Internet versus tisk Klubový večer SPIR Klub Avion
Výhled Čteme víc papírové noviny (časopisy) nebo vítězí obrazovky počítačů? Jak se polarizuje česká populace čtenářů? Na co sázejí česká vydavatelství – papír nebo displej? Jaké budou inzertní příjmy obou médií? Kdo na koho bude doplácet? Jak budou klienti nakupovat inzerci? Klubový večer Téma dnešního večera: Internet a tisk
Výhled Dominik Hrodek, zástupce šéfredaktora týdeníku Strategie Ondřej Novák, ředitel oddělení výzkumu Universal McCann Jiří Otevřel, zástupce obchodního ředitele mediální skupiny MAFRA Pavel Tomášek, Aktuálně.cz Hosté Diskutovat přišli:
Výhled Landscape Základní informace o médiích: Hrubý denní zásah obou médií (čtenost) Průměrně strávený čas (ATS) na stránkách Trendy v čtenosti médií (meziroční změny) Hrubý denní zásah vybraných vydavatelství Odhad výdajů a porovnání mezi mediatypy Hlavní zdroje informací pro čtenáře
Výhled Hrubý zásah internetu roste v ATS – překonal tisk a má stále rostoucí tendenci Lidé jako hlavní zdroj informací používají především internet a poté noviny Výdaje do internetové reklamy jsou podstatně nižší než do tisku a mají stoupající tendenci Tisk se v čase příliš nemění – mírně klesající tendence Klubový večer Závěr
Výhled Kdo jsou čtenáři internetu? Jsou to ti samí, co čtou tisk? Nebo přibývají další? Mohou vedle sebe existovat obě média, aniž by se ovlivňovala? Bere internet tiskovým médií čtenáře a jaké? Existují dnes vydavatelství s pouze tištěnými tituly? Pokud ano, jaká je jejich strategie rozvoje? Jaké strategie rozvoje používají ostatní vydavatelství? Klubový večer Otázky k diskusi:
Výhled Je ryze internetový titul konkurencí tištěného média? Co je inzertně výnosnější? Internet nebo papír? Lze obě média inzertně a obsahově propojit? V čem jsou (ne) výhody? Kdo na koho dnes doplácí a bude živit? Jaká je budoucnost tištěných a elektronických médií? Koexistence x partnerství x zánik? Klubový večer Otázky k diskusi:
Děkujeme za pozornost……