Název projektu : CLOTHES

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Absolutistická monarchie ve Francii
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
Studentská inovace praxí
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
Mezipředmětové vztahy Aplikace anglického jazyka do jiných předmětů s využitím moderních metod.
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Název vyučovací jednotky: ANIMALS (zvířata)
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec a základní škola speciální Heřmanův Městec.
TČ1 – Truhlář a Čalouník, 1. ročník, tříletý učební obor
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_12.
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
22. základní škola Plze ň, Na Dlouhých 49, p ř ísp ě vková organizace Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání základní slovní zásoby tematického okruhu, vyhledávají slova, doplňují názvy k obrázkům, doplňují.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_119.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Clothes Anglický jazyk VY_32_INOVACE_363, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání základní slovní zásoby tematického.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Didaktika geografie.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_112.
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
Světový den výživy – 16. říjen
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
GENETICKÁ METODA ČTENÍ
ORGANIZACE VÝUKY PŘÍRODOPISU
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_TEMA Jazyk anglický TEMA: Clothes ČÍSLO PROJEKTU:
Mgr. Hana Bergerová Hello, kids! 3. leden 2012 VY_22_INOVACE_1A_07_CLOTHES Slovní zásoba – oblečení. Odpověď na otázku What colour is it? Vazba I am wearing…
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov AUTOR : Hana SlavíkováNÁZEV : VY_22_INOVACE_CIZÍ JAZYK_34. ClothesTÉMA :ClothesČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé čtení anglických.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Práce s prezentací Prezentace je určena žákům 2.ročníku. Pomocí obrázků pojmenovávají jednotlivé části oblečení. Nacvičují výslovnost, opakují po učiteli.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Troskotovice, příspěvková organizace Autor: Michaela VráblíkováNázev : VY_32_INOVACE_24AJ_3tr_SLOVICKA10.Téma:
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
CLOTHES FASHION.
Charakteristika výukového materiálu
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Charakteristika výukového materiálu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Autor: Mgr. Eva Procházková
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_18_Oblečení
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_12_Části obličeje
CLOTHES Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.7.A.+B.19_clothes Název: Clothes Vzdělávací oblast:
Práva dítěte Výchova k občanství
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Transkript prezentace:

Název projektu : CLOTHES

Kompetence Kompetence komunikativní Kompetence sociální a personální Žák dokáže vyjádřit své myšlenky a obhájit svůj názor, dokáže vyslechnout názor druhých (práce ve dvojicích, ve skupině), přesně se vyjadřuje a vykonává zadaný úkol, spolupráce s žáky ze zahraničí Otázky u žáka podněcují zvídavost, prohlubují a upevňují nově nabyté vědomosti Kompetence sociální a personální Žáci pracují ve skupinách, vzájemně si při učení pomáhají, vyjadřuje svůj názor, naslouchá ostatním, učí se ovládat své chování

Kompetentce k řešení problému Kompetence k učení • Klademe důraz na čtení s porozuměním, práci s textem, vyhledávání informací, žáky vedeme k sebehodnocení, individuálním přístupem maximalizujeme jejich šanci prožít úspěch, umožňujeme žákům realizovat vlastní nápady, podporujeme jejich tvořivost, žáci se účastní různých soutěží, vytváříme takové situace, v nichž má žák radost z učení, zadáváme žákům zajímavé úkoly Kompetence pracovní • Kroužek anglického jazyka (nabídkou zájmových útvarů podněcujeme u žáků zájem o další orientaci) • Žák pracuje dle pokynů učitele, aktivně se zapojuje do výuky, pracuje samostatně a hodnotí svou práci Kompetentce k řešení problému • Vede žáky k tvořivému myšlení,logickému uvažování a řešení problémů (soutěže,úlohy z praktického života,používání informací z různých zdrojů – počítač (internet),časopisy, aby je uměli vhodným způsobem využívat

Název tématu: CLOTHES (oblečení) Předmět (vzdělávací oblast): Anglický jazyk (jazyk a jazyková komunikace) Ročník: 4. Pomůcky: obrázky zobrazující různé druhy oblečení, nástěnná mapa postavy člověka, skutečné oblečení, obrázky lidí v různých situacích mající různé oblečení, CD přehrávač, čtvrtky, pastelky, prádelní šňůra, blu-tack, pracovní listy, učebnice, štítky opatřené čísly, anglický časopis Hello!

