání podle: času - poslední týden, měsíc, rok, přesné datum typu článku - popis techologie řešení problému příručka a pod. autora- např. Fučíková verze- všechny nebo jen poslední verze klíčových slov- každý článek má přiřazena klíčová slova
13 Parametr ID Každý dokument v bázi má své ID tj. unikátní klíč ▸Pomocí tohoto klíče je možné se odkazovat na konkrétní články ‧např. mailem lze poslat odkaz na článek “Vema.Pam.10“ Použití ID přímo v odkazu do báze ▸ ▸Automaticky se připojí do Báze znalostí a zobrazí daný článek
14 Nalezené dokumenty
15 Detail dokumentu
16 Navigační hledání Uspořádání dokumentů ▸ Články jsou zařazené ve stromové struktuře uspořádané podle kategorií - klíčových slov ▸ Uživatel postupně rozbaluje jednotlivé větve oblastí až k hledanému dokumentu Strukturované dokumenty ▸ Jednotlivé kapitoly zařazené do stromu ▸ Výhoda - přenos po internetu jednotlivých kapitol a tím minimalizace objemu dat
17 Zobrazení navigace
18 Odhlášení od serveru Automatické odhlášení ▸Proběhne až po uplynutí dané doby (nyní 2h) ▸Server neodhlásí uživatele ihned záměrně, po ukončení prohlížeče a jeho znovu spuštění se uživatel již nemusí přihlašovat, systém ho pozná Explicitní odhlášení ▸Uživatel se může ihned odhlásit, např. pokud se chce na stejném počítači přihlásit jiný uživatel pod svým účtem
19 Děkuji za pozornost!