Jak se učím Pavel Šuranský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy sportovního tréninku mládeže
Advertisements

Hra a její atributy doc. PhDr. D. Tomajko, CSc..
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Čím se lišíme od zvířat a v čem jsme stejný
Klub Pathfinder, oddíl Penguins – prezentace činnosti
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
KULTURA Jitka Nešněrová.
Technická, taktická a psychologická příprava
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Rozsáhlé oblasti se specifickým historickým vývojem, během kterého se vyvinuly charakteristické kulturní znaky obyvatelstva. SVĚTOVÉ.
Struktura výuky.
Zvládnu i náročné životní situace II.
Rozdíly mezi osobnostmi
 Nepopíratelný je pozitivní vliv pohybové činnosti na zdraví člověka. Ne každému však vyhovuje prestižní forma závodění. Existuje bezpočet pohybových.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Zpracovala: Simona Hyková
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Psychologie učení.
Psychologie osobnosti
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Teorie vzdělávání dospělých
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Paměť, pozornost, zapomínání
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
10. Proměny cílů předškolní výchovy
Hra a její atributy Mgr. Tomáš Pětivlas,Ph.D. Mgr. Tomáš Pětivlas,Ph.D.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
YMCA Young Men´s Christian Association Křesťanské sdružení mladých mužů.
Profesní etické kodexy
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
Zákony učení.
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Mgr. Michal Oblouk. POZNÁVÁNÍ A VNÍMÁNÍ informace o světě kolem sebe získáváme prostřednictvím smyslových orgánů VNÍMÁNÍ = percepce, zachycuje to, co.
U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu:
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
KULTURA Barbořáková Šárka, Pěkníková Noemi. KULTURA (LAT. CULTURA, „CO JE TŘEBA PĚSTOVAT“)  V užším slova smyslu: soubor vybraných a tvůrčích lidských.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Ekonomika – základní pojmy.
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Klára Nezvalová Tomáš Fábin DeHy 2.ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
PROFESE UČITELE Radek Šír.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Teorie vzdělávání dospělých
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
3. Hra jako základní prostředek vzdělávání
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Vypracoval: Marcel Palát, Huni – PVA3
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Emoce souvislost s ot.č.2 (emoční deprivace)
Transkript prezentace:

Jak se učím Pavel Šuranský

„Nejlépe se učím, když se učím po svém“ Motto: „Stále se učím.“ heslo Michelangela „Nejlépe se učím, když se učím po svém“ desetileté dítě

Jaké základní druhy činnosti lidé dělají nejčastěji? Mezi základní druhy lidské činnosti patří: UČENÍ PRÁCE HRA

Čím se liší hra od učení a práce? HRA je spontánní a dobrovolná činnost. K čemu slouží hra? Co je cílem? Cílem je relaxace, radost ze hry, pozitivní emoce.

Co je práce a co je jejím cílem? PRÁCE je uvědomělá činnost. Cílem je vytváření hmotných a duchovních hodnot. práce tělesná (fyzická) práce duševní

Co je učení? Co je jeho cílem? UČENÍ je poznávací proces. užší význam: cílevědomé a systematické osvojování vědomostí, dovedností, návyků a způsobů chování. Učení v tomto významu je vlastní jen člověku.

Učíme se jen ve škole? Je učení vlastní jen člověku? širší význam: obohacení o jakékoli zkušenosti. Učení jako celoživotní proces. Učení v tomto významu je vlastní i jiné pro živočichy.

Děkuji za pozornost.