Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity II/2 – Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Autor Mgr. Radmila Vovková Číslo materiálu VY_22_INOVACE_ANJ_1S1U_VO_27_04 Název Plural Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Předmět Anglický jazyk Ročník 1.roč. SŠ, 1. roč. SOU Tématický celek Gramatika Anotace Výkladová prezentace na minut seznamuje žáky tvorbou množného čísla podstatných jmen. Žáci se seznámí s nepravidelnostmi a pravopisnými změnami tvoření množného čísla. Prezentace obsahuje cvičení, na kterém si žáci procvičí probranou látku. Součástí je klíč ke cvičením. Metodický pokyn Viz předposlední strana prezentace Klíčová slova Singular, plural, noun Očekávaný výstup Žáci si osvojí tvoření množného čísla podstatných jmen. Získané znalosti si procvičí na cvičení v závěru prezentace. Datum vytvoření
JEDNOTNÉ A MNOŽNÉ ČÍSLO
a flower a week a nice place after –s, -sh, -ch, -x bus church dish box some flowers six weeks many nice places buses churches dishes boxes
potato tomato změna Y I baby party family ALE: samohláska + Y day boy monkey potatoes tomatoes babies parties families days boys monkeys
a man – two men a woman – some women a child - many children one foot - two feet a tooth – all my teeth a mouse - some mice a sheep - two sheep a fish - many fish a person - many people -f / -fe - ves shelf - shelves knife - knives wife - wives
scissorsglassestrousersjeans shortspyjamastights Do you wear glasses? I need the scissors? Where are they? You can also say: a pair of …… a pair of scissors, a pair of jeans, a pair of glasses … I need a new pair of jeans. or I need some new jeans. Pozor: The police are coming. (the police is plural)
Write the plural. 1. boat ______________6. leaf ______________11. foot ______________ 2. man _______________7. city ______________12. person ____________ 3. watch _____________8. child _____________ 13. knife _____________ 4. holiday ____________9. family ____________14. boy ______________ 5. box _______________ 10. fish ______________15. horse _____________ Put in is or are. 1._______ the shop open? 5. Where _________ my camera? 2.My hands _______ cold. 6. Where _________ the scissors? 3.My feet ________ cold. 7. Mice ________ small animals. 4.Your jeans _______ dirty. 8. Who ________ those men?
ŘEŠENÍ: 1. boat boats 6. leaf leaves11. foot feet 2. man men7. city cities12. person people 3. watch watches8. child children 13. knife knives 4. holiday holidays9. family families14. boy boys 5. box boxes 10. fish fish15. horse horses Put in is or are. 1. Is the shop open? 5. Where is my camera? 2. My hands are cold. 6. Where are the scissors? 3. My feet are cold. 7. Mice are small animals. 4. Your jeans are dirty. 8. Who are those men?
Metodické pokyny k materiálu: 1) tento digitální učební materiál je zaměřen na osvojení si učiva týkajícího se tvoření množného čísla 2) na první stranách se žáci seznámí s pravidly tvoření množného čísla 3) další část materiálu je zaměřena na pravopisné změny 4) další stránky se věnují tvorbě nepravidelného množného čísla 5) poslední část je zaměřena na procvičení daného materiálu 6) metodické pokyny jsou uvedeny u cvičení 7) cvičení lze využít v papírové podobě nebo s nimi lze pracovat skupinově na interaktivní tabuli
Zdroj: Murphy, Raymond. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press, ISBN s.120, 121. vlastní tvorba autora