Základní skupiny organismů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Základní skupiny živočichů
VZTAHY ORGANISMŮ.
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
Rozmanitost organismů, třídění organismů
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
Živá příroda.
Základní skupiny organismů
LES ŘASY.
Živočichové Dělení.
Vztahy mezi organismy.
VÝŽIVA ROSTLIN 2014.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Projevy života, třídění organismů
VY_32_INOVACE_09_PŘV_ROZDĚLENÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace.
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Bakterie. Malé organismy viditelné jen pomocí mikroskopu. Jsou to jednobuněčné organismy – jejich tělo je tvořeno jen jednou buňkou. Jsou jednodušší a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
Společné znaky rostlin.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
VY_32_INOVACE_538 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Rostliny.
Třídění přírodnin.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Třídění živých organismů
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
Získávání energie pro život
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Podmínky života na Zemi
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
HOUBY.
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
Třídění živých organizmů
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Živé organismy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Základní skupiny organismů Třídění organismů Základní skupiny organismů Rostliny Živočichové Houby Bakterie

Základní skupiny organismů Základními skupinami organismů jsou rostliny živočichové houby bakterie

Rostliny Ve svém těle mají zeleň listovou (chlorofyl). Výživa: voda s rozpuštěnými látkami a oxid uhličitý. Obvykle se nepohybují z místa na místo.

Živočichové Živí se jinými organismy – rostlinami i živočichy. Obvykle se pohybují z místa na místo.

Houby Nejčastěji se vyživují ze zbytků v půdě nebo odčerpávají látky z jiných organismů. Nepohybují se z místa na místo.

Bakterie Pouhým okem je nevidíme (mikroskop). Výživa: rozkládají složité látky na jednodušší.

Opakování pro mladé přírodovědce Živé organismy třídíme do základních skupin: rostliny – zeleň listová, živí se vodou s rozpuštěnými látkami a oxidem uhličitým živočichové – pohyb, živí se jinými organismy houby – živí se zbytky v půdě či látkami z jiných organismů bakterie – okem neviditelné, rozkládají složité látky na jednodušší