2. seminář Manažerské funkce, Plánování, Ansof, Drucker, Porter

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
managementu znalostí podle
Personální řízení a jeho úloha v podniku
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Historické etapy vývoje managementu
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Předmět: Řízení podniku 1
Management a jeho funkce
ÚVOD STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ STRATEGIE TRH KOMPLEXNÍ PŘÍSTUP NÁKLADY
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Management podniku a jeho činnosti
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Úvod do managementu 1. seminář
MARKETING.
1.Obsah marketingového řízení
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
MAnagement.
Výrobní faktory v podniku
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Řízení a plánování kariéry
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Strategický marketing
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Ekonomika malých a středních podniků
Ing. Veronika Dostálková MBA
Strategický marketing
Ekonomika malých a středních podniků
Management podniku a jeho činnosti
Prezentace obchodního plánu
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

2. seminář Manažerské funkce, Plánování, Ansof, Drucker, Porter Definice manažerské práce, funkce managementu. Cíl a poslání organizace, společnosti případové studie na vytvoření cíle a poslání firmy. Problematika plánování. „Stres: přítel a nepřítel“. Úvod do managementu

Management? Kdo je manažer? Jaké vlastnosti, schopnosti, znalosti má mít manažer? Úvod do managementu

Management? Kdo je manažer? Jaké vlastnosti, schopnosti, znalosti má mít manažer? Jaké vlastnosti, schopnosti, znalosti máte vy? Úvod do managementu

Management jako systém Management je proces plnění pracovních cílů tj. optimalizace chování se subjektu prostřednictvím jiných pracovníků, tedy řádně, včas a v rámci rozpočtu. Pozor, ale např. ve zdravotnictví se uplatňuje navíc teorie dvou cílů: medicínského cíle a ekonomického cíle - jejich dynamické rovnováhy. Úvod do managementu

Funkce managementu 1- plánování 2- organizování 3- personální činnost 4- vedení, řízení 5- kontrola Funkce managementu Je to, co manžeři dělají ve snaze dosáhnout cílů své organizace Úvod do managementu

Funkce managementu PLÁNOVÁNÍ – aktivity (proces), které jsou zaměřeny na určování cílů a stanovení postupů jak těchto cílů dosáhnout. Manažeři plánují, když staví vizi budoucnosti a navrhují sled cílených dějů směřujících k dosažení určitých cílů. /Taylor/ Úvod do managementu

Funkce managementu ORGANIZOVÁNÍ: rozumí se vytváření vztahů mezi autoritou, odpovědností./Struktura zdrav. zařízení a jejich interní vztahy - obvykle důsledek rozhodování managementu vrchol. Dělení organizace: A - dle fce /laboratoře/ B - dle služeb /LSPP, op.tým/ C - na základě stejného produktu ORGANIZACE: ustanovena - dlouhodobě, - krátkodobě, či vzniká neformálně. Úvod do managementu

Funkce managementu ORGANIZACE: dlouhodobá /založením jiných trvalých struktur/, krátkodobá /tvorba týmů k naplnění úkolu, po jeho splnění se rozpadá/, neformální vztahy/zajímat se o názorové vůdce/. Úvod do managementu

Funkce managementu PERSONÁLNÍ PRÁCE: činnosti vztahující se k řízení lidských zdrojů nebo přijímání nových pracovníků: určení nejvhodnějšího typu pracovníka výběr pracovníka3 přijmutí pracovníka zařazení pracovníka umístění v pracovníka procesu školení, stanovení platů a výhod, dovolená, ukončení práce, důchody Úvod do managementu

Funkce managementu VEDENÍ, ŘÍZENÍ: 1 - autoritářský způsob 2 - demokratický způsob Znamená to zabývat se tím co dělat a co nedělat, je orientováno na děj. Způsoby vedení: A - není třeba, /zkušený/ B - dočasné vedení /do zvládnutí úkolu/ C - trvalé vedení /komplikovaný úkol vyžadující trvalý dohled/. Způsoby řízení se většinou kombinují. Úvod do managementu

Funkce managementu KONTROLA: 1 - zavedení standardů pro čas, kvalitu nebo kvantitu, 2 - zjišťování výsledků, 3 - srovnání výsledků se standardy, 4 - provedení nutných změn. Obecně jde o sledování a vyhodnocování práce, kdy se porovnávají vstupy a výstupy. Standardy jsou kvantitativním měřitelným ukazatelem, je nutné monitorování procesu. Úvod do managementu

Funkce mangementu Pět funkcí managementu nemusí probíhat odděleně, ale mohou se předbíhat nebo probíhat souběžně. Manažerské funkce x role. Úvod do managementu

Manažerské role 1 Interpersonální udržování a rozvíjení kontaktů s partnery představitel organizace (figurehead) vůdce (leader) spojovací článek (liason) Úvod do managementu

