Člověk a dospívání Petr Machala.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Advertisements

Sexuální výchova.
VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
Vývoj člověka - postnatální
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
TROŠKA VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE by Hanka :o)‏
PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D.
Dospělost Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov33 Autor Mgr. et.
13. Psychický vývoj, jeho zákonitosti, periodizace - 1. cast.
FÁZE ŽIVOTA.
Etika „Žít spolu a žít jeden pro druhého je vztah, ve kterém se zúčastnění mohou plně rozvinout svou osobnost.“ E. H. Erikson.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Charakteristika období dospívání
PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
– ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA
Vývojová stádia člověka
Vývoj člověka Ontogeneze.
Ontogeneze Lidské Motoriky
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
ČLOVĚK JAKO OSOBNOST (VÝVOJ OSOBNOSTI).
Obecná a vývojová psychologie Přednáška dne
OBDOBÍ DOSPÍVÁNÍ.
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
E TIKA „Žít spolu a žít jeden pro druhého je vztah, ve kterém se zúčastnění mohou plně rozvinout svou osobnost.“ E. H. Erikson.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Ontogeneze člověka:.
Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny Fakulta sociálních studií
Adolescence Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov31 Autor Mgr.
Děti – pokračování našeho života
Střední zdravotnická škola
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
doc.H.Provazníková Ústav zdraví dětí a mládeže
Základní charakteristika
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA Mgr. Marie Mikulcová.
D OSPÍVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 2. Etapy lidského života Název sady: Občanská nauka Ročník: 1. –
ETAPY LIDSKÉHO VÝVOJE. Prenatální období Od početí do porodu Prudký tělesný vývoj Interakce s vnějším světem.
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Etapy vývoje lidského života. Periodizace vývoje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_34_01_ontogeneze jedince.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Osoba a osobnost Pavlína Jordánová, Margita Přikrylová, Eliška Roubalová.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obecná a vývojová psychologie Přednáška
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Dospívání VY_32_INOVACE_12_36.
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Vývoj člověka Ontogeneze.
Psychologie adolescentů
Období dospívání Andrea Ječmenová 2012.
Psychologie adolescentů
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Periodizace lidského vývoje
VÝVOJ JEDINCE opakování
Dospívání - puberta Období, ve kterém se tělo dítěte mění na dospělého člověka schopného se rozmnožovat.
Transkript prezentace:

Člověk a dospívání Petr Machala

Znáte vývojové etapy člověka? podle Erika Eriksona Prenatální Kojenecké Batolecí Předškolní Školní Puberta Adolescent

Dospívání (mezi 11. a 20. - 22. rokem) Pubescence (11 – 15 let) název podle ochlupení (lat. pubes) Napište do sešitu co nejvíce charakteristik pubescenta.

Všichni ungu jsou opice. Rozumový vývoj inteligence dospívá k formální logice abstraktní myšlení Někteří čoru jsou ungu Všichni ungu jsou opice. Co víme o čoru? Výsledek – přeci: někteří čoru jsou opice

Socializace rychlejší tělesné pohlavní dozrávání, anatomické i hormonální bouřlivý citový vývoj („život na sopce“) přemýšlíme o svých citech první (platonická) erotika

vzpoura proti autoritám („omezení, nemožní..) protiváha rodičů je nalezena u vrstevníků nápadný je rozpor mezi konformitou dospívajících vůči vrstevníkům (oblečení) a touhou po individualitě (být jedinečný)

Jaký je vývojový úkol? hledání identity = totožnost rozchod s názory a postoji z dětství Kým jsem? Proč chci žít? Kam patřím? Jaký jsem?

Napište do sešitu co nejvíce charakteristik adolescence. Co je to adolescence? období od 15 – 20/22 let přechodné období mezi pubertou a dospělostí Napište do sešitu co nejvíce charakteristik adolescence.

Děkuji za pozornost.