Procvičování vyjmenovaných slov po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo šablony: Ročník: III. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Byl uskutečněn z prostředků grantového projektu OPVK. VY_32_INOVACE_Čj.07.17.1 z 2
Škola: Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3452 Název projektu: Kvalita, interaktivita a kreativita (KIK) Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název výukového materiálu: Procvičování vyjmenovaných slov po V Autor výukového materiálu: Mgr. Jana Michálková Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: 24. 8. 2013 Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň - první období Vzdělávací obor a tematický okruh: Český jazyk, Jazyková výchova Ročník, pro který je výukový materiál určen: III. Druh učebního materiálu: prezentace s pracovními listy Anotace: Pomocí prezentace procvičují žáci vyjmenovaná slova po V a slova stejně znějící, ale s jiným významem. Klíčová slova: vyjmenovaná slova po V a slova podobně znějící, rozdíly, doplňková vyjmenovaná slova Druh interaktivity: kombinovaná
Nezapomeň: VYZA KAVYL
Rozlišujte: výška x vížka výšky y vížka V_šplhali jsme do veliké______. y y Na hradě b_la starob_lá _______.
Výš x víš výš Balon stoupal _____ a _____. výš Víš ____ to jistě?
Výt X vít vít Pojďme ______ věnce. výt y Sl _šel jsi někdy ____ v lese vlka?
Výská x víska výská Každé dítě _______ radostí. víska Lhota je malá _______.
Výr x vír Výr ____ velký je naše největší sova. vír Na vodě se udělal vodní ____.
Vysel x visel vysel Zemědělec _______ ob_lí. i visel Na stěně _______ vzácný obraz.
METODICKÉ POKYNY Cíl: Rozlišování psaní i, í, y, ý v podobně znějících slovech. Organizace: Výuku realizujeme v učebně opatřené interaktivní tabulí. Možná je i individuální výuka na počítači. Při vzdělávací činnosti uplatňujeme individuální přístup k žákům. Popis práce se vzdělávacím materiálem: Žáci jsou usazeni před interaktivní tabuli. Učitel spouští prezentaci. Snímek 3: V první části prezentace si žáci zapamatují doplňková vyjmenovaná slova, která nejsou vždy uvedena v přehledech vyjmenovaných slov. Snímek 4- 9: Ve druhé části prezentace žáci rozlišují podobně znějící slova a snaží se rozlišit jejich význam pomocí vět a doplňují i,í,y,ý.
ZDROJE: Snímek 3: Vyza. Wikipedie [online]. 2005-03-04 [cit. 2013-08-19]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Beluga_sturgeon.png Kavyl. Wikipedie [online]. 2006-09-06 [cit. 2013-08-19]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stipa-pennata-fruiting.JPG Snímky 4,5,6,7,8,9: In: Office.microsoft.com [online]. 2010-01-12 [cit. 2012-03-19]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs-cz/images Klíčová slova: smajlík, horolezectví, hrad, výt, otazník, balon, věneček, sova, vír, křičet, vesnice, sejeme, obraz