Elektronická učebnice - II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.68 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

Vznik a složení půdy Vznik půdy
Zemědělství České republiky.
Socioekonomická geografie
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Společenské a hospodářské prostředí
Název Zemědělství – rostlinná výroba Předmět, ročník
Zemědělství.
Socioekonomická geografie
ZEMĚDĚLSTVÍ.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.51 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Zem ě d ě lství a potraviná ř ský pr ů mysl Č R Adéla Svejkovská 3.C.
Zemědělství.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Zemědělství Jižní Ameriky
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Zemědělství – živočišná výroba
Jedna ze základních hospodářských činností člověka Není zcela ovlivnitelná člověkem ( závisí na přírodních podmínkách a sociálně-ekonomických podmínkách)
Polní plodiny Filip Bordovský.
Zemědělství Odvětví primárního sektoru, zajišťuje výživu obyvatelstva a produkuje základní suroviny pro průmysl.
PRIMÁRNÍ SEKTOR SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Kulturní rostliny, pojmy
Hospodářské rostliny 4. ročník
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
Mgr. Věra Vasiljevičová
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Světové hospodářství Vývoj společnosti: Agrární (zemědělská) – industriální (průmyslová – vědecko-technická revoluce) – postindustriální (informační –
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZEMĚDĚLSTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
zpracovaný v rámci projektu
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Autor: Mgr. Eva Procházková
Austrálie a Oceánie - hospodářství
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
Zemědělství.
hovězí dobytek – USA, Argentina, Rusko
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 22.1 Světové zemědělství Nejstarší a nejdůležitější zaměstnání lidí – zajišťuje obživu obyvatel a suroviny pro průmyslovou výrobu. Zemědělství využívá tzv. zemědělskou půdu – pole, louky a pastviny, sady, vinice a chmelnice. 2/3 rostlinná výroba 1/3 živočišná výroba Typy zemědělství samozásobitelské žďárové závlahové produkce pro trh mechanizace Autor: Mgr. Lenka Hrdá

22.2 Rozmístění zemědělství Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 22.2 Rozmístění zemědělství Podmínky: Intenzivní zemědělství ve vyspělých státech – na menší orné půdě se díky mechanizaci a kvalitě zemědělství vypěstuje velké množství plodin v rozvojových zemích – mají nekvalitní půdu, nekvalitní plodiny i stáda pro chov, špatnou mechanizaci, kterou nahrazují lidskou silou přírodní reliéf- nadmořská výška, sklon svahu podnebí – teplota, srážky, doba slunečního svitu kvalita půdy hospodářské mechanizace – stroje a zařízení chemizace - hnojení kvalitní sazenice rostlin a kvalitní stáda

22.3 Zemědělské plodiny A co brambory? hlíznaté plodiny olejniny Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 22.3 Zemědělské plodiny A co brambory? hlíznaté plodiny olejniny řepka slunečnice obilniny-pšenice, kukuřice, oves luštěniny- hrách, čočka ovoce citrusybanán pochutiny- káva, kakao, čaj Zemědělské plodiny pícniny vojtěška jetel zelenina mrkev, salát, cibule technické plodiny – bavlník, tabák, chmel

22.4 Chov hospodářských zvířat Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 22.4 Chov hospodářských zvířat USA Argentina Nejvíc produktů živočišné výroby pochází z vyspělých zemí mírného pásu. extezivní – velká stáda na velkých pastvinách CHOV intenzivní – velkochov ve velkokapacitních stájích v hustě zalidněných oblastech – příměstské zemědělství chov skotu je rozšířen po celém světě chov dobytka na mléko Nizozemí Německo Austrálie, Nový Zéland chov prasat – Čína, USA, Evropa kuřata a krůty na maso, slepice na vejce

22.5 Procvičování a příklady Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 22.5 Procvičování a příklady Tvrzení ano ne Používání hnojiv je znakem intenzivního zemědělství. Zemědělská výroba nezávisí na přírodních podmínkách. Málo rozvinuté země nahrazují chybějící techniku lidskými silami. Při nekvalitní dopravě vznikají velké ztráty plodin. Vysvětli pojmy: intenzivní zemědělství příměstské zemědělství monokulturní zemědělství plantážní zemědělství tropický pás subtropický pás mírný pás Rozděl plodiny do pásů: rýže setá, bavlník keřovitý, pomerančovník, řepa cukrovka, lilek brambor, palma datlová, olivovník evropský, pšenice setá, kávovník, ananasovník chocholatý, žito seté

22.6 Pro šikovné plodina obilniny olejniny okopaniny pochutiny Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 22.6 Pro šikovné druh rostlin plodina oblast pěstování obilniny olejniny okopaniny pochutiny zelenina ovoce technické Přesmyčky: Rozluštíš název tropického ovoce? VODAOKÁ JÁPAPA ČILI SANANA GARNÁTOVÉ JOLBAK WIKI

22.7 CLIL TRANSLATE 2/3 arable farming 1/3 animal husbandry Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Geography 22.7 CLIL TRANSLATE Agriculture – the oldest and the most important human job – gives people living and material for industrial production 2/3 arable farming 1/3 animal husbandry Crop plants Oil plants: rape, sunflower Cereal: wheat, corn, oat Legume: pea, lentil Stimulants: coffee, cocoa, tea Technical: cotton, tobacco, hop Vegetables: carrot, cabbage, onion Fodder crops: alfalfa, clover Fruit: citrus, banana Agriculture uses agricultural land – fields, meadows and pastures, gardens, vineyards and hop gardens

22.8 Test znalostí 1. K rostlinám tropů nepatří? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 22.8 Test znalostí Správné odpovědi: 1. K rostlinám tropů nepatří? a/ citrusy b/ banány c/ cukrová třtina d/ kakaovník 3. Která rostlina není olejnina? a/ řepka b/ řepa c/ podzemnice olejná d/ palma kokosová 2. Čemu se říká extenzivní chov? a/ chovu zvířat na malé ploše b/ chovu zvířat v budovách c/ chovu slepic d/ chovu zvířat na velké ploše 4. Slovo PLANTÁŽ znamená? a/ pěstování jedné plodiny na poli b/ způsob setby c/ poli na místě vykáceného pralesa d/ pěstování nenáročných plodin a d b c Test na známku

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 22.9 Použité zdroje, citace Klipart slide 2 Klipart slide 3 Klipart slide 4,6,7

22.10 Anotace Autor Mgr. Lenka Hrdá Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 22.10 Anotace Autor Mgr. Lenka Hrdá Období 01 – 06/2013 Ročník 7. ročník Klíčová slova Světové zemědělství Anotace Prezentace se zabývá členěním zemědělské výroby, druhy rostlin, typy zemědělství.