Metody, které budou v hodině použity Metoda práce s učebnicí Metoda slovní - monologická (vysvětlení nového učiva, prezentace nové slovní zásoby jednoduché pokyny k práci v anglickém jazyce. - dialogické (komunikace mezi žáky, komunikace mezi žákem a učitelem) Metody písemných prací – žák řeší a doplňuje zadané úkoly, vyplnění pracovního listu Metoda aktivizující (inscenační) – uspořádání módní přehlídky (didaktická hra) – HANGMAN (brainstorming) – žáci v časovém limitu píší co nejvíce slovíček, která uslyší v písničce, nebo se vyskytují v právě přečteném textu, slovíčka na dané téma)

Metoda názorně - demonstrační – viz prezentace slovíček s použitím skutečného oblečení, práce s nástěnnou mapou postavy člověka, práce s obrázky lidí v různých situacích), poslechová cvičení) Metoda praktická – výtvarné zpracování a popis postavy Metoda fixační (opakování vědomostí) Místo, kde bude výuka probíhat: učebna anglického jazyka ve tvaru „U“, aby na sebe všichni žáci viděli.

Cíle výuky 1. Dílčí cíle • Žák umí vyjmenovat alespoň 10 druhů oblečení. • Žák umí 6 druhů oblečení správně napsat • Žák dokáže ústně popsat, co má kdo na sobě. • Žák dokáže písemně popsat něčí oblečení • Žák umí nakreslit oblečenou postavu podle popisu • Žák umí správně doplnit tvary slovesa „být“ do vět 2. Očekávané výstupy • Pojmenuje části lidského těla, určí výšku postavy • Získá základní slovní zásobu běžných částí oblečení • Zná slovesné tvary oblékni, svlékni • Umí vyjádřit jaké oblečení má na sobě, jaké oblečení nosí nebo nenosí rád

Na čem poznáme, že byly cíle splněny: • Kontrolou žákových znalostí ( ústním zkoušením, písemnými testy, zvládnutím domácích úkolů) • Ve fázi kontrolní klademe důraz na proces hodnocení i sebehodnocení z hlediska učitele i žáků • Žák reaguje na pokyny,odpovídá na otázky,dorozumí se, vede rozhovor v běžných jednoduchých situacích a hovoří o základních praktických tématech.Při opakování probraného učiva se žák aktivně zapojuje do výuky, spolupracuje a pracuje samostatně

Organizace výuky 1. Úvod: Hodinu zahájím tím, že žáky seznámím s obsahem a průběhem vyučovací hodiny. Téma CLOTHES napíšu na tabuli. 2. Play HANGMAN („šibenice“) skryté slovíčko: - - - - - - - - - - - (FASHION SHOW) Žáky rozdělím do dvou stejně početných skupin. Před zahájením hry s žáky zopakuji anglickou abecedu. Losem určím,která skupina zahájí hru. Žáci postupně hádají jednotlivá písmena abecedy. Cílem je uhodnout skryté slovo. Správné písmeno nahrazuje pomlčku, chybné písmeno = čára šibenice. Uhodne-li žák písmeno, pokračuje žák ze stejné skupiny. Vítězí skupina, která uhodne slovo jako první před dokončením obrázku „šibenice.“ (lze hrát i bez rozdělení žáků do skupin)

3. Prezentuji žákům všechna slovíčka, která se v této lekci vyskytují (lze použít kreslení na tabuli, obrázky nebo skutečné oblečení). Z domu si přinesu všechny části oblečení, které jsou prezentovány v této lekci a dám je do velké neprůhledné tašky. Postupně žádám jednotlivé žáky, aby z tašky vytáhli jeden kus. Prezentuji nové slovíčko a napíšu ho na tabuli. Žák oblečení pověsí na prádelní šňůru a opatří jmenovkou. Nová slovíčka • hat, T- shirt, shirt, sweater, sweatshirt, jeans, trousers, socks, shoes, dress, blouse, skirt, jacket, tie • welcome, fashion, fashion show, model, wear, clothes 4. CVIČENÍ 1 Žáci si otevřou učebnici na straně 24 (viz příloha č.1 ), prohlédnou si obrázek módní přehlídky a znovu zopakují slovíčka. Poslouchají je a procvičují jejich výslovnost. A/ Před následující aktivitou s žáky zopakuji časování slovesa být ve všech osobách čísla jednotného i množného (toto učivo by měli mít žáci svojeno z předchozích hodin).

Na tabuli napíšu slovíčko “wear“ a vedle něj pravdivou větu o svém oblečení, např. I´m wearing blue jeans. Při tom ukazuji na své džíny. Potom postupně ukazuji na další oblečení a vyslovuji podobné věty, popř. je i píšu natabuli. Pak vyzvu žáky, aby řekli něco o svém oblečení. Každou jejich větu zopakuji ve třetí osobě čísla jednotného, např.: Ž: I´m wearing a blue shirt. U: OK. Very good. He´s wearing a blue shirt. Nakonec ukážu žákům obrázek člověka a vyzvu je, aby sami řekli, co má na sobě. Možná obměna: žáky rozdělím do čtyřčlenných skupin, každé skupině dám jeden obrázek člověka, žáci uvnitř své skupiny obrázek popisují). B/ Společně si v učebnici prohlédneme obrázek z módní přehlídky a zároveň prezentuji slovíčko “FASHION SHOW”. Žáci sami nejprve popisují oblečení prvního modelu (se zakrytým textem) a teprve pak poslouchají nahrávku. Totéž provedeme i s dalšími modely. Nakonec žáci čtou jednotlivé texty. Při čtení dávám pozor na správnou výslovnost, intonaci a rytmus), případné chyby průběžně opravuji.

