ABIOTIČTÍ ČINITELÉ –BLESKEM Ochrana lesů a přírodního prostředí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Abiotičtí činitelé - sníh
Advertisements

Ochrana lesů a přírodního prostředí
ŽIVOT LESA.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Abiotičtí činitelé –Lijáky a záplavy
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Vytvořili nej borci z devítky…
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Abiotičtí činitelé - Námraza
ZÁSTUPCI HMYZU.
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov p. R.
Modernizace výuky odborných předmětů
Ochrana lesů Vypracovaly: Vlasta Doležalová Renata Chmelařová
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
Hospodářská úprava lesa Přírůst stromů a porostů 2
Vrbovité ( Salicaceae )
Dřeviny – listnaté stromy
Ochrana dřeva – impregnace
M1: LESNICKÁ BOTANIKA KRYTOSEMENNÉ DŘEVINY ČELEĎ: BUKOVITÉ I.
Abiotičtí činitelé –Škody Suchem a vedrem
PŘÍRODOVĚDA.
Nahosemenné rostliny - STROMY
Oddělení: Semenné rostliny
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Abiotičtí činitelé – krupobití
Ochrana lesů a přírodního prostředí
Autor modulu: Ing. Radim Církva
SÓJA LUŠTINATÁ (Glycine max).
6. Ostatní poškození dřeva
Hospodářská úprava lesa Přírůst stromů a porostů 3
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Blanokřídlí Pilořitky
Opakování poškození abiotickými činiteli
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Jehličnany.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
 Les lze vymezit jako životní společenství rostlinných a živočišných organismů, které žijí v určitých podmínkách lesního prostředí, s nímž tvoří určitý.
B IOSFÉRA Magdaléna Vičarová. 1.O RGANISMY A JEJICH ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Na zemi žije velké množství různých druhů mikroorganismů, rostlin (flóra) a živočichů.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,Smetanova 123C AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_115_Jehličnany TEMA: Živá.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – I. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/6 Šablona: III/2.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
PRVOUKA – 2. ročník, JEHLIČNATÉ STROMY
Ochrana proti škůdcům CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_PB_ZP_04
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Kde například mohou žít bezobratlí v lese?
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
VY_32_INOVACE_14- Jedle bělokorá Přírodověda - 4. ročník
Základní škola a mateřská škola Bukovec
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_04_Rozmanitost přírody-lesy v ČR
1. Hodina Úvod do předmětu
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
ZNAKY JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN opakování
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
BROUCI - ŠKŮDCI.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Transkript prezentace:

ABIOTIČTÍ ČINITELÉ –BLESKEM Ochrana lesů a přírodního prostředí

-nejsou velké a bránit se proti nim nelze. -plošný blesk, rozvětvený blesk, na horách i kulový blesk -stromy jako hromosvody- vyšší stromy, stromy předrůstavé, výstavky a solitéry, s kůlovými kořeny, méně trpí dřeviny s hladkou kůrou, podloží, hladina spodní vody Škody bleskem

Poškození vyštípnutím dlouhé třísky nebo odtržením kůry roztříštění koruny, odumírání koruny vlivem ozónu zapálení proniknutí až do kořenového prostoru - bleskové kotlíky ( až 30 arů) odumření ihned nebo postupně druhotní škůdci (kůrovci, pilořitky, tesaříci a dřevokazné houby)

Otázky k opakování 1.Charakterizujte škody bleskem Domácí úloha: Zajděte se podívat do arboreta na modřín poškozený bleskem na konci Matějkovy aleje.