w d = - ( ) n 1 w e = ¢ - ¢ = - e n Optický klín w w d e = - ¢

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lom světla F f čočky, lidské oko Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Advertisements

Fyzika, 3. nebo 4.ročník, SOŠ pořadové číslo 160
Geometrická optika Mgr. Alena Tichá.
Zobrazování optickými soustavami
Optika ČVUT FEL Sieger, 2012.
Optické metody Metody využívající lom světla (refraktometrie)
Optické zobrazování Optický obraz Skutečný obraz b) Zdánlivý obraz.
Optické přístroje A. Zobrazovací A1) Subjektivní – obraz neskutečný (brýle, mikroskopy, dalekohledy) A2) Objektivní – obraz skutečný (fotografické přístroje,
Optické zobrazování Základní pojmy
Diplomovaný oční optik – Geometrická optika
19. Zobrazování optickými soustavami
OPTIKA II.
BALMEROVA SÉRIE VODÍKU
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
Diplomovaný oční optik – Geometrická optika
Základní zákony geometrické optiky
Digitální učební materiál
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
ÚHEL DVOU VEKTORŮ Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
Digitální učební materiál
Planparalelní destička
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MNOŽINY Příklad 1 Ze 30 žáků třídy celkem 25 odebírá alespoň 1 počítačový časopis. CHIP odebírá 10 žáků, LEVEL 19 žáků. Kolik žáků odebírá oba časopisy?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_747.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Lom světla Předmět: Fyzika.
Zobrazování soustavou s dvěma lámavými plochami v paraxiálním prostoru
Rozklad světla optickým hranolem
Hodnocení na konci letního období – zápočet
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
Film Klára Čermáková 4.C.
MNOŽINY – poslední příklad
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
OPTIKA 15. Šíření světla, příklady II.
SBÍRKA PŘÍKLADŮ Z MATEMATIKY
 př. 2 Jsou dány vektory u=(4;-1;2), v=(0;5;6), w=(s;t;5). Určete souřadnice s, t vektoru w, jestliže víte, že vektor w je kolmý k vektoru u i k vektoru.
LOM A ODRAZ VLNĚNÍ.
Soustava kvadratické a lineární rovnice
Povrch hranolu – příklady – 1
Kulová zrcadla. vyleštěná kovová plocha zrcadla má tvar části kulové plochy 1.duté zrcadlo: - světlo se odráží od části vnitřního povrchu kulové plochy.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
Fyzika - optika Zákon odrazu u zrcadel a zákon lomu u čoček.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Geometrická optika
Příklady na zákon lomu Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Moderní poznatky ve fyzice
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
O spojkách a rozptylkách
Diagramy - opakování Tematická oblast
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Polarizace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název prezentace (DUMu):
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní vlastnosti světla
SKLÁDÁNÍ SIL.
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
ODRAZ A LOM VLNĚNÍ.
Příklady s lineární funkcí
Složitější příklady na zákon lomu
Balmerova série atomu vodíku
Transkript prezentace:

w d = - ( ) n 1 w e = ¢ - ¢ = - e n Optický klín w w d e = - ¢ Optický klín je hranol s malým lámavým úhlem. Soustava rovnic popisujících chod paprsku klínem e w 2 1 = ¢ - . ¢ = - e w 2 1 n Ze soustavy rovnic pro klín vyjádříme a dosadíme do vztahu pro deviaci d e w = - ¢ 1 2 dostaneme deviaci optického klínu d w = - ( ) n 1

w d g () m ( cm ) Deviace a prizmatický efekt optického klínu d w = - ( ) n 1

Příklady Určete lámavý úhel a prizmatický efekt klínu n = 1,6 s deviací 13´. 145´ 1,833 pD Určete index lomu klínu o lámavém úhlu 210´ a deviaci 118´. 1,6 Optický klín je charakterizovaný lámavým úhlem 435´ a indexem lomu 1,5. Vypočítejte o kolik se odkloní kolmo dopadající paprsek a jaký prizmatický efekt má klín. 217,5´ 4 pD 4. Určete lámavý úhel optického klínu n = 1,5 pro prizmatický účinek 5 pD 544´ 3 pD 326´