Manažerské role 2 Informační: tvorba, sběr, zpracování, přenos, třídění, filtrace a prezentace dat a informací příjemce informací (monitor) šiřitel informací (disseminator) mluvčí organizace (spokeperson) Úvod do managementu

Vybrané osobnosti IGOR ANSOF (Vladivostok 1918) „duchovní otec strategie podniku“ PETER Ferdinand DRUCKER (1909 - Rakousko) „Největší muž v teorii řízení“ Michael E. PORTER (1947) – techniky pro analýzu průmyslových odvětví a konkurentů Úvod do managementu

IGOR ANSOF Jeho první publikací byla kniha „Strategie podniku“ (Corporate Strategy). Ansoff svůj přístup ke strategii podniku přirovnává ke „kaskádě rozhodnutí, začínající těmi úplně obecnými a pokračující k těm více specifickým.“ Ústředním prvkem této kaskády je koncepce analýzy „mezery“: podívej se kde se nacházíš, rozpoznej, kam se chceš dostat, identifikuj úkoly, které tě tam dovedou. Úvod do managementu

PETER Ferdinand DRUCKER – manažer budoucnosti bude muset: 1. řídit podle cílů. 2. brát na sebe více rizika a riskovat více do budoucnosti. 3. být schopný dělat strategická rozhodnutí. 4. být schopný sestavit integrovaný tým, ve kterém je každý jeho člen schopný řídit a hodnotit svůj vlastní výkon a reagovat podle běžných cílů. 5. být schopný rychle a jasně sdělovat informace. 6. být schopný vidět podnik jako celek a integrovat do něj svou funkci – tradičně se od manažera očekávalo znát jen jednu nebo více fcí, ale to již nebude stačit. 7. mít znalosti – tradičně se od manažera očekávalo znát pouze několik výrobků nebo jen jeden obor průmyslu – i to již nebude stačit. Úvod do managementu

MICHAEL E. PORTER – „Strategie představuje především hledání nadprůměrných výnosů.“ Konkurenční strategie (1980) – 5 sil, techniky pro analýzu odvětví a konkurentů Konkurenční výhoda (1985) – vytvoření a udržení výkonu Konkurenční výhoda národů (1990) – „clusters“, „porterův diamant“ Úvod do managementu

Plán a základní koncept řízení Úvod do managementu

Význam plánování zvyšování efektivity, snižování rizika, úspěšné organizační změny, integrace úsilí, rozvoj manažerů, rozvoj výkonnostních standardů. Úvod do managementu

Druhy plánů - I Podle stupně obecnosti poslání, strategie taktiky, úkoly, cíle postupy, pravidla, programy rozpočty Podle délky plánovacího období dlouhodobé (podnikatelský záměr) střednědobé krátkodobé (operativní řízení) Úvod do managementu

Druhy plánů - II Podle oblasti řízení prodej výroba lidské zdroje finance materiálové toky informační toky Úvod do managementu

Typy cílů Strategické - dlouhodobé, abstraktní. Operativní - často roční. postavení na trhu, Inovace, Rentabilita, Produktivita, materiálové a finanční zdroje, výkonnost a odpovědnost (manažerů, pracovníků), sociální odpovědnost. Operační (taktické) – konkrétní. Úvod do managementu

Význam cílů Pomáhají definovat místo organizace v jejím prostředí. Pomáhají koordinovat rozhodnutí. Stanoví kritéria hodnocení výkonnosti. Jsou konkrétnější než vize, efektivita souvisí s jasností cílů. Jaký je rozdíl mezi cílem a posláním firmy? Úvod do managementu

Cíl a poslání organizace Cíl vyjadřuje podnikatelské záměry (ziskovost, růst firmy, produktivitu, podíl na trhu, zvyšování kvality výrobků, rozvoj výzkumu a vývoje, …) Poslání – určuje charakter, identitu, smysl existence, normy chování a hodnoty, které firma dlouhodobě uznává. Vymezuje postoje vůči třem základním faktorům podnikání – 3P Produkt, Profit, Personál Úvod do managementu

Proces řízení podle cílů MBO -Management By Objectives Společný, interaktivní, iterativní proces (zpětná vazba). Odkládat zásah - umožnit lidem, aby na správné řešení přišli sami. Úvod do managementu

Řízení podle cílů Vrcholové vedení stanoví všeobecné cíle, pokud možno kvantifikovatelné. Seznámení nižších manažerů s cíli. Jejich projednání s podřízenými, individuální cíle, zpětná vazba. Pracovníci se podílejí na formulaci cílů  považují je za vlastní  motivace k jejich dosažení. Úvod do managementu

STRES Co si představujete pod pojmem STRES? Úvod do managementu