5. CVIČENÍ 2 (viz příloha č. 1) Cvičení slouží jako referenční tabulka pro použití přítomného času průběhového v kladném oznamovacím tvaru. Při procvičení použiji skutečné žáky ve třídě. Řeknu jméno žáka a vyzvu jiného, aby řekl, co má jmenovaný žák na sobě. Např.: U: Marcela. Ž: She´s wearing a red skirt. U: Maruška and Dana. Ž: They´re wearing blafl trousers. 6. Pojmová mapa(viz příloha č. 2) Formou této aktivity si žáci znovu připomenou všechna slovíčka na téma oblečení, která jsou v lekci prezentována. Pracují v již předem stanovených skupinách. 7. CVIČENÍ 3 (viz příloha č. 1) A/ Poslechové cvičení Žáci poslouchají na nahrávce popisy jednotlivých modelů. Nahlas řeknou jméno, kterému popis odpovídá. B/ Písemná část Žáci písemně popisují jednotlivé modely do školních sešitů. (lze zadat také jako domácí úkol)

8. CVIČENÍ 4 Každý žák dostane menší kus papíru (A6) označeného číslem, vybere si ze třídy jednu osobu a na papírek popíše ve větách jeho/její oblečení. Potom se papírky Blu-Tackem připevní na různá místa ve třídě. Žáci si vezmou svůj sešit, chodí po třídě, čtou popisy a do sešitu si poznačují číslo na papírku a jméno osoby, které popis odpovídá. Na závěr zkontroluji a zároveň poukáži na případné chyby, které se v jednotlivých popisech vyskytnou. Popisy využijeme k uspořádání MÓDNÍ PŘEHLÍDKY 9. CVIČENÍ 5 (viz příloha č. 1) Žáci si otevřou učebnice na straně 25, společně si přečteme text písničky. Čtu po řádcích – žáci opakují, přehraji nahrávku a při dalším přehrávání se mohou přidat a zpívat s přehrávačem. (Lze zkusit karaoke verzi). Pozn. BRAINSTORMING - během prvního poslechu žáci zapisují na papír nebo fólie všechna slovíčka na téma oblečení a jejich barvy (časový limit = doba trvání písničky)

10. KRESBA POSTAVY Žáci si nakreslí na čtvrtku (A4) postavu, vybarví ji, popíší jednotlivé části těla, oblečení, popř. barvy 11. Zhodnocení hodiny učitelem i žáky (vedeme žáky k tomu, aby si uvědomili, co se již naučili nebo ještě nenaučili, co je nutné ještě procvičit, dále je vedeme k tomu, aby dokázali své znalosti nebo neznalosti správně identifikovat a formulovat). PRACOVNÍ LIST (viz příloha č. 3) zadám dětem za domácí úkol

Operační analýza 1. Žák umí vyjmenovat anglickou abecedu 2. Žák dokáže správně přečíst slovíčka na téma oblečení 3. Žák dokáže říct barvu oblečení, zařadit jej do kategorií (pro koho je určeno – pro dívky, pro chlapce, na které části těla se nosí – na nohou, na hlavě, kdo ve třídě ho má dnes na sobě 4. Žák dokáže zopakovat slovíčka (dbá na správnou výslovnost, intonaci, rytmus a přízvuk) 5. Žák dokáže říct něco o svém oblečení, umí správně užít tvar slovesa (v přítomném čase průběhovém) 6. Žák dokáže popsat oblečení jednotlivých modelů 7. Žák poslouchá nahrávku a na základě poslechu dokáže sám zachytit a napsat, co má na sobě, popř. jak se jmenuje 8. Žák dokáže vyčasovat větu (I am wearing a white T – shirt.) ve všech osobách č. j. i mn. 9. Žák dokáže vyjmenovat alespoň 10 druhů oblečení a 6 druhů oblečení dokáže bezchybně napsat. 10. Žák dokáže zazpívat písničku “I love fashion shows” 11. Žák dokáže doplnit neúplná slova v pracovním listu 12. Žák umí nakreslit postavu člověka a popsat části lidského těla a také oblečení 13. Žák dokáže do vět doplnit správný tvar slovesa být.

POJMOVÁ MAPA hat tie cap T-shirt skirt shirt sweater jacket CLOTHES blouse sweatshirt jeans trousers scarf socks dress shoes ¨ bottom neck elbow arm finger hip hand tummy shoulder BODY legs knee back foot head eye mouth hair ear tooth skin nose

Příloha č.1

Příloha č.2

Evaluační část projektu Zhodnocení výuky žáky. Zhodnocení výuky vyučujícím. Společná oprava pracovních listů. Porovnání styl oblékání ve Velké Británii a v České Republice.