1 (prezentace dosud nenapsané knihy) Pavel Holásek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Advertisements

Rostliny 1.třída.
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Stonek VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.04/Li
VY_32_INOVACE_28-07 Antická filosofie ŘECKÝ ATOMISMUS.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Rostliny.
Přechod rostlin na souš
název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
Složky krajiny a životní prostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_52_INOVACE_PRV.3.29_Živá příroda _ dřeviny_pracovní list
Rostlinné orgány - stonek
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Filosofie úvod do problému....
Psychologie osobnosti
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Přírodní látky Hormony –různé chem. látky, ovlivňují živé buňky a procesy v nich – řídí a ovlivňují činnost buněk –rostlinné hormony = fytohormony – řídí.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Podříše: Vyšší rostliny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
ROSTLINY.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Semenné rostliny Pětilístek: list
BUŇKA – základ všech živých organismů
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.21_Zivoni_prostredi_makrosvet_a_mikrosvet.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Vegetativní rostlinné orgány
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
STROM, KEŘ, BYLINA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 08 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Prvouka.
Živá příroda.
Generativní rostlinné orgány
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Botanika.
Stonek.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

1 (prezentace dosud nenapsané knihy) Pavel Holásek

2 Motto: „Rostlinný svět sahá od pevného kmene, členitého stonku a ohebného stvolu až ke krásným tvarům zelených listů a k barevným květům, tj. od zemitých tvarů až po tvary vzdušnější a duchovnější. Kmenem a větvemi stoupá míza z temných hloubek a vyživuje celý organismus. Díky ní se může rozvinout květ, který svou stavbou, tvarem okvětí a barvami svědčí o vysokém stupni uspořádanosti a stává se tak podobenstvím určitých psychických stavů. Z květu se vyvine plod jako záruka nového života. Tento koloběh vegetativních procesů v rostlinné říši je podobenstvím koloběhu psychického vývoje a rostlina je jeho působivým obrazem.“ Ernst Aeppli

3 Vymezení Není snad nudnější části biologie, než je rostlinná morfologie. Chápe rostlinu jako zelenou tyč s mnoha výběžky. Do detailu popíše vše, neznamená to nic. Chceme mluvit o rostlinném těle jinak: jako by na ničem nezáleželo víc.

4 Zdroje Odvracíme se od novověké biologie, ale nezačínáme od nuly: podobně se už na svět rostlin koukali jiní. ¤Antická přírodní filosofie se svou naukou o živlech. ¤Středověká mnišská učenost se smyslem pro formu a symbol. ¤Renesanční alchymie, pro kterou jsou přírodní děje dramaty. ¤Goetheovská Naturfilosofie s konceptem prarostliny. ¤Jungova hlubinná psychologie, která by mohla mluvit o hledání „vnitřní rostliny člověka“. ¤Moji učitelé z katedry filosofie PřF UK, hlavně Zdeněk Neubauer, tvůrce eidetické biologie.