Severní Amerika Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.3311 Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická a ZŠ speciální Liberec, Orlí 140/7
Rozkládá se od severních polárních oblastí až k hranicím Mexika. Od ostatních kontinentů je oddělena na západě Tichým oceánem, na východě Atlanstským oceánem a sever omývá Severní ledový oceán
Největší ostrov světa Grónsko leží napravo od severní Ameriky.
Mississippi je třetí nejdelší řekou světa, vlévá se do Mexického zálivu. Do Tichého oceánu ústí řeka Colorado. Řeka sv. Vavřince, která odvodňuje oblast Velkých jezer, se vlévá do Atlantského oceánu.
Celým světadílem prostupuje nejdelší horské pásmo světa v Severní Americe se nazývá Kordillery. Je to pás vysokých pohoří při západním pobřeží. Dochází v nich k častému zemětřesení a sopečné činnosti.
Nížiny jsou především v povodí řek Nížiny jsou především v povodí řek. Nejvýznamnější je Mississippská nížina. Na území severní Ameriky je velmi rozmanité podnebí. Sever je velmi chladný. Nejtepleji je v oblasti Mexického zálivu. Toto území sužují bouře a hurikány.
Složení obyvatelstva Severní Ameriky je velmi různorodé Složení obyvatelstva Severní Ameriky je velmi různorodé. Původními obyvateli byli Indiáni a Inuité (Eskymáci). Po objevení Ameriky Kryštofem Kolumbem osídlili Severní Ameriku Evropané (Angličané, Francouzi)
Otázky : Jak se jmenuje největší ostrov světa? Jmenuj řeku v Severní Americe. V které části Severní Ameriky vznikají časté hurikány? Kdo objevil Ameriku? Jaké je původní obyvatelstvo Severní Ameriky?
Odpovědi : Grónsko Mississippi, Missouri, Colorado, řeka sv. Vavřince Mexický záliv Kryštof Kolumbus Indiáni, Inuité
Všechny použité obrázky jsou z http://wikipedia.cz
jméno autora Pavlína Lejsková název projektu Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3311 číslo šablony III/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět/ ročník zeměpis / 8.ročník pořadové číslo DUM 13 datum 8.4.2013 název DUM Severní Amerika Výuková prezentace s kontrolními otázkami. Určeno pro frontální výuku se třídou. V závěru hodiny žáci samostatně vypracují zadané otázky, poté si ověří správnost odpovědí. Prezentaci je vhodné doplnit prací s metodická poznámka k využití atlasem. Prezentace může být použita jako zápis do žákovských sešitů.