Děti a rodiče před televizí Klára Šeďová Ústav pedagogických věd FF MU
Rodinná socializace dětského televizního diváctví: východiska Socializace znamená formování a růst osobnosti pod vlivem vnějších podnětů (záměrných i nezáměrných). Dětské televizní diváctví je socializováno v rodině – tzn. členové rodiny dítě učí, jak se dívat na televizi. Rodina funguje jako „filtr“ mezi mediálním sdělením a jeho dětským příjemcem.
Základní výzkumná otázka Jakým způsobem je socializováno dětské televizní diváctví v rodinách předškoláků?
Kvalitativní výzkumné šetření Design výzkumu: zakotvená teorie Technika sběru dat: hloubkové semistrukturované rozhovory Vzorek: 17 matek předškolních dětí
Rodinná socializace dětského televizního diváctví rodičovský diskurz rodičovské potřeby přání dítěte RODINNÁ MEDIÁLNÍ VÝCHOVA DĚTSKÉ TELEVIZNÍ DIVÁCTVÍ DOMÁCÍ RUTINY
Rodinná socializace dětského televizního diváctví domácí rutiny: neuvědomovaný tlak na konformitu s rodiči rodinná mediální výchova: uvědomovaný tlak na konformitu s rodičovským ideálem dětské sledování televize rodičovské potřeby rodičovský diskurz o televizi
Závěrem Funkční užívání televize v rodině Participace na činnosti jako centrální mechanismus Implikace pro mediální výchovu